Bloed, zweet & koffie
kijk met winipcfg bij de meer info. Daar zie tot wanneer je lease geldig is.
Als je op vernieuwen drukt krijg je een nieuwe lease en dan kun je zo zien hoelang je lease geldig is.
Als je op vernieuwen drukt krijg je een nieuwe lease en dan kun je zo zien hoelang je lease geldig is.
©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Oh Yah Das Waar 
Bedankt!
Bedankt!
Bloed, zweet & koffie
Verwijderd
Keej weet ik ook eens waar dat lease op slaat...
volgens winipcfg moet de lease een week geldig blijven. Maar je krijgt 10 tegen 1 de week dáárna weer hetzelfde IP, hoe zit dat dan? En ik heb ook wel eens gehad dat ik met Vernieuwen 4x achter elkaar telkens een ander IP kreeg...:?
volgens winipcfg moet de lease een week geldig blijven. Maar je krijgt 10 tegen 1 de week dáárna weer hetzelfde IP, hoe zit dat dan? En ik heb ook wel eens gehad dat ik met Vernieuwen 4x achter elkaar telkens een ander IP kreeg...:?
Onder Windows 2000 is het ipconfig in de command-prompt.
Ik heb al 5 maand hetzelfde IP, sinds dat ik die Terayon modem heb is het niet veranderd. Maar misschien komt het omdat mijn Linux gateway dag en nacht aan staat?
Ik heb al 5 maand hetzelfde IP, sinds dat ik die Terayon modem heb is het niet veranderd. Maar misschien komt het omdat mijn Linux gateway dag en nacht aan staat?
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Chello gebruikt een DHCP-service, wat inhoudt dat als je je aanmeldt op het netwerk, je een IP-adres krijgt uit een reeks IP-adressen van Chello. De DHCP-server onthoudt je MAC-adres (een uniek adres voor elke netwerkkaart en modem). Als je je PC uitzet, weer aan en je meldt je daarna opnieuw aan, zal de DHCP-server proberen om je het zelfde IP-adres te geven als dat je eerst had. In veel gevallen kan dat, maar soms niet. Daarom lijkt het alsof je het zelfde IP-adres houdt.
Ipconfig geeft je weliswaar informatie over je IP-instellingen, maar vertelt je niet hoe lang je actieve lease duurt.
Zo ver mijn info - loopt hier niemand rond die bij Chello werkt of zo?
Ipconfig geeft je weliswaar informatie over je IP-instellingen, maar vertelt je niet hoe lang je actieve lease duurt.
Bloed, zweet & koffie
Verwijderd
warbringerOp maandag 23 april 2001 17:13 schreef Vilenin het volgende:
Warbringer present!Op maandag 23 april 2001 17:41 schreef achappey het volgende:
[..]
warbringer
Je lease duurt *zoekt ff* .. 7 dagen.
Da''s dus standaard, maar zogauw die lease voorbij is doe tje computer automatisch een DHCPREQUEST op hetzelfde IP adres waarmee het het laatst actief is geweest.
Dus gewoon hetzelfde IP adres.
Conclusie: als je geen andere netwerkkaart / Modem aan je computer hangt, zul je tot in de eeuwigheid je IP houden. Of er moet een wijksplitsing komen, en dat is errug zelden.
I want to live forever, so far.. so good.
Probeer eensOp maandag 23 april 2001 17:13 schreef Vilenin het volgende:
Chello gebruikt een DHCP-service, wat inhoudt dat als je je aanmeldt op het netwerk, je een IP-adres krijgt uit een reeks IP-adressen van Chello. De DHCP-server onthoudt je MAC-adres (een uniek adres voor elke netwerkkaart en modem). Als je je PC uitzet, weer aan en je meldt je daarna opnieuw aan, zal de DHCP-server proberen om je het zelfde IP-adres te geven als dat je eerst had. In veel gevallen kan dat, maar soms niet. Daarom lijkt het alsof je het zelfde IP-adres houdt.
Ipconfig /all
en dan onderaan..
Lease Obtained. . . . . . . . . . : Sunday, April 22, 2001 12:52:34 PM
Lease Expires . . . . . . . . . . : Sunday, April 29, 2001 12:52:34 PM
Enjoy
hey jij ook weer hier
alles kits?? ga je nog naar de efteleling ?? heehheh
Ik zou het doen!
Dat maakt niet waarschijnlijk niet uit. Ik heb @home en die gooit je er ''s nachts een paar minuten uit als je de verbinding niet gebruikt. Dus wel je pctje aan hebt staan maar verder niks down of upload.Maar misschien komt het omdat mijn Linux gateway dag en nacht aan staat?
Check maar eens of Chello dit ook doet. Het beste kun je daarvoor www.watchmyserver.com instellen op je computer. Na een paar dagen krijg je vanzelf wat SMSjes binnen
Ik zit ook bij chello, maar volgens winipcfg duurt de lease maar 1 dag????Op maandag 23 april 2001 18:58 schreef Warbringer het volgende:
[..]
Warbringer present!
Je lease duurt *zoekt ff* .. 7 dagen.
ALs je nu op vernieuwen drukt zie je wel dat de tijd doorloopt. Dat doen ze wel vaker. Bij ons op school is de leasetijd nu + 10 uur. Als je op om de seconde op vernieuwen drukt zie het als het ware als een klokkie lopen...
Verwijderd
bij mij staat er ook een datum maar die wordt elke dag weer vernieuwd...
dus de datum is bv. vanaf 24 mei 2001 tot 24 mei 2002 en morgen staat er 25 mei 2001 tot 25 mei 2002....
maarja.. ik heb dan ook @home (lees @vaag)
dus de datum is bv. vanaf 24 mei 2001 tot 24 mei 2002 en morgen staat er 25 mei 2001 tot 25 mei 2002....
maarja.. ik heb dan ook @home (lees @vaag)
Huh? what? how do U know ?Op maandag 23 april 2001 21:11 schreef rammes het volgende:
hey jij ook weer hieralles kits?? ga je nog naar de efteleling ?? heehheh
heheh je was een msmje aan het voorlezen (ofzoiets) toen ik je aan de lijn hadOp dinsdag 24 april 2001 12:52 schreef Warbringer het volgende:
[..]
Huh? what? how do U know ?
Ik zou het doen!
:?Op woensdag 25 april 2001 21:45 schreef rammes het volgende:
[..]
heheh je was een msmje aan het voorlezen (ofzoiets) toen ik je aan de lijn had
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Ahh.. geen wonderOp woensdag 25 april 2001 21:45 schreef rammes het volgende:
[..]
heheh je was een msmje aan het voorlezen (ofzoiets) toen ik je aan de lijn had
LOL heheheOp donderdag 26 april 2001 01:01 schreef Warbringer het volgende:
[..]
Ahh.. geen wonderyah.. kreeg SMS''je binnen
en nee.. ik ga NIET naar de efteling
Efteling sucks.. doe mij maar een Lan Party!
Ik zou het doen!
Pagina: 1