Toon posts:

[BC3] Telnet-vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heej ik heb een vraagje voor de mensen die bekend zijn met het programma Telnet. Ik wil graag weten hoe ik in Telnet meerdere berichten tegelijk kan verwijderen... Alvast bedankt!

Verwijderd

ik weet best wat van telnet maar begrijp je vraag voor geen meter. Enlighten me please...

• Zarc.oh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-05 18:52

Zarc.oh

heeft een HD van 20 YottaByte

Met telnet (of soortgelijke progs) log je in op een server. Deze server heeft eigen programma''s draaien.
Ik denk dat je eerder geholpen wordt als je kunt vertellen waarnaartoe je telnet. :)

Zoek wat je niet eerder vond

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk in een helpdesk en moet soms volle mailboxen legen. Nu had ik een klant die van iemand met het Emanuel virus 2500 mails per dag binnen kreeg. Omdat dit nogal lastig te verwijderen is via de normale manier wou ik het via Telnet doen. Dus ik log in op de mailserver poort 110 en log in met de gegevens van de klant. Ik kan vervolgens wel 1 bericht per keer verwijderen maar weet niet hoe ik in 1 keer de hele mailbox kan legen. (ben nog niet echt bekend met telnet)

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
(ben nog niet echt bekend met telnet)
Maar dit heeft zoals gezegd niets met telnet op zich te maken... vrijwel het enige dat telnet doet is connecten naar een andere computer, en jouw input daarheen sturen en wat er terugkomt weergeven.

Jij wilt weten hoe POP3 werkt... :)

Post Office Protocol - Version 3

• Onno
  • Niet online
waarmee ik in Telnet een hele mailbox
telnet POP3 dus he :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil gewoon de command weten waarmee ik in Telnet een hele mailbox in 1 keer of in elk geval meerder mailtjes tegelijk kan verwijderen.

[edit]

Maar ik zie dat alles daarover in de link van Onno staat, bedankt! (en ook bedankt door de veel door mij gebruikte GoT-search engine!)

• hessel|IA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
Ja het is inderdaad mogelijk dit te doen met telnet je opend nl. een soort dos shell. Naar ik meen heeft Henk van de Kamer van PC-active hier eens een artiekel aangewijd in zijn collum HET LAB.
In het boek "happy hacker" wat ook op internet is tevinden word ook het een en ander uitgelegd over telnet verbindingen en alle ander mogelijk heden. Zeer zeker het lezen waard. ;)

Grutte Pier fansels

Verwijderd

Topicstarter
Ja Onno je hebt helemaal gelijk hoor :P ;)

Maar ik gebruik Telnet dus ik wil weten hoe ik MET BEHULP VAN Telnet IN POP3 een hele mailbox kan legen :P :D

Verwijderd

Topicstarter
Maar goed ik loop me rot te zoeken en kan het niet vinden, is het eigenlijk wel mogelijk? Dit is dus de bedoeling.

Via de optie LIST zie ik dat er 2700 mails in postvak in staan.

Via welke command verwijder ik nou al deze berichten?

DELE 1 = bericht 1 verwijderd.

De vraag is dus hoe ik in de DELE command meerdere berichten tegelijk kan opgeven. (DELE 1-2700 werkt dus niet)

Verwijderd

ga naar root, type in rm -R *. Klaar
hehehe

Ja, sorry, flauw. Maar goed, je wilt niet weten hoe telnet werkt, maar hoe je al die mail kan deleten.
Dat kan afhangen van welke pop3 server je gebruikt, dus wordt lastig een antwoord te geven. Als je nou toch even in dat hier boven genoemde documentje ging kijken, of post op wat voor bak je bezig bent, dan kunnen we je wel helpen

Verwijderd

Topicstarter
Dat verschilt niet per pop-server, het is gewoon een standaar command die voor elke POP3-server gelijk moet zijn.

Ik wil alleen weten hoe je meerdere berichten kunt opgeven in de DELE command en dat kan ik zo niet in het TXT-filetje van Onno terug vinden

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

• Onno
  • Niet online
Ik wil alleen weten hoe je meerdere berichten kunt opgeven in de DELE command en dat kan ik zo niet in het TXT-filetje van Onno terug vinden
Als het niet in de POP3 rfc staat zal het wel niet kunnen... :)

Verwijderd

Topicstarter
Hmmz... tja dan houdt het op... zal ik toch ff simplecheck moeten gebruiken om die 2700 mails met emanuel.exe te verwijderen. Probleem is dat je daarmee de emails wel eerst op moet halen en ik wou ze juist direct van de server verwijderen. Met twigger of een ander web-based mailprogramma kan het wel maar daar zijn 2 problemen: Je kunt maar 100 mails per keer verwijderen en de proxy hier op het werk is daar niet zo blij mee... krijg na 300 mails al een time out :)
Pagina: 1