[BC3] WAP en HTML op 1 server?

Pagina: 1
Acties:

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

Topicstarter
Ik heb wat gesearched naar WAP, en ik vond er wat over. Blijkbaar kan je WAP files gewoon op een server zetten met een nieuwe versie van apache. Ik heb zelf het domein www.goku.nl en nou vroeg ik me het volgende af:

* Kan ik zowel HTML als WAP op 1 server gebruiken?
* Kan ik gewoon een suburl wap.goku.nl aanmaken als wap url of is dat zeg maar een aparte url die je moet reggen bij een bedrijf?

Klinkt misschien een beetje vaag, maar wel begrijpbaar denk ik.

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

• ScaraB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-01 10:39
Op vrijdag 20 april 2001 18:01 schreef www.Goku.nl het volgende:
* Kan ik zowel HTML als WAP op 1 server gebruiken?
Jahoor, je hoeft voor WAP echt niet een speciale server te hebben ofzo. Je webserver moet alleen wle WML voor WAP ondersteunen natuurlijk wil je daar gebruik van willen maken.
* Kan ik gewoon een suburl wap.goku.nl aanmaken als wap url of is dat zeg maar een aparte url die je moet reggen bij een bedrijf?
suburl? Nee die hoef je niet apart te reggen, want het domein blijft goku.nl. Je moet voor zo''n subdomein echter vaak wel bijbetalen bij je provider die het dan in een wip voor je kan ''installeren''. Subdomeinen kun je dus niet registreren, maar alleen instellen op de server zelf.