Toon posts:

[BC3] MxStream: Alcatel Speed Touch Home lockups

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag/probleem (wanneer niet :()

Ik had altijd met mijn mxstream extra abbootje wel disconnects en dat ik het modem hardware matig moest resetten maar sinds de overgang naar de nieuwe inlog methode gebeurt het 5 tot 6 keer per dag!!??

Ik heb op de support pagina''s gekeken van mxstream en voor zover die informatie verstrekken heb ik alles goed staan.

Is er misschien een firmware update nodig?

Situatieschets bij mij thuis:

Telefoonlijn --> adslmodem --> Hub (10/100) --> 4 pc''s (2 servers en 2 ws)

Kan het te maken hebben met full/half duplex mode van mijn nics?? Ik meen daar ooit eens iets over gelezen te hebben maar daar ik toen nog geen problemen had....

En mocht ik die setting moeten veranderen hoe zet ik mijn nic onder linux naar half duplex?

Thanx alvast voor jullie input..

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:56

qless

...vraag maar...

Als je een hub heb is de normale instelling sowieso half-duplex.
Ook bij meeste netwerkkaarten is half-duplex standaard, tenzij de andere kant (switch) het zegt en de kaart op auto staat

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

• Fault
  • Laatst online: 12-08 15:56
Nog geen oplossing voor, blijf vooral de nieuwsgroepen adsl nieuwsgroepen van xs4all en planet goed volgen. Ook komt er binnenkort (mei) een patch van alcatel in samenwerking met microsoft die zal trachten verschillende bugs te fixen, hopelijk ook deze!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm mooi naadje dus..

Ik zal idd de newsgroups in de gaten houden..

thanx

Verwijderd

Is hier al meer over bekend? Ik heb zelf dit probleem ook...

Verwijderd

Behalve dat het heel irritant is dat je dat modem moet gaan uit- en aanzetten, crasht dat rottige windows 98 ook nog zodra het modem vastloopt...
Heel vervelend allemaal, hopen dat die fix snel uit is.
Maar je bent dus iig niet de enige met dit probleem :)

Verwijderd

Heeft iemand de mxs_home.exe filetje op de mxstream homepage al geprobeerd?

Wie dit probleem ook heeft gaat het dan om isdn of analoog? En heeft iemand die isdn firmware van november 2000 al geprobeerd?

• ubermaestro
  • Laatst online: 01-11-2025
Zeer irritant:( ben ik net aan het rulen op een cs server0-), knalt die modem weer uit. Die KPN/Alcatel/microsoft moeten wel opschieten met die patch:'( want dit is echt geen doen.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 11:27

MeNTaL_TO

The future is not set

Ik heb eigenlijk nergens vast van, heb als server win2000 prof geinstalleerd, de laatste versie van mxs_home gedraait, en gebruik sygate als NAT, en gebruik de nieuwe inlog methode.
Ik heb geen problemen met crashende modems, of als ik hem uitzet dat mijn server crashed, ik heb echter wel 2 nics in de server, 1 voor het interne netwerk en 1 voor de adsl.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Ik ben ook in het bezit van een Alcatel Speed Touch modem en bel in op de nieuwe manier. Geen problemen hier.

Het lijkt er op dat het aan die modem ligt.
Probeer anders eens een ander OS en een schone install. Ik neem aan dat je dat allemaal al eens gedaan hebt.

Aangezien het behoorlijk irritant is als de boel constant vast loopt. Had ik de KPN opgebeld en gezegd dat de modem stuk is ofzo.

En dan gewoon kijken wat ze zeggen, ik neem toch aan dat je dan een nieuwe krijgt.

succes

• white_rabbit
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-02-2022

white_rabbit

Follow the White Rabbit!

Ik heb al heel langs adsl en ik heb 2 van die alcatel modems een oude en een nieuwe maar ik heb nergens last van. Wel heb ik de (oude)modem geupdate met de software van de mxstream site.

Life is what happens while your making other plans..

• Fault
  • Laatst online: 12-08 15:56
Heel erg fijn dat jullie daar allemaal geen last van hebben :) maar daar is hij natuurlijk niet mee geholpen. De enige oplossing is om een ander OS als win98(SE) te installeren, want daar werkt die alcatel niet goed mee samen.
De patch waar ik het inderdaad over had is er helaas nog steeds niet.
Je had al geprobeerd je netwerkkaart op half duplex te zetten he? Dat wil bij sommige mensen helpen, bij mij hielp het echter niets.

Verwijderd

Als het probleem alleen voordoet bij Win98 dan zijn er toch wel meer bugs want ik draai W2k Server met ISA op de machine waar mijn adsl aan verbonden zit.

Ik heb wel de laatste mxs_home geprobeerd vanaf dat moment heb ik haast geen lockups meer.

• Byteripper
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02 18:10

Byteripper

The bytes make the rip.

Ik heb alleen met Windows 98 (SE) last van die lockup-problemen. Met NT workstations helemaal niet. Wat je op dit moment kunt doen, is even de laatste firmware versie neerhalen van http://www.mxstream.nl .

Byteripper.
Pagina: 1