[BC3] Wanneer volgende *dsl varianten?

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
We hebben nu ADSL in Nederland en ik heb ook ook al gelezen over SDSL proef van BABYXL, maar wanneer komen de andere varianten beschikbaar ( hdsl, vhdsl )
Wanneer komt dat Zweedse breedband gedoe eigenlijk beschikbaar ( 100 mbit!!!!! *D )

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• JoNaTHaN(NL)
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-07-2024
Nou ik denk dat dat nog wel een hele tijd zal duren aangezien het nu ook al zo langzaam gaat om overal gewone adsl te krijgen en nog niet eens iedereen kabel kan nemen

• Bass64
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-10-2023

Bass64

Be Good, Be There, Bye Bye

er komt toch ook iets dat je via je licht net kan internetten
valt dat niet onder sdsl ofzo?!?!?
weet wel dat ze het aan het testen zijn in duitsland

AMD XP2400+, ASUS A7V333, ATI 9800 Pro 128mb, SBlive Audigy 2, 768MB DDR 2700, 96.4GB HDD + 120 GB in raid 2+0

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:37
We hebben nu ADSL in Nederland en ik heb ook ook al gelezen over SDSL proef van BABYXL, maar wanneer komen de andere varianten beschikbaar ( hdsl, vhdsl )
SDSL bestaat al JAREN. Dit is de symetische versie, waar later ADSL is uit gegroeid. SDSL is Point To Point. HDSL wordt ookal jaren bij de KPN gebruikt. Is vlgns mij langzamer, maar kan een grotere afstand afleggen dan de 2 -5km die SDSL kan afleggen. VHDSL is er eentje met meer snelheid.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:41

RvV

Ik heb wDSL, telt dat ook?

Y'24

• BC3 Victim
Op donderdag 19 april 2001 15:17 schreef RvV het volgende:
Ik heb wDSL, telt dat ook?
haha:)
wat had je eigenlijk voor die w bedacht?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
hoe heb je dat voorelkaar gekregen?
met welke snelheid download jij wel niet?

• BC3 Victim
Op donderdag 19 april 2001 14:53 schreef Ballebek het volgende:

[..]

SDSL bestaat al JAREN. Dit is de symetische versie, waar later ADSL is uit gegroeid. SDSL is Point To Point. HDSL wordt ookal jaren bij de KPN gebruikt. Is vlgns mij langzamer, maar kan een grotere afstand afleggen dan de 2 -5km die SDSL kan afleggen. VHDSL is er eentje met meer snelheid.
Van langzaam naar snel tot supersnel:
ISDN ( echt waar ook dsl variant )
SDSL
ADSL
HDSL
VHDSL

als ik er eentje vergeten ben wijzig ik het wel of hoor ik het wel

• RvV

RvV

Op donderdag 19 april 2001 15:21 schreef rjwonder2000 het volgende:

[..]

haha:)
wat had je eigenlijk voor die w bedacht?
Wireless

Ik zit nu zeg maar op een LAN met de provider.

Y'24

Verwijderd

Klopt, tijdje als student op het Wageningen-universiteit-netwerk aangesloten geweest (al 4 jaar terug)
LAN met provider dus met 100Mbit verbinding.
haalde tot 300k/sec. via glasvezel.

Netwerk wordt nu omgebouwd tot 1 gigabitverbinding.

Hoef je nooit meer iets te saven. Kijkt gewoon direct je films etc.

lekker hoor.

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

JJJ

Ik geloof er zelf 3 x nix van

• RvV

RvV

Op donderdag 19 april 2001 15:47 schreef rjwonder2000 het volgende:
hoe heb je dat voorelkaar gekregen?
met welke snelheid download jij wel niet?
Er zit een provider www.ixs.nl die het mogelijk maakt in Geldermalsen en Buurmalsen. Binnenkort ook in andere plaatsen in de omgeving

Snelheden:
1Mbit: LAN (rechtstreeks)
256Kbit: Proxy
64Kbit: Direct

Als je de proxy voor downloaden gebruikt heb je altijd 32kbyte/s omdat het daarop is afgenokt.

Pingen gaat snel. Naar de provider iets van 14ms, en naar game servers iets van 30ms. Het grootste probleem is dat de verbinding vrij slecht is. Soms een ping van 2000-3000ms of dat je hele verbinding wegvalt.

Nu is het de vraag of de verbinding blijft als er bladeren aan de bomen komen. Het signaal is namelijk 20x zwakker dan dat van GSM''s. :D

-Edit:

Verdorie, m''n geocities doet het niet meer. Anders had ik een plaatje van de antenne kunnen laten zien.

Y'24

Verwijderd

Op woensdag 18 april 2001 22:47 schreef Bass64 het volgende:
er komt toch ook iets dat je via je licht net kan internetten
valt dat niet onder sdsl ofzo?!?!?
weet wel dat ze het aan het testen zijn in duitsland
Ja internet via de stroom, dat zijn ze nu aan het testen, kan je snelheden halen tot 3 Mbit. Hiermee kan je dan ook heel gemakkelijk thuis een netwerk maken, het enige wat je nog hebt zijn een paar wandstopcontacten en de juiste hardware.

Dit is echter geen xDSL variant...

• Zarc.oh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-05 18:52

Zarc.oh

heeft een HD van 20 YottaByte

Op donderdag 19 april 2001 19:15 schreef peymora het volgende:

[..]

Ja internet via de stroom, dat zijn ze nu aan het testen, kan je snelheden halen tot 3 Mbit. Hiermee kan je dan ook heel gemakkelijk thuis een netwerk maken, het enige wat je nog hebt zijn een paar wandstopcontacten en de juiste hardware.

Dit is echter geen xDSL variant...
Gaat in Nederland niet door, het netwerk is hier niet geschikt voor en het is veeeeeelste duur om het allemaal om te zetten, naar ik begrepen heb... :(
Zou wel heel erg roelen :9

Zoek wat je niet eerder vond

Verwijderd

VDSL moet in 2004 werkend zijn. Dan moet men theoretisch 60Mbit/sec kunnen halen.

• Slayer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-08 21:46

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

Adsl wordt straks Idsl

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

• BC3 Victim
en waarom is dat dan wel niet

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-08 23:56

qless

...vraag maar...

Op vrijdag 20 april 2001 18:49 schreef Raaaaaap het volgende:
Adsl wordt straks Idsl
IDSL = niks meer over minder dan ISDN, waarbij dan bijde B en het D kanaal worden gebundeld = 2 * 64 + 16 = 144 Kbps in beide richtingen. Voordeel=always on, kan over 12 km, nadeel=alleen data!

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-07 10:20
Wacht maar op Gigaport! :)
Dan kan je smullen :9
Tzal helaas dan (nog) niet beschikbaar zijn voor particulieren. heb gehoord dat IBM dit typetje verbinding gebruikt tussen hun kantoren.

Snelheden lagen rond de 20 Gigabits d8 ik, als ik het vaut heb verbeter me :)

• BC3 Victim
gigaport is een mannier om internet sneller te maken. De snelheden van de providers worden geupgrade. http://www.gigaport.nl
nu: 155 mbit p/s
november: zo''n 700 mbit p/s
eind 2002: 20 gbit p/s
per provider

gigaport moet uiteindelijk 80gbit p/s per provider gaan vervoeren.

Uit computer idee gehaald

Pagina: 1