Toon posts:

[BC3] Hoe installeer je een modem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit is misschien heel simpel voor sommige mensen, maar ik heb hier geen ervaring mee. De search leverde ook niets op.

Ik heb een telefoonmodem. Ik heb me aangemeld bij tmfweb en heb allemaal gegevens ontvangen: login, password, dns1(?), dns2 (?), etc.

Maar wat moet ik nu doen?

Weet iemand of er ergens een handleiding is op internet of kan iemand zo zeggen wat ik verder moet doen om te kunnen internetten?

( Ik heb overigens kabelinternet..maar voor een andere pc ergens anders moet ik nu een telefoonmodem installeren)

Alvast bedankt!!!

Tolga

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-07 10:26

d-Frag

74% completed

Even wat aanvullende informatie nodig:
OS (e.g. Win95/98/Me/2k)
Intern/extern
Merk modem (indien bekend)
type V90 (56k) of anders...

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-08 23:29

Klippy

Still Game

En moet je weten hoe en waar je deze gegvens moet invullen, of moet je ook het modem nog installeren?

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

Bij een windows-systeem:

- Deze computer- configuratiescherm - modems - toevoegen modem -windows laten zoeken - modem geinstalleerd.

Wanneer modem is geinstalleerd: externe toegang gebruiken om internetverbinding te maken.

Controleren bij netwerkomgeving of protocol TCP/IP is geinstalleerd; anders toevoegen-proctocol- microsoft- tcp/ip--....ok

Deze computer: externe toegang aanwezig?
anders toevoegen met: Software toevoegen

Externe toegang: nieuwe verbinding maken- gegevens invullen ...klaar!

Suc6 !

Verwijderd

Topicstarter
de instellingen bedoel ik ( win95 )

• Klippy

Klippy

Still Game

ok dan, klik in je configuratiescherm op netwerkomgeving. Als in het rijtje daar nog geen TCP/IP staat, klik je op toevoegen -> protocol -> fabrikant: Microsoft en dan kies je TCP/IP.
Als je TCP/IP eenmaal erbij staat klik je op eigenschappen en als je daar wat door de tabbladen bladert zie je al die namen wel voorbij komen, vul daar de nummertje in, ff rebooten en het zou moeten werken, simpel :)

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Op dinsdag 17 april 2001 00:19 schreef LiquidSilver het volgende:
ok dan, klik in je configuratiescherm op netwerkomgeving. Als in het rijtje daar nog geen TCP/IP staat, klik je op toevoegen -> protocol -> fabrikant: Microsoft en dan kies je TCP/IP.
Als je TCP/IP eenmaal erbij staat klik je op eigenschappen en als je daar wat door de tabbladen bladert zie je al die namen wel voorbij komen, vul daar de nummertje in, ff rebooten en het zou moeten werken, simpel :)
sugt :'(

• Klippy

Klippy

Still Game

Op dinsdag 17 april 2001 00:29 schreef Attilla het volgende:

[..]

sugt :'(
:P

Verwijderd

Topicstarter
ok ik snap alles behalve : ''externe toegang'' wat is dat en waar kun je dat precies vinden:

is er ergens geen handleiding?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gekeken bij tcp ip maar weet de volgende niet:

ip adress--nooit gekregen
andere ook niet , behalve dns1 en dns2 maar waar moet je die invullen?( host of domein of ergens ''add'')

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Volg ff de handleiding van XS4ALL ofzo (maar dan met de TMFWEB gegevens) die zijn heel goed

meer info, www.xs4all.nl

DIT IS MIJN WEBSITE

• Klippy

Klippy

Still Game

XS4ALL is ok ja, maar als je geen IP hebt laat je dat gewoon op automatisch staan he, DNS 1 en 2 vul je in bij zoekvolgorde (of hoe heet dat in t NL?) en dan klik je na elke DNS op ''add'' ja.
Externe toegang vindt je ook in je config scherm. In t Engels ook wel ''Dial-Up Networking''.
Maar hebben ze bij TMFweb niet zo''n progje wat alles ff automatisch invult? Lijkt mij wel, tenminste hadden ze overal toen ik nog n modempje had.....

Pagina: 1