Toon posts:

[BC3] Puur hypothetisch..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Stel dat mijn telefoon kapot zou zijn en ik hem niet voor de tweede keer wil laten maken (6210)
En stel dat ik daar een verzekering bij heb afgesloten.
Wie weet er hoe je zo''n gsm het best als ''gestolen'' op kan geven, in de algemene voorwaarden staat dat je hem niet mag achter laten in een openbare omgeving.
Als je nou zal worden gezakkenrold, krijg je dan een nieuwe? ( of zeggen ze dat ik hem misschien wel verloren heb )

Wie weet er iets? ;)

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Gewoon zeggen dat je in de stad liep te bellen en dat er ineens iemand op een scooter dat ding weggriste.

Dat lees je tegenwoordig wel vaker.

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-08 23:56

qless

...vraag maar...

Bij de meeste verzekeringen is het laten maken ook meeverzekerd als dat niet onder garantie valt (laten stuiteren en in bad doen enzo valt niet onder garantie)

M.b.t tot diefstal - > verzekering vraagt altijd om een aangifte (proces verbaal), false aangiftes doen is dan niet alleen oplichting (van verzekering) maar ook fraude!

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 17 april 2001 15:59 schreef Bram het volgende:
Gewoon zeggen dat je in de stad liep te bellen en dat er ineens iemand op een scooter dat ding weggriste.

Dat lees je tegenwoordig wel vaker.
Ja dat leek mij ook het beste. Zakkenrollen is niet zo heel overtuigend. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 17 april 2001 15:59 schreef qless het volgende:
M.b.t tot diefstal - > verzekering vraagt altijd om een aangifte (proces verbaal), false aangiftes doen is dan niet alleen oplichting (van verzekering) maar ook fraude!
Loop er al een hele tijd mee rond, wel doen of niet doen. Tis idd gewoon oplichting, maar wil mijn gsmmetje niet WEER 5 weken kwijt. Kweet niet of ik er wel een koosjer gevoel aan over houdt?

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-08 23:56

qless

...vraag maar...

Bij een goede provider krijg je een leen toestel mee!

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 17 april 2001 19:33 schreef qless het volgende:
Bij een goede provider krijg je een leen toestel mee!
Heb ik vorige keer ook gekregen, zo''n tering grote siemens bak van nephout en waarvan de accu met elastiekjes aan elkaarvast zat.

Die je na elk gesprek weer moet opladen.. :(

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Je moet bij welke diefstal dan ook aangifte doen bij de politie, en dat betekend dus dat je tegen de politie moet gaan liegen. Niet echt slim, want als ze erachter komen ben je vet de lul... ZEKER als je HETZELFDE SIMM NUMMER in een keer gebruikt in de vervangende telefoon. (Uh jaah maar ik had mijn simmetje er heel toevallig uitgehaald voordat ie gejat werdt heeft dan niet zoveel zin meer om jezelf te redden.....)

Bij een diefstal krijg je wel je eigen telefoonnumer terug, maar wordt het SIMM NUMMER geblokkeerd. Je hebt dus niets meer aan je oude simmetje met al je telefoonnummers erop. Is het pre-paid, dan ben je je nummer gewoon kwijt en krijg je een nieuw telefoonnummer. En dan moet je helemaal niet meer met je oude nummer gaan bellen.

Bedenk je dus 2 keer.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Zegt de term ''fraude'' of ''valsheid in geschriften'' jullie iets? :(

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Het doen van valse aangifte is STRAFBAAR !!!!

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Niet dat je er iets wijzer van wordt, maar het volgende moet me toch ff van het hart.
Raak je iets kwijt, dan ben je onvoorzichtig geweest. Eigen schuld dus. Zo niet dan kun je de schade verhalen.
Natuurlijk probeer je op creatieve manier goedkoop een werkend toestel te krijgen.
De vraag blijft echter: ''Ben je bereid om daar de wet voor te overtreden?''
Zoals een aantal al aangaf nijgt jouw hypothetische opmerking naar fraude. Natuurlijk kun je het proberen, maar denk ook na over de eventuele consequenties.

Dus wat wordt het the easy of the hard way? En hoe hard is the hard way eigenlijk?

Suc6!

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• Mark_V
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Dit moet je dus nooit doen, want:
1. het is strafbaar
2. het is strafbaar :)
3. je drijft er alleen maar de verzekeringspremie mee op, dus je naait andere mensen.
4. je krijgt er een rotgevoel van

Als je echt zo''n probleem hebt met een vervangende koelkasttelefoon dan koop je gewoon een prepaid C35i voor 175 piek bij bartsmit.nl, maak hem simlockvrij (of je moet al ben hebben :+) en dat is een hartstikke leuk klein toestelletje :7. Na afloop kan je die dan zo weer verkopen en heb je hoogstens 50 piek verlies. Of je houdt hem gewoon als tweede phone.

Just my 2cents. Oplichting krijg je echt een kutgevoel van.... dat weet ik bijna zeker.

Verwijderd

Misschien dat MichaelJackson, Black&Blue of Dexterslab hier hier zinnigs over kunnen zeggen? >:) >:)

Verwijderd

Als je opgeeft dat je foon gejat is moet er in het politie rapport staan dat er geweld is gebruikt (bij telfrot tenminste).
Dus je moet je gewoon door iemand op je smoel laten rossen en dan naar de plisie gaan en zeggen da je foon is gejat en da ze je daarvoor een paar rossen hebben moeten geven, zodra je je nieuwe foon binnen heb steek je je ouwe in de fik zodat je geen bewijs meer heb dat iemand anders em heeft.

je kunt je foon natuurlijk ook in het water laten ketsen zodat ie niet meer te repareren is en dan krijg je ook een nieuwe.

greetzzzzzzz en suuk6

(8>

Verwijderd

hypotheses zuigen...zal van de week een programma op BNN waarin ook iedereen maar beledigd en gediscimineerd werd, was een erg leuk probramma. Was een onderdeel over hypotheses, zo konden ze niet sterefrechtelijk aangepakt worden.

Maar stel dat ik nu, puur hypothetisch, een film zou willen downen, waar zou dat dan in theorie mogelijk kunnen zijn...

oftewel: {blaat}
Pagina: 1