Uhm kan ik voor isdn kabel ook gewoon CAT5 netwerk kabel gebruiken? zoja kan iemand me de kleurenvolgorde geven om de plug aan de CAT5 kabel te knijpen. alvast bedankt
jep, je kan gewoon de kabels gebruiken. (je gebruik dan 4 vd 8 aders. Kleurvolgorde maakt opzich natuurlijk niet uit (wel als je je aan de regels wilt houden
).
Je moet gewoon zorgen dat het 1:1 is
Gr:):)tZZ
Je moet gewoon zorgen dat het 1:1 is
Gr:):)tZZ
zoals gezegd: de volgorde maakt niet uit...
als de verbindingen maar 1:1 zijn....?
als de verbindingen maar 1:1 zijn....?
Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]
Voor ISDN kan je inderdaad gewoon CAT5 bekabeling gebruiken.
Hier in huis heb ik ISDN & Netwerk bekabeld met een doos voorgeknepen UTP kabels (en koppelstukken.
Voor het aansluiten gewoon alle aders doen, ga je dan van ISDN -> xDSL kan je de bekabeling blijven gebruiken zonder aanpassingen.
Een aansluitschema staat in dit draadje:
[topic=161040]
N.B. wel het gewone schema aan de linkerkant gebruiken, de rechter is een zogenaamde crosscable.
Deze is bestemd voor het aansluiten van 2 computers zonder er een hub/switch tussen te hoeven zetten.
Hier in huis heb ik ISDN & Netwerk bekabeld met een doos voorgeknepen UTP kabels (en koppelstukken.
Voor het aansluiten gewoon alle aders doen, ga je dan van ISDN -> xDSL kan je de bekabeling blijven gebruiken zonder aanpassingen.
Een aansluitschema staat in dit draadje:
[topic=161040]
N.B. wel het gewone schema aan de linkerkant gebruiken, de rechter is een zogenaamde crosscable.
Deze is bestemd voor het aansluiten van 2 computers zonder er een hub/switch tussen te hoeven zetten.
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -