Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[BC3] Heb al een jaar geen rekening gehad van Telfort

Pagina: 1
Acties:

• SkoolieDie
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Zie topic. Ik kwam hier een half jaar geleden pas achter(automatische incasso) en heb het maar een beetje op z''n beloop gelaten. Maar nu ben ik toe aan een nieuw abo en telefoon,en moet dat oude abo afgesloten worden. Wie heeft een tip om dit te doen zonder slapende honden wakker te maken.
Een jaar telefoneren in een klap betalen zie ik niet zo zitten

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ze komen toch wel. Ik krijg eens in de paar maanden een paar rekeningen achter elkaar van Telfort. Je hebt gebeld dus je moet betalen; that''s the law.

Ennuh: er loopt hier een persoon rond die bij Telfort werkt. :+

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Geef je weinig kans, komt altijd wel boven water...

Dan krijg je gewoon een naheffing, dus maar vast gaan sparen...;)

• SkoolieDie
  • Niet online
Ennuh: er loopt hier een persoon rond die bij Telfort werkt.
Wist ik al, maar de kans dat die persoon woedend de juristen van telfort inschakelt, die vervolgens GOT onder druk zetten voor een IP, en dan met gerechtelijke bevelen m''n gegevens bij m''n ISP eruit trekken schatte ik vrij klein in :+
Maar effe serieus, hoe lang houden ze die logs dan bij ? Ik heb de indruk dat het nogal een rommeltje is bij de administratie van telfort.
Dit gaat in ieder geval een dikke rekening worden, als niemand een slinkse list verzint.

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-11 16:06

FoolZero

Freedom of speech...

Het is iig ook nalatigheid van Telfort, dus ze kunnen je in alle redelijkheid niet in 1 keer het hele bedrag laten ophoesten.
Aan de andere kant had jij iedere maand wel een bedrag opzij moeten zetten voor de kosten, die gaan komen. Je bent immers accoord gegaan met de voorwaarden van Telfort.
Nu weet ik niet over wat voor bedrag we praten, maar als je er gewoon vanaf wilt, zou ik een brief naar Telfort sturen met de opzegging van je abbo. Mochten ze dan over de rekening gaan beginnen, dan zal je een betalings regeling moeten treffen. En zo niet, dan heb je het abonnement van je leven weggegooit ''Telfort Vrij'' ;)
Iig moet je zorgen, dat je er niet maanden of jaren mee gaat lopen, want dat is niet gezond. Schrijf die brief, wacht hun reactie af en vergeet niet, dat ZIJ degenen zijn die zijn vergeten te incasseren.

(heb je trouwens wel iedere maand de rekening ontvangen?)

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Telfort is ook een rommeltje qua billing, /me is 1 van de personen die hier rondlopen en bij Telfort werken.
Wat ik zou doen is de dag nadat je abo is afgelopen naar de bank gaan en de machtiging intrekken, laat Telfort dan nog maar eens hard maken waarom dat ze het geld niet eerder van je rekening hebben afgehaald.

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-11 16:06

FoolZero

Freedom of speech...

Op maandag 23 april 2001 16:49 schreef _QW_ het volgende:
Telfort is ook een rommeltje qua billing, /me is 1 van de personen die hier rondlopen en bij Telfort werken.
Wat ik zou doen is de dag nadat je abo is afgelopen naar de bank gaan en de machtiging intrekken, laat Telfort dan nog maar eens hard maken waarom dat ze het geld niet eerder van je rekening hebben afgehaald.
Kijk DAT is de SPIRIT! >:)

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Het laatste wat ze zouden doen is een deurwaarder langsturen, stamp em gewoon de deur uit. De rechter kost teveel geld voor hun en het einde van het liedje is dat je niets hoeft te betalen, of iig wat je schuldig bent. Maar ik zou wel die machtiging intrekken, veel mensen vergeten dat en dan schrijft Telfort het lekker van je rekening af nadat je abo al 6 maanden geleden is afgelopen.

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:44

spok9

Groen...

Zij maken een fout... niet jou probleem, laat ze maar een regeling treffen die voor jou "aanvaardbaar" >:) is, maar alleen als ze er nog achter komen natuurlijk.

Zo hebben mij ouders bvb. 4 jaar geen kijk en luistergeld betaald omdat de rekening naar het verkeerde huisnr. werd gestuurd (een niet bestaand nummer... |:(). Mijn ouders hoefden uiteindelijk nx te betalen :).

En nog 1: Een vriend van mij heeft ooit in een winkel een abbo afgesloten voor een jaar. In de winkel heeft hij een piek betaald voor z''n telefoon. Na een half jaar bellen had ie een vraag, belt hij naar de helpdesk... blijkt dat hij geen abbonee is... had ie niet eens door dat ie geen rekeningen had gekregen |:(, maar hij heeft dus wel mooi een gratis telefoon en een half jaar gebeld voor 1 gulden!

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Verwijderd

Op maandag 23 april 2001 16:39 schreef FoolZero het volgende:
Het is iig ook nalatigheid van Telfort, dus ze kunnen je in alle redelijkheid niet in 1 keer het hele bedrag laten ophoesten.
dat vroeg ik laatst aan een medewerker van de helpdesk. die vertelde mij dat ze in dat soort gevallen altijd een betalingsregeling treffen. het is inderdaad een bekend probleem, de beroerde billing bij Telfort.

Verwijderd

Billing is trouwens bij alle providers slecht, maar wat ik meemaak issie bij Telfort errug beroerd, en dan heb ik het gemiddeld over 4 maanden achterstand.

• SkoolieDie
  • Niet online
QW,nobody owns you ! Koel, GOTsers unite >:)

Deze saga heeft al een geschiedenis.
Een jaar geleden kreeg ik een 2wekendreig brief van Telfort want toen hadden ze ook al 6 maanden niks afgeschreven. Na betaald te hebben kreeg ik alsnog een brief van de deurwaarder met extra kosten. Ik woedend in de pen met de mededeling dat ''ik niet van plan'' was ''om voor de administratieve puinhoop bij telfort op te draaien''. Niks meer over gehoord.
Afgelopen herfst bel ik telfort op met de vraag of ik een nieuwe mobiel kon krijgen met korting op hetzelfde abo. De persoon vroeg mijn gegevens en ging het uitzoeken. Na 5 minuten wachten vertelt hij me dat er iets ''vreemds'' aan de hand is. Vervolgens wordt ik 4 keer doorverbonden met steeds netter sprekende figuren en de laatste vertelt me dat ik teruggebeld zal worden ?!?.
Einde van dat verhaal. In al die tijd heb ik geen enkele rekening of wat dan ook in de bus gehad. Kennelijk ben ik het spook in het Telfort netwerk.

Verwijderd

Hmz, errug lol, gewoon die machtiging laten intrekken. En als je meerdere rekeningen tegelijkertijd krijgt voor je je machtiging hebt ingetrokken gewoon stampij maken bij de klantenservice die kunnen dat ongedaan maken.

Uiteraard net zo lang rekken tot je je machtiging hebt ingetrokken en dan gewoon nooit meer iets van je laten weten. Slapende ezels moet je niet wakker maken ;)

ps. meerdere keren bellen naar de klantenservice helpt ook nog wel eens, minstens 5x in de week. Weet je zeker dat er tenminste een agent aan bezig is want er lopen soms klootzakken op een helpdesk rond :o

Verwijderd

Op maandag 23 april 2001 21:30 schreef _QW_ het volgende:
Billing is trouwens bij alle providers slecht, maar wat ik meemaak issie bij Telfort errug beroerd, en dan heb ik het gemiddeld over 4 maanden achterstand.
mwahhh, ik heb sinds half december een abo, en ik heb 3 verschillende zaken meegemaakt in 3 verschillende maanden.
eerste keer: half februari, een afschrijving, geen factuur.
half maart, niets
half april: een factuur, en geen afschrijving. en op die factuur miste ik behoorlijk wat gesprekken die ik wel gevoerd had. (niet dat je mij hoort klagen hoor >:))

kortom, half december een abo afgesloten, en één keer wat afgeschreven tot nu toe.

o ja, voor de telfort abonnees onder ons: Telfort rekeningen worden op bijzonder luxe papier gedrukt. echt een lust voor het oog :):):):):)

• SkoolieDie
  • Niet online
Ik kan natuurlijk niks doen maar dan zit ik straks misschien met de gebakken peren.
OK, plan X. Morgen trek ik de machtiging in en stuur ik een aangetekend briefje met het verhaal dat ik een half jaar geleden m''n abo opgezegd heb maar nooit een bevestiging heb gehad. Of ze die nog even kunnen nasturen.
Is dit een sullig plan of lijkt het ergens op??

Verwijderd

Is het abo ook daadwerkelijk afgesloten, of hoe lang moet je er nog mee?
Staat wel ergens (op je rekeningen dacht ik >:) ;))
Je moet pas de machtiging intrekken de dag nadat je abo afloopt, doe je het een dag te vroeg kun je alsnog gaan betalen, en dat is natuurlijk niet jouw bedoeling ;).

• SkoolieDie
  • Niet online
:? Ugh, dit wordt ingewikkeld QW.
Ik heb dat ding in december 98 als prepaid gekocht , twee maanden later om laten zetten naar abo, verder is het abo altijd maar doorgelopen zonder herbevestiging ofzo. Kortom ik heb geen flauw idee of en wanneer het afloopt.

Zijn we allebei aan het doorhalen of lijkt dat maar zo ? :Z

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Op maandag 23 april 2001 21:30 schreef _QW_ het volgende:
Ik ben geswitcht van Abbo (van Clarity 120 naar Clarity 360). Van C120 krijg ik nog een tientje of vier terug (sinds halverwege december 2000). Vorige week heb ik ff gebeld om te vragen waar die paar tientjes blijven; ik kreeg als antwoord dat drie / vier maanden wachten heel gewoon is. :( |:(

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• joepP
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ach, Telfort :)

Die lui schrijven gewoon af en toe eens een wat af, bij voorkeur 3/4 maanden te laat. Zo lang je het zelf maar een beetje in de gaten houd levert het je gewoon extra saldo op. Voor het betalen kan je zelfs afbetalingsregelingen treffen. Ik wou dat alle bedrijven zo lekker laks waren met innen :)

T''is alleen nogal klote als je het niet doorhebt en ze staan ineens om 1000 piekies te vragen >:)

Verwijderd

Ik heb al zeker 4 maanden nix betaald aan Telfort >:)
De vorige rekening is nog niet afgeschreven, maar ik heb al wel een nieuwe rekening. 2 rekeningen in 1x afschrijven doen ze ook wellus :(
En op mijn laatste rekening (van half januari t/m half februari) stonden nog wat onverklaarbare dingen, zoals gesprekken naar Zuid-Afrika :? voor F 0,00 waar ik nix van weet...

Verwijderd

Ach, zo lang ze niks kosten die gesprekken naar Zuid-Afrika, lekker bellen ;)

Soms zijn de rekeningen ook wel lachen, op een rekening van april staan er nog wel eens gesprekken op van februari ofzo, van het jaar ervoor >:). Hou je rekeningen in de gaten is alles wat ik kan zeggen :).

Oh ja, en voor elk wissewasje zou ik bellen, voor pre-paid bellers kost het 75cent per gesprek maar er is "een manier" zodat je die zelfs niet hoeft te dokken. Maar ja, we hebben het hier over een abo, niet over pre-paid :).
Pagina: 1