• Phenomenon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-03 14:09
Hoi,

Is het ook mogelijk om te internetten of ergens anders in te bellen met een laptop via een gsm telefoon.

Zo ja......heeft iemand dan ook een linkje voor wat meer informatie hierover??

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-03 04:25

qless

...vraag maar...

Je kunt bij de meeste providers nog gewoon met een gsm (9600 bps) inbellen, let wel op dat je mobiele telefoon of:
-ingebouwd modem
(dan via ir of via seriele kabel)
-anders modemkabel (oa nokia 5110)
(duur!)

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

• BS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:35

BS

De kabels die Comtronics verkoopt zijn niet duur vind ik

• Phenomenon
  • Laatst online: 16-03 14:09
Dus als ik het goed bergrijp , moet er een modem in de laptop en dat via een kabeltje verbinden aan de mobiele tel. :?

Verwijderd

Het makkelijkst is een waptelefoon, hier zit namelijk meestal al een modem in.

ff de driver downen, datakabel in z''n kont, en internetten maar. (voor zover dat gaat bij die snelheid 8-)).

Bij mijn C35i geen probleem.

• BS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:35

BS

Voor software voor een telefoon die via een kabel gaat en GEEN ingebouwd modem heeft kan je mij mailen en mail ik het terug

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:10

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

huh ?
Khep net een DI27 voor mijn Ericsson bestelt en nu ga je zeggen dat het ook zonder kan :?

mail mij op tooms@euronet.nl

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Verwijderd

Ik doe het met een S35i. Die heeft een ingebouwd modem en een IRda poort. Dus geen gedoe met dure kabeltjes. Gewoon drivertje downen en surfen maar !

(werkt overigen ook perfect met m''n m100 :))

Verwijderd

als die nokia 6150 14.4 is, hoe zit dat dan met die 6210? dat is toch de nieuwe versie daarvan???of heb ik het fout?

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Ik heb al vaker met GSM en laptop op inet gesurft.

Ik heb hiervoor Nokia 5110 maar Nokia 6150 is zeker de aanrader vanwege zijn iets hogere 14k4 speed. De meeste foons doen 9600 baud.

Verder heb ik speciale modemkabel bijgekocht die op com-poort is aangesloten. Als software heb ik Nokia Datasuite 3 erop gezet. Nadeel dat dit software zo''n 450 gulden kost. Ik heb hem echter gevonden op Nokia warez sites (moeilijk te vinden) zodat ik toch nog wat mee kan.
Je moet zeker Nokia 6150 kopen door unieke 14k4 speed, die je bijna nergens aantreft! De kabel en de software is geen probleem.

Oh ja, als GSM provider heb ik Libertel Budget genomen, die door vele tarieven heel ideaal is om kosten in gaten te houden. Je kan zelfs voor 6,67 ct per minuut in weekend surfen! Goedkoopste ooit!

Als internet provider gebruik ik worldonline.nl, dankzij makkelijk landelijke inbelnummer. Werkt uitstekend, gewoon netnummer dat op je GSM verschijnt, vooraan invullen bij inbellen. Dan bel je goedkoopst.

• WieMie
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Het gaat toch om het dataverkeer? kan je niet gewoon via een (speciaal) headsetje laten lopen? alleen, hoe koppel je dat? meot je dus eert nummer draaien op je phone, dan connect onder windows (wacht op kiestoon uitschakelen!) zou dit werken?
Pagina: 1