[BC3] Prijsafspraken ADSL aanbieders?

Pagina: 1
Acties:

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:48
Uhm alle KPN adsl aanbieders hebben prijsafspraken gemaakt. Volgens mij zijn prijsafspraken verboden?

Of hebebn ze toestemming gekregen, zoniet zou het niet interessant zijn om te kijken of het ergens kan worden gemeld? want de consument is er de dupe van

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
ADSL is van KPN

de providers zijn slechts resellers. In zo''n geval zijn prijsafspraken (prijskartels) toegestaan, tot op zekere hoogte. Trouwens, niet alle providers zijn even duur (aanbiedingen enzo).

DIT IS MIJN WEBSITE

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:35
Je zegt het zelf al, alle KPN adsl aanbieders.

Ga maar eens kijken naar een bedrijf wat niet via KPN aanbiedt, daar zijn de prijzen anders.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
behalve cistron

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Van de 99 gulden gaat er 50 gulden naar de KPN en tja, de aanbieders willen ook wat verdienen en die vinden 49 gulden al weinig...

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:48
Ja, maar je zou verwachten dat in die 49 piek dus verschillen zouden moeten zitten.

AMD resellers hanteren ook niet overal de zelfde prijzen bv...

Verwijderd

Het punt is, dat je de prijzen van die paar mxstream ISP''s zo naast elkaar kunt bekijken in een mooi tabelletje; als er dan een qua prijs uitschiet naar boven, dan is hij al zijn klantjes kwijt, hij biedt immers (bijna) hetzelfde product als degene die ernaast staat.
Trouwens, euronet is geloof ik duurder dan de rest (hebben prijzen ex. btw staan dacht ik) - en wanadoo ook.
Op donderdag 19 april 2001 18:39 schreef Freezerator het volgende:
want de consument is er de dupe van
Ik voel mij nergens de dupe van, prijs van mijn XS4ALL mxstream abo is prima.
De enige die een figuurlijke tik op de vingers mag krijgen is KPN, omdat ze de providers van mxstream heel erg veel vragen, terwijl ze zelf ook al 50 piek krijgen èn omdat ze alternatieve aanbieders zoals Cistron toegang tot de centrales weigeren.
Pagina: 1