Toon posts:

[BC3] Planet Internet wordt sloom???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had dit vermoeden al een tijd. Ik ben hierdoor maar overgestapt naar de extra bandbreedte optie die ze bieden. Nu is het weer ouderwets downen met 7,5k.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb geen idee of het aan mij ligt maar planet internet loopt de laatstte tijd nogal vaak te kloten... mijn downloadsnelheden zijn van een formaidabele 7,5 KB/s op 1 isdn lijn naar een zielige 4 a 5 gezakt en mijn ping met spelletjes is van 50 gestegen tot 200, af en toe houdt de verbinding ineens gefreezed, hij blijft wel bestaan maar er wordt in zijn geheel geen data meer verstuurd door planet, ik vind dit echt geen goede ontwikkeling!!! ik krijg een beetje het vermoeden dat planet flink gekort aan servers heeft voor de isdn en 56 k modems doordat hun adsl en hun extra dure (snel noemen ze het zelf) isdn abonnement voorop gaan..... :(

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Ik raad inderdaad aan om gebruik te maken van de EBO, het premium netwerk is niet zo vol en is vooral voor ISDN stukken beter.

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Mijn ping naar hun news servers is soms boven de seconde. Exteem slecht dus. Maar om de een of andere wazige reden kan ik die extra bandbreedte optie niet aan krijgen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

Is tactiek. Je bieden gewoon minder bandbreedte aan voor de basic abbo''s. :r

Verwijderd

Hmm wazig....

Overigens is het niet meer nodig om bij Planet Internet nog de DNS in te schakelen, die wordt tegenwoordig ook door de server toegewezen... Probeer es of het beter gaat als je de DNS uitschakelt.

• BC3 Victim
>:) Hmm t ziet er naar uit dat meneer Marnix(CS planet) bedrijfs geheimen naar buiten aan het brengen is :?

Helaas is alles wat traager maar dat is bij iedere provider dus .... helaas niets aan te doen

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Grote onzin, er wordt helemaal niks dichtgeknepen op het basis abo maar het basis abo is een ander netwerk waar gewoon meer mensen op zitten (er hebben meer mensen basis dan EBO) en daarom is het premium netwerk sneller, omdat er gewoon minder mensen op zitten.
Hmm t ziet er naar uit dat meneer Marnix(CS planet) bedrijfs geheimen naar buiten aan het brengen is

Helaas is alles wat trager maar dat is bij iedere provider dus .... helaas niets aan te doen
Bedrijfsgeheimen breng ik niet naar buiten. Dit is gewoon een verandering in de inbelstructuur, de DNS wordt tegenwoordig toegewezen dus kun je de DNS-nummers gewoon uitschakelen en dat is iets wat heel de wereld in principe mag weten.

Tja we zitten nu met modem-internet ongevere op de top, het aantal modemers is in de afgelopen altijd gestegen, maar nu gaat dat door de komst van ADSL/kabel veranderen waardoor eindelijk de groei niet meer zo hoog is dat de KPN het niet meer kan bijhouden dus over een jaartje zijn de problemen wel voorbij.

O ja en meneer van de Bosch, niet zeuren anders delete ik je gshn-account >:) :D

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op vrijdag 20 april 2001 15:06 schreef Marnix da Headbanger het volgende:
O ja en meneer van de Bosch, niet zeuren anders delete ik je gshn-account >:) :D
Als je dat kunt, kan je dan bij mij de EBO aanzetten? :) Want dat kan niet omdat mijn baas betaalt. Die wil wel extra dokken, maar Planet kan het administratief niet verwerken.

Verwijderd

Op vrijdag 20 april 2001 16:20 schreef Ortep het volgende:

[..]

Als je dat kunt, kan je dan bij mij de EBO aanzetten? :) Want dat kan niet omdat mijn baas betaalt. Die wil wel extra dokken, maar Planet kan het administratief niet verwerken.
Moet je toch even contact opnemen met de administratie, dat kan ik vanaf hier helaas niet doen.....

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Je krijgt als je het aan wilt zetten de mededeling dat het niet kan, en dat je kontakt met de administratie moet opnemen Dat heb ik dus gedaan. En die kunnen er ook niets mee. Eerst heb ik een keer of 5 heen en weer ge-mailed. Toen bleven ze volhouden dat het wel kon. Vandaag had ik eindelijk iemand die het zelf eens ging bekijken. En na een kwartiertje kwam de mededeling dat er inderdaad staat dat ik ze moet bellen, en dat ze er dus niets aan kunnen doen. Helaas pindakaas

Verwijderd

Tja das balen... maar ze hebben gelijk, het is alleen via de servicepagina te wijzigen en als het daar niet kan houdt het op.

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Het stomme is natuurlijk de mededeing die ik krijg:

Het kan niet, maar als u het toch wilt, bel dan even op. En als ik dan bel zeggen ze me dat het niet kan ARGHHHH!!!!

Ik kan trouwens wel de 128i optie aanzetten. Heel gek is dat, want dat is pas echt duurder

Dan zit ik toch op hetzelfde netwerk? En kan ik dan ook nog via het normale netwerk inbellen?

Verwijderd

Tja dat is natuurlijk jammer dat zze adviseren te bellen maar je dan nog niet kunnen helpen.. maar ja.... dat 128i is wel lekker snel kom je op een veel rustiger netwerk terecht met minder stroingen en inbelprobnleme en zo....

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op maandag 23 april 2001 10:38 schreef Marnix da Headbanger het volgende:
kunnen helpen.. maar ja.... dat 128i is wel lekker snel kom je op een veel rustiger netwerk terecht met minder stroingen en inbelprobnleme en zo....
Kan ik dan ook het oude netwerk nog gebruiken? Ik moet wel eens analoog inbellen vanuit mijn laptopje.

Verwijderd

Op maandag 23 april 2001 15:52 schreef Ortep het volgende:

[..]

Kan ik dan ook het oude netwerk nog gebruiken? Ik moet wel eens analoog inbellen vanuit mijn laptopje.
Niet nodig, 128i is gewoon hetzelfde als het premium netwerk, wat gewoon rustiger, dus sneller en stabieler is. Dit netwerk is geschikt voor zowel analoge modems als ISDN.

• BC3 Victim
K, nu lul je echt onzin, ik zeg dus het is slomer, zegt HEADBANGER: nee we knijpen geen bandbreedte af, er zitten alleen meer mensen op (?!?!) DAN IS HET DUS SLOMER |:( !! het is al vaker gebeurt dat het slomer werd, alleen in de voorgaande keren werd het netwerk dan uitgebreidt, ik vraag me af of dat nu ook gaat gebeuren.... De groeten :7

Verwijderd

Op zondag 29 april 2001 21:44 schreef Jefrey het volgende:
K, nu lul je echt onzin, ik zeg dus het is slomer
Op donderdag 19 april 2001 21:04 schreef Jefrey het volgende:
..bla..en hun extra dure (snel noemen ze het zelf) isdn abonnement voorop gaan..... :(
Je insinueert dus dat ze op een netwerk bepaalde klanten voor laten, wat volgens hem onzin is, hij zegt dat het losse netwerken zijn... ;)
En hij zei hetgeen waar je hem op aanvalt - volgens mij - hierop hoor:
Op vrijdag 20 april 2001 14:47 schreef Generaal_Putlucht het volgende:

Verwijderd

Op zondag 29 april 2001 21:44 schreef Jefrey het volgende:
K, nu lul je echt onzin, ik zeg dus het is slomer, zegt HEADBANGER: nee we knijpen geen bandbreedte af, er zitten alleen meer mensen op (?!?!) DAN IS HET DUS SLOMER |:( !! het is al vaker gebeurt dat het slomer werd, alleen in de voorgaande keren werd het netwerk dan uitgebreidt, ik vraag me af of dat nu ook gaat gebeuren.... De groeten :7
Het is inderdaad wat minder snel, dat spreek ik ook niet tegen (hebben alle providers overigens last van) ik spreek alleen tegen dat we op Basic Abo''s bandbreedte af zouden knijpen, dat is grote bullshit. Of het netwerk wordt uitgebreid..... alle providers hebben momenteel problemen (ook deels dankzij de inbelpunten van KPN) omdat het aantal internetters sneller stegen dan de KPN + Providers bij kon houden. Maar momenteel is die stijging voorbij, omdat veel mensen overstappen op ADSL en andere vormen van breedband, en over een half jaar tot een jaar zal het aantal modemmers misschien zelfs dalen...... dus dan zullen de capaciteitsproblemen vrij snel voorbij.
Pagina: 1