[BC3] schotel internet

Pagina: 1
Acties:
  • 418 views sinds 30-01-2008

• kRyPtO
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-06 22:50
hey ik heb ergens gehoord dat als je een schotel heb dat je dan via de schotel kan internetten en dat je dan een vast bedrag per maand moet betalen. is dit waar?
en hou zit het dan met de upstream?

Verwijderd

upstream 9 van de 10 keer met je eigen telefoon modem (isdn)

• kRyPtO
dan schiet dus ook nie op
ik d8 dat ze ook zeiden dat je kon bellen via de schotel ofzo dan kan je het gewoon zo doen

• Sir_Joachim
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-03-2023

Sir_Joachim

Bestek Roelz

De snelheid schijnt behoorlijk snel te zijn en de maandelijkse kosten vallen ook nog wel mee... je moet alleen iets van 1000+ gulden betalen aan instaltiekosten :(

WAZZAAPP!!! | Visit the greatest website of all time: Q2u

• kRyPtO
je hoeft toch alleen een schotel op je dak te zetten
meer dan 1000 piek iz wel erg veel!!!
kan ik beter w8en op mx stream dat bij ons in 3060 komt ofzo

• salvador4
  • Laatst online: 09-08 20:53
De snelheid schijnt behoorlijk snel te zijn en de maandelijkse kosten vallen ook nog wel mee... je moet alleen iets van 1000+ gulden betalen aan instaltiekosten
Het is helemaal niet snel, het is gewoon zo TRAAG als dikke stront@. Er zijn een zooi satteliet providers in nederland, ik geloof 3 voor particulieren.
Ik het zelf ervaring gehad met skybe, kost idd veel geld aan installatiekosten, en als je inbelt met een gewone lijn (voor de upstream dus) bij je oude provider (ie xs4all), dan haal je download snelheden van slechts 7/10 kb per file. (je kan dus wel 20 mp3''tjes binnen halen met die snelheid)
Als je inbelt op het speciale skybe tel nr(kost gewoon normale tarief) dan zijn snelheden van 35kb mogelijk en tot 300kb op hun servers.
Een spelletje spelen op inet is gewoon niet te doen, pings van 1000+

1 voordeel is dat je files op request kan aanvragen bij de meeste aanbieders, als jij zegt ik wil dat bastand van 800 mb, slurpen zij het voor jou, dumpen ze op hun snelle servers en dan kan jij dat heel snel binne halen.

Satteliet internet is gewoon nog niks als je geen upstream via de satteliet hebt, en als het hard regent of sneeuwt zeg maar dag verbinding.

• XElD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:05
wel een hoge ping en doet ie het ook als het bewolkt is?

• Sanjuro
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-07 21:26
Er zijn wel 2-weg sataliet verbindingen (dus geen telefoonlijn nodig), maar de installatie kosten zijn minstens 10.000 gulden. En dan moet je nog maar een provider proberen te vinden in Nederland.

Verwijderd

Ik heb zelf ook ervaring gehad met internet via de schotel, de naam van het bedrijf weet ik zo 1,2,3 niet meer..

De kaart koste 600 piek ofzo iets, en je moest alles zelf ff installeren. aangezien we dit als proefmodel hadden opgesteld in de winkel waar ik werk (wit/bruin goed) hebben we zelf de schotel geinstalleerd, dus ik weet niet of ze anders installatie kosten hadden gevraagd.

Mijn ervaring is er slecht mee, het was super langzaam, en ik heb me er echt aan lopen ergeren. Upload gaat via je normale provider (anoloog of isdn)..

als je echt 2mbit per seconde wou halen, moest je de link van de download plaatsen op de site van de provider die internet via de schotel regelde. hij kwam dan in een "bakje" terecht, en werd dan binnengehaald. via een programma die op je pc draaide, kreeg je de tijd door dat die gedownload was.

pas als hij helemaal in het "bakje" van de provider was kon je hem downloaden via het programma en dan haalde je inderdaad leuke snelheden.

Maar voordat hij in het bakje was, was je voor een bestand van 6mb 6 uur verder...
nou laat maar....

een slechte ervaring voor mij...

• kRyPtO
kortom het zuigt dus gewoon

• zakalwe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-06 06:56
We hebben hier op de zaak mannetjes van Xantic (KPN dochter) op bezoek gehad. Even samenvatten:

600 kbits/s down
up via ISP
85,- EURO maand
d/l limiet 200 MB
per extra MB 0.50 EURO
kaart of USB modem koste een paar honderd piek (200 - 300.

Dus niet zo interresant dus...Maar kan bij bedrijven wel vanaf begin mei geinstalleerd worden.

Deze had trouwens niet ''stop-in-een-mapje-voor-download''.

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:03

Nicap

Tsssk....

Het zuigt inderdaad wel ja, maar het heeft ook goeie kanten. Ik heb vorig jaar ook ff geinternet via de sateliet, en in het begin beviel het me wel. Constant 60KB/s wat 10 keer zoveel is als met m''n deltakabelmodem.
Maar de provider(europeonline) ging zijn services veranderen en toen haalde ik ineens net zulke snelheden als met m''n deltakabelmodem, dus dikke stront. De service waarmee je 2Mb haalt was op zich wel leuk, maar je moet de leuke files wel weten te vinden(iso''s en dergelijke). Toen heb ik het zakie maar verkocht, want het maakte niet meer uit of ik nou via schotel of modem ging internetten. Had ik net alles verkocht, kwam m''n neef ineens met een leuke manier om complete iso''s te downloaden via schotel. Er was namelijk een proggie gemaakt door een jongen die het mogelijk maakte om bestanden aan te klikken te anderen aan het downloaden waren. Dit werk op zich super, maar je bent dus wel gebonden aan de files die iemand anders ook wil hebben, maar wel heel veel divx-jes en iso''s vliegen voorbij. Maar ja, had ik hem net verkocht dus.
Er is nu ook een andere sat-provider, Starspeeder. Die gaat ook redelijk snel geloof ik.

• Saus
  • Niet online
die ping 1000+ komt omdat je met je satteliet altijd 2 (of meer) seconden vertraging hebt in je internet, onlinegamen kun je daardoor vergeten, meestal kom je niet eens de server op

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:01
de ervaring die ik er mee had was helemaal top!! heel snel! volgens mij hadden ze bij drome 8 ook internet via de sat. en werkte het ook helemaal 100%

https://wren.co/join/Devian

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
>> Internet & Telefonie
>> Dit topic is gemoved.

• Saus
  • Niet online
Op zondag 22 april 2001 15:42 schreef skinhead het volgende:
de ervaring die ik er mee had was helemaal top!! heel snel! volgens mij hadden ze bij drome 8 ook internet via de sat. en werkte het ook helemaal 100%
maar volgens mij waren dat andere die "wij" gebruiken, dat waren r om grote groepen mensen te laten internetten

in de categorie onbetaalbaar voor een student
:)

• Sir_Joachim
  • Laatst online: 11-03-2023

Sir_Joachim

Bestek Roelz

Op zondag 22 april 2001 15:42 schreef skinhead het volgende:
dat zou heel goed kunnen ja, want was het niet zo dat schotel was omgevallen en dat we daardoor de 1e dag geen internet hadden?? :D

WAZZAAPP!!! | Visit the greatest website of all time: Q2u

Verwijderd

jonges jonges....

www.hertzinger.nl die prijzen waar jullie het over hebben is wel erg veel...
daar is het up en down via sataliet :)
éénmalige kosten 2550,- euro en 94,- per maand, zijn nu ook goedkopere in duitsland:)

Heb zelf ervaring...

Up meestal 4 of 5kb down 90 tot 300 :)

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Kijk eens naar de datum. :{
Dit is al een oud topic en dus is het niet nodig om het met een dergelijk bericht omhoog te kicken.

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-06 09:51

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Dat is wel een hele oude koe. :D

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.