Toon posts:

[BC3] Is ASDL nou wel sneler dan kabel eigenlijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Welke snelheden kun je met ASDL halen en welke met kabel?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
adsl cistron 8mbit
adsl kpn 1 mbit

kabel max 27 mbit, maar shared en kabelmaatschappijen halen deze snelheden niet

in de avond is adsl ( kpn) sneller dan kabel maar overdag kabel. Cistron is altijd sneller! Geen ervaring trouwens, gewoon gelezen. Oh ja probeer de search ook eens

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• MOL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-11-2021

MOL

Eet je wel goed?

Inderdaad. Voor 1 aansluiting is 3.8 Mbit beschikbaar. Kun je dus iets meer dan 400 Kb/s downloaden als het goed is.

• p_m
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

p_m

Kabel in Utrecht... Casema... is even snel als ISDN |:(

Ik zit nog steeds op 56K zonnet.

Maar Cistron? Waar zit ie overal? En hoe duur?

Putting the bit in Biton since 1997

Verwijderd

Op zondag 15 april 2001 15:18 schreef MOL het volgende:
Inderdaad. Voor 1 aansluiting is 3.8 Mbit beschikbaar. Kun je dus iets meer dan 400 Kb/s downloaden als het goed is.
Bij @home jah....

CHello 1,5 megabit...

Verwijderd

Op zondag 15 april 2001 15:20 schreef p_m het volgende:
Kabel in Utrecht... Casema... is even snel als ISDN |:(

Ik zit nog steeds op 56K zonnet.

Maar Cistron? Waar zit ie overal? En hoe duur?
Delft en Rotterdam west... is 150 piek voor 8 megabit...

• BC3 Victim
ADSL weet ik niet, maar ik heb kabel, bij chello (zegt voor de meesten misschien genoeg) maar ik kan niet over de 150Kb p/sec komen. En dat terwijl mijn kabelmodem tot 512 kan. :'(

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Cistron is heel goed schijnt, maar zéér beperkt verkrijgbaar. Alleen in Delft en stukken van Alphen a/d Rijn (?).

En of kabel sneller is dan ADSL hangt dus heel erg van de situatie af. Casema is dus niet sneller. Chello en @HOME zijn normaliter sneller, maar incidenteel niet (bijvoorbeeld ''s avonds) niet.

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Topicstarter
conclusie?

Met kabel heb je 1.5 mbit tot je beschikking?

En ASDL 1 mbit?

Dus als je al kabel hebt is het niet nodig om over te gaan op ASDL voor de snelheid?

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 20:18

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Als je @home hebt heb je mazzel en is Cistron niet ranzig veel beter (maar wel aantrekkelijk)...
Als je Cistron kan krijgen, neem cistron. Anders is kabel beter in de meeste gevallen dan MxStream.

Verwijderd

Topicstarter
Na ja, hier in leeuwarden heefd UPC volgens mij gewoon een groot netwerk gemaakt, want als ik een trace naar mijn server op het werk doe dan heb ik hem meteen zonder ook maar 1 router ofzo er tussen, dus is mijn conclusie dat heel leeuwarden ongeveer aan de zelfde kabel zit. Dus dan kan het inderdaad aardig vertragen als iedereen op het internet zit!

Verwijderd

Voor het geld dat ik betaal voor mij Chello account krijg ik 1500kbps down en 128kbps up.

Voor datzelfde geldt krijg ik bij ADSL alleen een basic abo, te weten 512kbps down en 64kbps up.

Tenzij de Chello verbinding dus absoluut slechts werkt, kan ADSL basic hier niet aan tippen.

Verwijderd

Voor Chello''ers wordt is alleen Cistron ADSL interessant:

cistron:
upload: 512kbps
download: 3 tot 8 mbit

mxstream (dure abo):
download: 1mbit

chello:
upload: 128kbps
download: 1.5 mbit

Verwijderd

Alemaal leuk die snelheden uit de boekjes die toch nooit gehaald worden, maar hoe zit het in de PRAKTIJK met asdl? zijn er al mensen die overgegaan zijn en daar lagere of hogere snelheden gehaald hebben? Willen de mensen met asdl zich ook ff melden?

Verwijderd

Topicstarter
ja dat vraag ik mij dus ook wel af, of je dus wel die 1,5 mbit haalt met chello.

• Timmey
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik heb nu @home, maar als ik cistron kon krijgen zou ik ''t geld er wel voor overhebben.

Check die upload :9

• Papa Roach
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
wat hebben we nou aan die snelheden?
dat zijn technische snelheden wat de providers beloven maar dat zul je (bijna) nooit halen

• havana
Praktijk ADSL Basic: 50 k/s down, 6-8 up
theoretisch maximum (64/8)

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Op zondag 15 april 2001 20:36 schreef paparoach het volgende:
wat hebben we nou aan die snelheden?
dat zijn technische snelheden wat de providers beloven maar dat zul je (bijna) nooit halen
Precies

Verwijderd

Op zondag 15 april 2001 16:12 schreef Coen het volgende:
Voor het geld dat ik betaal voor mij Chello account krijg ik 1500kbps down en 128kbps up.

Voor datzelfde geldt krijg ik bij ADSL alleen een basic abo, te weten 512kbps down en 64kbps up.

Tenzij de Chello verbinding dus absoluut slechts werkt, kan ADSL basic hier niet aan tippen.
Coen heeft gelijk, want ik haal hier op rustige momenten het maximaal haalbare met Chello= 185 a 187,5 kB/s
en als het heel druk is(spitsuur) dan haal ik misschien wel 130 a 140 kB/s, wat nog altijd veel sneller is dan de fast abo van xs4all of Planet = 128 kB/s maximaal....
============================================

Ziehier resutaten van speedtest.nl 10:03 / 16-04-01

Benodigde tijd : 0,7 seconden

Totaal verzonden : 128 Kbytes (download)

Snelheid : 180,03 KByte/sec

Datum : 16-apr-01 10:02:59

Resultaten opgeslagen in database : Not logged on

Verwijderd

Tis dus geheel afhankelijk van welke kabelprovider je hebt of je beter kabel of ADSL kan nemen.
Kijk, Chello hoor je altijd verhalen van hogere snelheden dan ADSL.
Maar heb je Casema (zoals ik dus) dan is ADSL dus 10x sneller dan die kabel (of 2,5x als je Premium hebt voor dezelfde prijs als Basic ADSL)...

Tis dat ik op het punt sta te verhuizen, anders had ik al ADSL gehad, maarja, dat geeft weer een hoop ellende als ik zometeen verhuis. Nu ISDN, straks Analoog, verhuiskosten aansluiting, enzovoort :(

Verwijderd

Op zondag 15 april 2001 17:22 schreef R0decker het volgende:
mxstream (dure abo):
correctie:

mxstream (dure abo):
upload: 256kbps

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05-2025

Verbal Kint

The man with the plan

ik heb Cistron ADSL (in Delft) met een behoorlijk hoge snelheid (8 mbit). Meestal zit je op de server andere kant te wachten namelijk :)

Ftp''end met de TU heb ik soms snelheden van iets meer dan 1MB/s ( :P :P :P ), met Napster is 400-600kB/s ook geen uitzondering...

Great minds think alike!

• Glottis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-11-2024
ASDL via KPN kan je geen ASDL noemen, is gewoon de creatie van een monopolist.
Cistron ASDL is echt ASDL, maar KPN weet ook dat ze met dit product genoeg klanten krijgen, dus waarom meer? Er is toch geen keus, aangezien Cistron niet het geld heeft om zo snel uit te breiden, en niet de kans krijgt van KPN (werkt ze altijd tegen).

AHome levert vrij goede kabel, beter dan Chello (gemiddeld gezien). Alhoewel ik in Maastricht vaker max 150KB/sec haal, dan hoger. Vorig jaar haalde ik wel 400KB/sec vaak, maar nu niet meer...

Ik heb dan ook een grondige hekel aan KPN, vuile afzetters. Nooit KPN kiezen als je Chello, @Home, of Cistron kan nemen (kijk, als je anders Casema moet nemen... niet zo moeilijk he ;) )

• wouzer
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Voor vergelijkingen: www.mordax.nl

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zondag 15 april 2001 18:40 schreef DMaarten het volgende:
Alemaal leuk die snelheden uit de boekjes die toch nooit gehaald worden, maar hoe zit het in de PRAKTIJK met asdl? zijn er al mensen die overgegaan zijn en daar lagere of hogere snelheden gehaald hebben? Willen de mensen met asdl zich ook ff melden?
* reporting! Met adsl basic (512k down/64 kup).

Het leuke van Adsl is dat je de bandbreedte die beloofd is ook daadwerkelijk krijgt. Ook om 20:15 s''avonds (gelijk ff checken, jahoor, nog steeds 56 Kb/s naar planet). Die bandbreedte is natuurlijk maar tot aan de server van planet gegarandeerd. Ongeacht of de hele wijk aan het downloaden is.

Praktijkervaring:
- Down: 56 Kb/seconde
- Up: 6,5 Kb/seconde

Lage pingtijden, licht er tot nog toe (vanaf 01-02-2001) nooit uit en is altijd lekker surfen.

DivX''en dowloaden is wel frustrerend, want dat duur dan gewoon 4/5 uur...

Ik denk dat ik het zou verkiezen boven een kabel abbonement, als ik hoor wat een frustraties dat allemaal teweeg brengt, omdat het te druk is s''avonds enzo. De sommige uitzonderingen daargelaten!

Ik verkies constant 512kbps boven iets wat kan fluctueren van 64kbps tot 1,5mbps... Want dan zou ik schijtziek van die fluctuaties naar beneden worden, en dat wordt niet goedgemaakt door die uitschieters naar boven, omdat negatieve dingen nou eenmaal veel harder irriteren, dan positieve kunnen goedmaken (da''s bij mij iig zo!).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• havana
Ik ben niet ontevreden over ADSL als product. OK, de snelheid is niet superhoog, maar je bent 24/7 online, met een snelheid die vele malen hoger is dan ISDN.

* havana verwelkomt elke vernieuwing :)

DIT IS MIJN WEBSITE

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Op zondag 15 april 2001 15:28 schreef NukeZz het volgende:
ADSL weet ik niet, maar ik heb kabel, bij chello (zegt voor de meesten misschien genoeg) maar ik kan niet over de 150Kb p/sec komen. En dat terwijl mijn kabelmodem tot 512 kan. :'(
Klopt hoor :) Chello levert 1,5 Megabit/s, wat overeenkomt met ong. 160 kbyte/s maximaal.... met 150 kbyte heb je dus een wereldsnelheid!

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:10
Chello kabel is er echt enorm op vooruit gegaan. Op de meest drukke tijdstippen haal ik vaak nog steeds meer dan 160 kbyte/s.
Chello is echt goed de laatste maanden, maar als ik Cistron kon krijgen nam ik dat;)

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• BC3 Victim
Ik heb ook Cistron, maar niet via TU (was ''t maar zo''n feest). Via napster heb ik wel eens snelheidjes van 250k/s, en gewoon downloaden is meestal 70 a 80 k/s, omdat de servers te traag of druk zijn :(.
Maar als je echt speed wil weten, op de snelle servers haal ik 500-800k/s. Ik heb dus zeker niet te klagen :)

Verwijderd

Ik heb sinds gister ADSL en ik vind het relaxed (2.6Gieg in 16uur) 50KB/s kilybyte dus! in vergelijking met m''n myweb accountje is dit echt een verademing! (en 24/7 online!)

Verwijderd

ADSL heeft iig een veel betere ping, en dan maar wat langer wachten op een download hoor.

Ik vind de ping (als gamer) veel belangrijker.
Pagina: 1