[BC3] hoe krijg ik mijn verbinding stabiel?

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb al een tijdje het probleem dat ik erg vaak van internet gegooit word. Ik kan gemiddeld tussen de 5 en 40 minuten internetten en dan word ik eraf gegooit.

Aan de provider ligt het volgens mij niet want ik heb er al 4 geprobeerd (Freeler, Zonnet, 12move en TMF WEB) en bij alle hetzelfde effect terwijl mijn buurjongen Freeler gebruikt en nergens last van heeft.

Over de lengte van de telefoonkabel (+/- 12m) hoor ik verschillende verhalen, de een zegt dat de lengte niet veel uitmaakt, en de ander zegt dat ik moet inkorten. Ik heb een 56k faxmodem van Wisecom.

Conflicten heb ik nergens gevonden en volgens mij staat ook alles verder goed ingesteld(?).

Weet iemand hoe dit komt, of nog beter hoe ik dit kan oplossen?!?!?!? :?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 19:25

Mark_640

In my memory

Het kan liggen aan de kwaliteit van je telefoonlijn...

Maar dan moet je dus degene die je van telefoon voorziet ''s ff bellen, en dat kunnen er tegenwoordig meerdere zijn naast de KPN...

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ja maar mijn buurjongen heeft helemaal nergens last van, ligt dat zo nauw dan?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 19:25

Mark_640

In my memory

Kan wel ja...

Heb je een KPN lijn??

Of heb je Priority?? (UPC)

Als je dat laatste hebt, kun je UPC bellen, die kunnen dan vanaf daar de lijn doormeten zeg maar... Dan weet je ''t meteen... Ik weet niet of dat bij de KPN ook zo werkt...

• Byteripper
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02 18:10

Byteripper

The bytes make the rip.

Ik denk dat het de kwaliteit van de telefoonlijn is, ik heb zelf een Motorola 56k PCI modem (softmodem), en ik had ook een tijd het probleem dat af en toe de verbinding +/- 30sec wegviel en daarna terugkwam, en uiteindelijk de hele verbinding plat ging. Ik heb in de drivers van de modem het "Data Protocol" van "Standard EC" naar "Disabled" gezet, en meteen zijn alle problemen verleden tijd... Misschien dat jij ook zo''n optie hebt; in ieder geval het proberen waard.

Byteripper.

• Timmey
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op zondag 15 april 2001 01:27 schreef Mark_640 het volgende:
Als je dat laatste hebt, kun je UPC bellen, die kunnen dan vanaf daar de lijn doormeten zeg maar... Dan weet je ''t meteen... Ik weet niet of dat bij de KPN ook zo werkt...
Bij KPN kan je ook je lijn door laten meten.
Moet je naar het infonummer/storingsnummer ofzo bellen.
Pagina: 1