[BC3] mIRC en scripts

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• F.U.B.A.R
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-07 22:15
Ik ben een vrij nieuwe mIRC-gebruiker en ik heb wat fijne scriptjes geïnstalleerd (systeminfo, uptime, WinAMP-info, ...) maar die werken niet altijd even goed.

Dat WinAMP-script zou namelijk in de channel waar je je bevindt moeten weergeven naar welk liedje je luistert. Dit werkt dmv de HttpQ-plug in die het mogelijk maakt je WinAMP vanop het internet te besturen.
Jammer genoeg geeft mIRC een "windows Unknown command"-foutmelding zodra ik "/music" typ om mijn WinAMP status weer te geven. Nochtans is het script geïnstalleerd en geload.

Ik heb nog een ander script dat weergeeft hoe lang Windows al up is en welke de beste uptime is. Bij mij geeft hij alleen nooit een best uptime weer. Wel jammer.

Weet iemand waar het aan kan liggen? Ik zal de scripts later posten als er mensen zijn die er vestand van hebben ;).

Verwijderd

Het nadeel is dat de meeste scripts voor 1 versie van mIRC zijn geschreven en als er een nieuwere uitkomt die scripts niet meer werken, ook een andere versie van WinAmp kan het probleem zijn en zelfs een andere besturingssysteem dan de maker van het script kan het probleem zijn.
Ik zou zeggen leer zelf het maken van scripts (is echt niet moeilijk, trust me) en probeer zelf zo''n script te schrijven. Is echt veel leuker.

ps. een WinAmp script is lame, het is niet voor niets verboden in mijn chatkanaal :)

Verwijderd

Check deze tutorials maar eens om te leren IRC-scripten :)

• Bas
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

FUBAR: speel je toevallig ook PA?

Bas

Tjielp... een vogel.

• F.U.B.A.R
Op maandag 23 april 2001 16:25 schreef Bas het volgende:

Bas
PA? Ik speel veel maar PA? :?

• F.U.B.A.R
Oh ja, ik heb al uitgevonden hoe die scripts werken.

Ik ben een newbie op mIRC dus voor mij zijn die scripts nog echt cool! 8-)

* F.U.B.A.R wil nu alleen nog weten wat PA toch betekent... :?

• Bas
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

PA staat voor Planetarion.com, maar ik begrijp uit je opmerking dat dat niet het geval is.

Bas

Tjielp... een vogel.

Verwijderd

FUBAR is maar gewoon een loser die zijn comp weer verknoeid heeft.. Met tweaken natuurlijk..
Maar alweer de 3de keer in 2 maanden tijd..

Truus NO OFFENCE

Verwijderd

Op maandag 23 april 2001 16:25 schreef Bas het volgende:

Bas
Jaaa!! Ik speel ook PA!!

Verwijderd

PA rulez!!!!

Verwijderd

Zeker weten!! PA is een gaaf spel!!

• Bas
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

waar zit je en van welke alliance ben je lid?

Tjielp... een vogel.

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:10

MaDLiVe

.-Observer-.

Ik speel ook PA.......87. 9 ik ben Gc dus als jullie nog op zoek zijn naar een galaxy alliancie graag...we zijn een zeer active galaxy..

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:10

MaDLiVe

.-Observer-.

Trouwens je kan ook alternates van IRC clients downen...is ook leuk.bijv. Polaris, of dirc (MSS), of mensen zoeken die er heel handig mee zijn.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• F.U.B.A.R
Op woensdag 02 mei 2001 12:09 schreef Hyphylus het volgende:
PA rulez!!!!
* F.U.B.A.R gaat eens uitzoeken wat er wel zo geweldig aan PA is.

Lijkt wel op het "Plane - arium" van South Park! ;)
Pagina: 1