[BC3] kan je dual casema?

Pagina: 1
Acties:

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-12-2025
Ik heb hier Casema en mijn buurjongen ook, maar we gaan nu een UTP kabel naar elkaar leggen. Nu is de vraag (omdat hij ook casema heeft) kunnen we de verbinding zo delen dan we een soort dual casema krijgen? zodat we van elkaar kunnen proviteren als de 1 de kabel niet zo optimaal gebruikt?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
helaas zal dat niet gaan. Casema als provider supporteert geen 2 lijnen die je kunt combineren. Dit moet namelijk door de provider en modem gesupporteert worden

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Je zou toch een linuxsever kunnen neerzetten die beide lijntjes binnen krijgt? Dan kan het geloof ik wel. Achter die server kan je dan die andere twee pc''s zetten. Ik heb ooit gehoord dat het mogelijk is.

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:06

4POX

Everybody is wired

Je zo een wepagina verdelen over twee server.. Net zoals t.net dat doet.. Die heeft ook meerdere webserver draaien..

Ik weet niet of je met bijvoorbeeld een ftp server een dubbele stream kunt opbouwen.

AKA Rinkel weblog

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:04

MartNL

Het programmatje heet surfdoubler www.vicomsoft.com teamen noemen ze dat. Bij mij werkt het je moet alleen 3 netwerkkaarten in je compj hebben en dat vind win98se niet altijd even lekker.
Er zijn trouwens meer programs midpoint (www.midpoint.com) alleen daar heb ik geen ervaring mee! trouwens ik heb adsl + kabel als 1 verbinding dus het moet zeker lukken met 2 kabelverbindingen

Verwijderd

Je kan niet multilinken met casema. Ik heb het geprobeerd en zodra je connect wordt een van de verbindingen verbroken door casema.

Wat wel mogelijk is om 2x in te bellen met 2 modems en 2 verschillende usernames. Alleen met win2k kan je die verbindingen niet "samenvoegen".
Dat midpoint programma heb ik ook geprobeert maar dat was echt een drama. In combinatie met een proxy werkte sowieso helemaal niets meer. Na uninstall ook nog noemeloos veel problemen gehad met dat programma.
Als je 2 PC''s hebt kan je wel op iedere pc een modem aansluiten (met een uniek username en pass uiteraard) en dan zo internetten. Performance verlies is er niet aangezien de kabel een serieel medium is.

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-12-2025
Ik heb dan nu dus een Win98SE server draaien, maar er komt Linux op. Maar kan het niet via een proggie zoals Winroute ofzo? want de buren willen denk ik niet de kabel doortrekken naar mijn huis. Ik heb ook gehoord dat de snelheid van Casema erg omhoog gaat als je de modem op een Linux server zet met een paar tweak proggies.
Pagina: 1