[BC3] Wat is de betere connectie snelheid test

Pagina: 1
Acties:

• remulus
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-07 17:08
Welke is nou beter

www.speedtest.nl of www.mordax.nl

Dat vroeg ik me dus af??
Iemand een mening? :D

Ik vind het trouwens raar dat ik bij mordax
zo''n ontzettend hoge snelheden haal..
volgens mij klopt die site niet helemaal :(

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Kijk, als de een jat werk verricht van de ander,... I rest my case ;)

Speedtest beter *D

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• RobertdeBruin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-06 06:41
Ik ken speedtest al een tijdje van een post hier op GoT. Heb dat Mordax ff bekeken...

Zij hebben het 100% gejat van SpeedTest!!!! :r

Erg jammer dat ze niet met nieuwe dingen kunnen komen.

Anywayz, stats van speedtest rulen! :D

• mr_fragle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-05 12:57

mr_fragle

Don't forget the guide

Speedtest schijnt beter te, betrouwbare bron ;)

And now the most interresting part of deze grot

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Mordax gaf bij mij een reeelere weergave van mijn snelheid :)
750KB/s down en 89KB/s up, wat inderdaad mijn max ongeveer is :) (8Mbit up, 1Mbit down)
Volgens speedtest had ik maar 250KB/s down en 64KB/s up...

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op zaterdag 14 april 2001 19:03 schreef ACM het volgende:
Mordax gaf bij mij een reeelere weergave van mijn snelheid :)
750KB/s down en 89KB/s up, wat inderdaad mijn max ongeveer is :) (8Mbit up, 1Mbit down)
Volgens speedtest had ik maar 250KB/s down en 64KB/s up...
2 reacties op dit bericht (in bovenstaande thread ga ik me niet mengen :P

1) Met dergelijke snelheden van je verbinding is het nodig om grote hoeveelheden data te versturen om een goede indruk van je snelheid te krijgen. Mordax stuurt volgens mij nu 512Kb, Speedtest.nl stuurt 1Mb. Beiden sturen eigenlijk te weinig voor dergelijke snelheden.

Ter illustratie. In de test die jij noemt bij mordax ben je binnen 0.7 seconden klaar geweest. Vind je dat 0.7 seconden iets kunnen zeggen over je doorvoersnelheid ? (Nog even los van het feit dat er soms verbindingen zijn die in het begin een burst hebben, vooral Terayon heeft hier ''last'' van)

2) Indien je dergelijke tests wilt gebruiken om je maximale snelheid te bepalen ben je niet goed bezig. Deze tests zijn te gebruiken om een indruk te krijgen van je *relatieve* resultaten. Hierover staat ook een stukje op speedtest.nl bij de info, aparte link bovenaan.

Als je je maximale snelheid wil weten moet je met een downloadaccelerator van microsoft/download.com en netscape gaan downloaden met 20 threads ofzo :)

[edit voor typos]

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Sterker.... Speedtest heeft de mordax layout met Download en Upload buttons, ranking, enz... 100% gepikt van Mordax.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op zaterdag 14 april 2001 19:40 schreef mvdzwaan het volgende:
[knip]
Lol...
Niet zo serieus zeg :)
Ik heb TUDelft/Cistron adsl. Die snelheid haalde ik vanmiddag van een ftp-server ergens in de VS... dus werkelijke gebruikssnelheid is af en toe ook zo snel.

Ik begrijp wel hoor, dat die tests maar een indicatie zijn. Zeker als het er druk is...

:P

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-08 17:16
rockerd en Whiplash:
Waarop baseren jullie dat Mordax 100% jatwerk van Speedtest is? |:(

OK, ze doen ongeveer hetzelfde en speedtest was er wat eerder. Maar zo zijn er vele onderwerpen op internet te vinden waar meerdere sites over bestaan. Kijk bijvoorbeeld voor de gein maar eens hoeveel sites à la "gratiz.nl" er bestaan.

Bovendien, Mordax aapt de lay-out niet na, ze implementeren de tests op verschillende manieren (vandaar ook soms de snelheidsverschillen), etc. Dus hoe kun je er zomaar vanuit gaan dat het 100% jatwerk is? Heb je de broncode van de scripts, of van de Client van speedtest en de java applet van Mordax vergeleken? Nee dus, houd dan ook alsjeblieft op met meteen die vooroordelen :r .

BTW, ik kom al een tijdje op beide sites en heb Mordax ook zien opbouwen nadat speedtest er was. Er zijn ook onderdelen die Mordax eerder op de site had dan Speedtest. Mordax had bv. de provider-check (of postcode-check) en ranking (top5) eerder op de site dan Speedtest.

Let wel, ik spreek geen voorkeur voor één van beiden uit en ik verdedig ook geen van beiden, ik vind dat ze allebei goede informatie bieden en een goede indicatie van de snelheid. Maar begin absoluut niet over jatwerk zonder er meer vanaf te weten. Maak liever gewoon gebruik van allebei en bepaal zelf welke van de twee je het beste vindt of het fijnst om mee te werken.

now I rest my case... (8>

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• Yoda
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-11-2025

Yoda

Can you feel it?

hmmmmz,....

Wat was er eerder???

Bij het kip en het ei kun je daar nog over twisten,.....
Pagina: 1