Toon posts:

[BC3] 2 computers tegelijk online wil niet, 1 wel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik had al eerder een topic geplaatst dat mijn internet verbinding het niet deed, maar nu doet ie het dus wel. Ik heb dus nu 2 PC''s aangesloten op mijn ''netwerk'':
-P3 500, met @Home account CXXXXXXX-A (staat beneden)
-P1 200, met @Home account CXXXXXXX-B (staat boven)

Als ik beneden account A aanzet en boven B, dan doet alleen beneden het met account A en de ander niet. Doe ik een test, dan blijkt het dat de DNS-server het niet doet.

Als ik boven account A aanzet en beneden B, dan is het precies andersom.

Als ik account A uitzet, doet B het niet.

Nu weet ik wat jullie denken: account B is gewoon niet goed ingesteld, moet je even naar @Home bellen. Dat heb ik dus gedaan, ze zeiden dat ik de @Home-CD moest gebruiken. Dat heb ik dus gedaan (op de P200) en toen werkte mijn account B op die PC wel. Alleen, nu deed account A het niet meer. Dit kon ik oplossen (had ik gelezen op internet) door een wachtwoord in te vullen bij de aanmelding, en inderdaad: account A deed het weer. Vervolgens keek ik op de P200 en ja hoor, account B deed het niet meer. Nu krijg ik die account B dus voor geen meter meer aan de gang, ook niet meer via de @Home-CD. Als ik de helpdesk bel, weten ze het ook niet meer. Weet iemand hoe ik dat weer aan de gang kan krijgen? Ik ben hopeloos!

Verwijderd

Stel je IP en subnetmask e.d. handmatig in. Gewoon vast zetten die boel.

• PokkeNoise
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08-2023

PokkeNoise

leesbaar met bril

Ja, ook dankjewel.

Tot ziens dus.

? weet jij wat.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik gedaan, maar helpt nog steeds niet. Hij pakt de DNS server gewoon niet met de B-account, en wel met de A-account. Dit ligt dan toch puur aan Essent/@Home? Ik bedoel: wat moet IK nou nog veranderen?
En het maakt dus niet uit dat ik niet hetzelfde subnetmasker heb met beneden?

Verwijderd

Topicstarter
Goh, dit is WEEEEER zo''n probleem dat niemand kan oplossen zeker?
Ik heb hier nog nooit wat aan gehad, aan de hele GoT niet! ALTIJD als ik hier wat post van "dit of dat doet het niet" dan weten jullie allemaal geen oplossing. Waarom? Omdat jullie alleen maar de standaard dingen weten als "hoe moet ik van WAV naar MP3?". En kom nou niet aan zetten dat dit het verkeerd forum is: MIJN NETWERK DOET HET GOED, HET GAAT OM HET FUCKING INTERNET. Dus F U, ik zal jullie nog eens helpen!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-08 21:48
and Fuck U 2 m8 !

denk je nou echt dat wij voor alles METEEN binnen een uur een oplossing klaar hebben liggen ?

ga zelf zoeken eikel.. en ga die @home pipo''s bellen en vragen.. opzouten. je zult wel weer een tikfout hebben gemaakt ergens. :(

mij een beetje uitschelden :(

Have a wheelie good weekend!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-08 21:48
btw. je legt het ook lekker duidelijk uit ?

probeer je met 2 kabelmodems op 1 tvkabel te werken ? met 2 ipadressen over 1 kabelmodem of met 2 computers op 1 ip-adress ?

anders leg je het nog wat onduidelijker uit ofzo.. dan weten we vast het antwoord wel domme l*l..

(ik kan ook schelden >:))

Have a wheelie good weekend!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 19:36

mvds

Totally awesome!

Op zaterdag 21 april 2001 19:58 schreef 208 het volgende:
Heb ik gedaan, maar helpt nog steeds niet. Hij pakt de DNS server gewoon niet met de B-account, en wel met de A-account. Dit ligt dan toch puur aan Essent/@Home? Ik bedoel: wat moet IK nou nog veranderen?
En het maakt dus niet uit dat ik niet hetzelfde subnetmasker heb met beneden?
Subnetmasker zou gewoon hetzelfde moeten zijn. @home heeft maar een subnetmasker...

Maar hoe is het zooitje aangesloten? Van de modem, naar de eerste pc, eerste pc heeft twee netwerkkaarten, en dan van de eerste pc naar de tweede pc? PC''s kunnen elkaar wel pingen? Van de eerste naar de tweede pc loopt een cross-cable?

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07:14

Daniel

Kapitein NCC-1701
Op zondag 22 april 2001 19:51 schreef 208 het volgende:
Goh, dit is WEEEEER zo''n probleem dat niemand kan oplossen zeker?
Ik heb hier nog nooit wat aan gehad, aan de hele GoT niet! ALTIJD als ik hier wat post van "dit of dat doet het niet" dan weten jullie allemaal geen oplossing. Waarom? Omdat jullie alleen maar de standaard dingen weten als "hoe moet ik van WAV naar MP3?". En kom nou niet aan zetten dat dit het verkeerd forum is: MIJN NETWERK DOET HET GOED, HET GAAT OM HET FUCKING INTERNET. Dus F U, ik zal jullie nog eens helpen!
Even dimmen ja. Hierbij een waarschuwing.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, sorry... misschien is het niet jullie schuld, maar echt waar, ik ben nog maar 1 keer uit de brand geholpen door jullie. Ik had al eens eerder gepost, ennuh, ik heb al 5 dagen een topic hierover staan, die andere werd totaal genegeerd, dus volgens mij kijken jullie te weinig de topics door.
Dit probleem was misschien een beetje extreem, want het lag niet aan mij maar aan die ****** ESSENT@HOME!!! Ik had al 1000 keer naar die helpdesk gebeld, ze wisten het niet. Ze zouden mn account resetten (wat ze al 2 keer eerder gedaan hadden). Ik wist dat het geen fuck zou helpen. Toen lag het hele netwerk van Almelo er gister opeens af en toen het weer up was, kon ik op BEIDE internetten (ik typ deze dan ook vanuit mn 2e verbinding). Blijkbaar zat er gewoon een fout in het netwerk en ik heb dus nu gewoon twee VERSCHILLENDE SUBNETMASKERS, dus daar lag het dus echt niet aan he...

Edit: censuur

• PokkeNoise
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08-2023

PokkeNoise

leesbaar met bril

Bedankt dat je ook het het antwoord op het probleem post.
Alleen van die verschillende subnetmaskers is wel een beetje vreemd, zou toch gewoon onder 255.255.x.x (=hetzelfde) moeten kunnen werken. :?

[vraag]
Als je ook even dat K... woord wil wijzigen is iedereen weer :)
thnx, hoeven we niet naar SU toe om een modje te vragen dat te doen.
[/vraag]

? weet jij wat.

Pagina: 1