adsl kpn 1 mbit
kabel max 27 mbit, maar shared en kabelmaatschappijen halen deze snelheden niet
in de avond is adsl ( kpn) sneller dan kabel maar overdag kabel. Cistron is altijd sneller! Geen ervaring trouwens, gewoon gelezen. Oh ja probeer de search ook eens
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Ik zit nog steeds op 56K zonnet.
Maar Cistron? Waar zit ie overal? En hoe duur?
Putting the bit in Biton since 1997
Verwijderd
Bij @home jah....Op zondag 15 april 2001 15:18 schreef MOL het volgende:
Inderdaad. Voor 1 aansluiting is 3.8 Mbit beschikbaar. Kun je dus iets meer dan 400 Kb/s downloaden als het goed is.
CHello 1,5 megabit...
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
En of kabel sneller is dan ADSL hangt dus heel erg van de situatie af. Casema is dus niet sneller. Chello en @HOME zijn normaliter sneller, maar incidenteel niet (bijvoorbeeld ''s avonds) niet.
Met kabel heb je 1.5 mbit tot je beschikking?
En ASDL 1 mbit?
Dus als je al kabel hebt is het niet nodig om over te gaan op ASDL voor de snelheid?
Als je Cistron kan krijgen, neem cistron. Anders is kabel beter in de meeste gevallen dan MxStream.
Verwijderd
Voor datzelfde geldt krijg ik bij ADSL alleen een basic abo, te weten 512kbps down en 64kbps up.
Tenzij de Chello verbinding dus absoluut slechts werkt, kan ADSL basic hier niet aan tippen.
Verwijderd
cistron:
upload: 512kbps
download: 3 tot 8 mbit
mxstream (dure abo):
download: 1mbit
chello:
upload: 128kbps
download: 1.5 mbit
Verwijderd
Check die upload
dat zijn technische snelheden wat de providers beloven maar dat zul je (bijna) nooit halen
theoretisch maximum (64/8)
Verwijderd
PreciesOp zondag 15 april 2001 20:36 schreef paparoach het volgende:
wat hebben we nou aan die snelheden?
dat zijn technische snelheden wat de providers beloven maar dat zul je (bijna) nooit halen
Verwijderd
Coen heeft gelijk, want ik haal hier op rustige momenten het maximaal haalbare met Chello= 185 a 187,5 kB/sOp zondag 15 april 2001 16:12 schreef Coen het volgende:
Voor het geld dat ik betaal voor mij Chello account krijg ik 1500kbps down en 128kbps up.
Voor datzelfde geldt krijg ik bij ADSL alleen een basic abo, te weten 512kbps down en 64kbps up.
Tenzij de Chello verbinding dus absoluut slechts werkt, kan ADSL basic hier niet aan tippen.
en als het heel druk is(spitsuur) dan haal ik misschien wel 130 a 140 kB/s, wat nog altijd veel sneller is dan de fast abo van xs4all of Planet = 128 kB/s maximaal....
============================================
Ziehier resutaten van speedtest.nl 10:03 / 16-04-01
Benodigde tijd : 0,7 seconden
Totaal verzonden : 128 Kbytes (download)
Snelheid : 180,03 KByte/sec
Datum : 16-apr-01 10:02:59
Resultaten opgeslagen in database : Not logged on
Verwijderd
Kijk, Chello hoor je altijd verhalen van hogere snelheden dan ADSL.
Maar heb je Casema (zoals ik dus) dan is ADSL dus 10x sneller dan die kabel (of 2,5x als je Premium hebt voor dezelfde prijs als Basic ADSL)...
Tis dat ik op het punt sta te verhuizen, anders had ik al ADSL gehad, maarja, dat geeft weer een hoop ellende als ik zometeen verhuis. Nu ISDN, straks Analoog, verhuiskosten aansluiting, enzovoort
Verwijderd
correctie:Op zondag 15 april 2001 17:22 schreef R0decker het volgende:
mxstream (dure abo):
mxstream (dure abo):
upload: 256kbps
Ftp''end met de TU heb ik soms snelheden van iets meer dan 1MB/s (
Great minds think alike!
Cistron ASDL is echt ASDL, maar KPN weet ook dat ze met dit product genoeg klanten krijgen, dus waarom meer? Er is toch geen keus, aangezien Cistron niet het geld heeft om zo snel uit te breiden, en niet de kans krijgt van KPN (werkt ze altijd tegen).
AHome levert vrij goede kabel, beter dan Chello (gemiddeld gezien). Alhoewel ik in Maastricht vaker max 150KB/sec haal, dan hoger. Vorig jaar haalde ik wel 400KB/sec vaak, maar nu niet meer...
Ik heb dan ook een grondige hekel aan KPN, vuile afzetters. Nooit KPN kiezen als je Chello, @Home, of Cistron kan nemen (kijk, als je anders Casema moet nemen... niet zo moeilijk he
* reporting! Met adsl basic (512k down/64 kup).Op zondag 15 april 2001 18:40 schreef DMaarten het volgende:
Alemaal leuk die snelheden uit de boekjes die toch nooit gehaald worden, maar hoe zit het in de PRAKTIJK met asdl? zijn er al mensen die overgegaan zijn en daar lagere of hogere snelheden gehaald hebben? Willen de mensen met asdl zich ook ff melden?
Het leuke van Adsl is dat je de bandbreedte die beloofd is ook daadwerkelijk krijgt. Ook om 20:15 s''avonds (gelijk ff checken, jahoor, nog steeds 56 Kb/s naar planet). Die bandbreedte is natuurlijk maar tot aan de server van planet gegarandeerd. Ongeacht of de hele wijk aan het downloaden is.
Praktijkervaring:
- Down: 56 Kb/seconde
- Up: 6,5 Kb/seconde
Lage pingtijden, licht er tot nog toe (vanaf 01-02-2001) nooit uit en is altijd lekker surfen.
DivX''en dowloaden is wel frustrerend, want dat duur dan gewoon 4/5 uur...
Ik denk dat ik het zou verkiezen boven een kabel abbonement, als ik hoor wat een frustraties dat allemaal teweeg brengt, omdat het te druk is s''avonds enzo. De sommige uitzonderingen daargelaten!
Ik verkies constant 512kbps boven iets wat kan fluctueren van 64kbps tot 1,5mbps... Want dan zou ik schijtziek van die fluctuaties naar beneden worden, en dat wordt niet goedgemaakt door die uitschieters naar boven, omdat negatieve dingen nou eenmaal veel harder irriteren, dan positieve kunnen goedmaken (da''s bij mij iig zo!).
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
* havana verwelkomt elke vernieuwing
Klopt hoorOp zondag 15 april 2001 15:28 schreef NukeZz het volgende:
ADSL weet ik niet, maar ik heb kabel, bij chello (zegt voor de meesten misschien genoeg) maar ik kan niet over de 150Kb p/sec komen. En dat terwijl mijn kabelmodem tot 512 kan.
"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik
Chello is echt goed de laatste maanden, maar als ik Cistron kon krijgen nam ik dat;)
If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh
Maar als je echt speed wil weten, op de snelle servers haal ik 500-800k/s. Ik heb dus zeker niet te klagen
Verwijderd
Verwijderd
Ik vind de ping (als gamer) veel belangrijker.