[BC3] Kabel internet problemen.

Pagina: 1
Acties:

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Topicstarter
Dat kan wel eens gebeuren door een IRQ conflict van je netwerkkaart. Ik heb dit probleem zelf ook wel eens gehad. Wat voor OS draai je, en zit je NIC samen met een andere kaart op een IRQ?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Een beetje raar probleem.

Ik heb mijn computer de hele dag aanstaan omdat het een server is. Maar op een gegeven moment kan ik niet meer interneten (via kabel) en e-mailen en messengen. Ik start dan mijn computer opnieuw op en na een tijdje heb ik precies hetzelfde probleem. Waar zou dit aan kunnen liggen en wat kan ik hieraan doen?

Verwijderd

Ik heb windows 98 SE.
Maar ik heb geen IRQ conflicten gehad.
Het heeft ook lang zonder problemen gewerkt maar nu heb ik dit iedere dag een aantal keren.

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Topicstarter
Het kan ook aan je kabelmodem liggen. Die krengen willen nog wel eens de verbinding verbreken als er storing op de kabel zit, en als je reboot wordt de zaak opnieuw geinitialiseerd zodat het weer werkt totdat de volgende disconnect komt.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Maar dan wordt het wel heel erg met die kabel-internet-zooi hij is al eens eerder vervangen omdat we helemaal geen internet meer hadden op een gegeven moment.

Verwijderd

Welke provider heb je??
Welke kabelexploitant heb je??

Daar kan het ook aan liggen en ook aan de kabelexploitant.

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Topicstarter
Chello? :P Casema? >:)

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Topicstarter
Ik heb precies hetzelfde problem en heb hier ook een topic over geopend. Maar het vreemde is dat ik op de computers die ik op het netwerk heb staan wel kan interneten
Dit had je er in deze topic nog niet bij gezegd! Dus kabelmodem is uitgesloten. Dan moet het toch je netwerkkaart zijn. Hardwarematig dan wel softwarematig.

Verwijderd

Ik heb soneraplaza.

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Ik heb precies hetzelfde problem en heb hier ook een topic over geopend. Maar het vreemde is dat ik op de computers die ik op het netwerk heb staan wel kan interneten
--------------------------------------------------------------------------------

Dit had je er in deze topic nog niet bij gezegd! Dus kabelmodem is uitgesloten. Dan moet het toch je netwerkkaart zijn. Hardwarematig dan wel softwarematig.

Ik had dit hier niet bij geplaatst omdat het ook vaak voorkomt dat de computers in het netwerk niet kunnen internetten

Verwijderd

Ik denk dat ik anders de netwerkkaart die verbonden is met de kabelmodem moet vervangen met een andere.

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Topicstarter
Op vrijdag 13 april 2001 13:12 schreef bjoroli het volgende:
Ik heb soneraplaza.

quote:

Ik had dit hier niet bij geplaatst omdat het ook vaak voorkomt dat de computers in het netwerk niet kunnen internetten
Ja, maar als je connectie brak is dan kan geen enkele computer meer internetten. Het probleem zit in je netwerk zelf.

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Topicstarter
Dat dacht ik in eerste instantie ook ja, maar als de rest van het netwerk wel kan internetten als 1 machine het niet kan, dan is er iets anders aan de hand. Binnen je eigen netwerk dus.

Verwijderd

Ja maar het netwerk werkt wel maar mijn pc die rechtstreeks met internet is verbonden niet. Dan kan het toch niet aan het netwerk liggen?
Want ik maak geen gebruik van het netwerk om te internetten.

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Topicstarter
Ja, je zegt net dat andere computers op je netwerk wel nogsteeds kunnen internetten. En die verbinding loopt dan natuurlijk via de server die aan je kabelmodem hangt.

Verwijderd

precies en ik kan dus af en toe (meer toe dan af)niet internetten op de server, pas na het rebooten kan ik weer internetten etc.

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Topicstarter
Ja, maar als die server wel gewoon alles door blijft sluizen naar je andere PC''s in het netwerk dan is dit overduidelijk een softwarematig probleem in je server.

Verwijderd

Maar waar zit nu het probleem?
Waar in de software?
Dat is de vraag. En dat is niet makkelijk om zo te achterhalen. Ik heb wel een firewall van network ice, Blackice Defender.

Verwijderd

Heb ik ook, na... 4 uur ofzo, en ik draai soms een server, naja eigenlijk altijd als ie aan staat, icq he :)
Ik doe gewoon winipcfg, alle vrijgeven alle vernieuwen en hij werkt weer, sneller dan opnieuw starten

Verwijderd

Dat heb ik ook geprobeerd maar dat hielp bij mij helaas niet

Verwijderd

ik heb precies hetzelfde probleem gehad.
kreeg meldingen als out of buffer space en iets met tcp/ip stacks ...

het komt door dat je teveel network connections open heb staan.

bij mij kreeg ik dit soort problemen altijd icm leechftp. Dit programma''tje is niet zo netjes met het afsluiten van de ftp connecties. Bij 80 network connections kan ik niet meer internetten op m''n server, maar wel op de andere computers die aangesloten zijn op deze server.

Ik heb het opgelost door met Atguard. Deze heeft een network statistics scherm, waar ik alle nutteloze network connections kan killen.

ik hoop dat dit je helpt.

roberto

• Bobbert
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Bij mijn server loopt het ramgeheugen vol.....:( gelukkig wel eens per week maar. (staat wel dag en nacht aan)

Verwijderd

Ik ga kijken of dit inderdaad het probleem is. Bedankt voor je reply _Roberto_ ik denk dat dit wel eens het probleem is waar ik mee zit. Ik ga kijken waar Atguard kan downen.

Verwijderd

Ik heb 11 tot 14 connecties open staan zijn dat er te veel?

Verwijderd

14 connecties is niet veel

bij mij gaat het fout bij 80 connecties.

kijk maar ff hoeveel connecties je hebt als je niet meer kan internetten.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Als het goed is krijg je van je provider elke keer een IP-adres toegewezen via hun DHCP server.
Nu kan het zijn dat jou firewall dit tegenhoud, waardoor je IP-adres wel word vrijgegeven als de lease is verlopen, maar geen nieuwe krijgt toegewezen.

Ik heb dat n.l zelf ook al eens gehad :P

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Wizzing
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-02 10:53
11 tot 14 connecties is volgens mij wel teveel.
Ik heb alleen Chello Internet.. maar als ik dan aan het donwloaden ben met een stuk of 8 draadjes... en dan nog van alles er bij het draaien zoals Napster, ICQ en MSN dan kan ik ook niet meer normaal Internetten en valt MSN uit.

Verwijderd

Het probleem is eindelijk opgelost.
Het lag aan SkyLam Intelli-Dial-UP 2.51 en
turbo button die zorgen ervoor dat je kabelinternet sneller wordt.
Dat werkte bij mij slechts tijdelijk. Ik heb het verwijderd en her draait als een zonnetje. Bedankt voor jullie reply''s.

Verwijderd

Ja, maar dat zou betekenen dat de rest van het netwerk ook niet kan internetten. Maar die kunnen juist wel internetten.

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op donderdag 19 april 2001 22:42 schreef bjoroli het volgende:
Bedankt voor jullie reply''s.
Geen dank :)

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

Ik ben even iets te voorbarig geweest.
Het leek goed te werken maar ik heb nu toch steeds weer last van.
Ik ben gewoon aan het internetten en op een gegeven moment vind hij geen webpagina''s meer. Als ik dan alles sluit en dan internet explorer weer open dan blijft hij de proxy server van sonera zoeken maar kan hem niet vinden/bereiken.

Ik heb ook mijn firewall uitgezet een paar keer maar dat hielp ook voor geen meter.

Heeft iemand misschien een idee wat ik nu zou kunnen doen?

Verwijderd

een mailbom sturen naar de helpdesk.

Doe ik ook..bij mij knalt de connectie er 5 keer per dag uit. heb een ping van 2 seconden + en nog meer van dat gezeik. :(

genoeg aggressie gedumpt.

Het zou ook kunnen zijn dat het probleem dus niet bij jou ligt, maar aan je provider. Anders is de kabelkast nog een mogelijk probleem. Dat was namelijk bij ons ook gebeurt.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op woensdag 18 april 2001 19:20 schreef Wizzing het volgende:
11 tot 14 connecties is volgens mij wel teveel.
Ik heb alleen Chello Internet.. maar als ik dan aan het donwloaden ben met een stuk of 8 draadjes... en dan nog van alles er bij het draaien zoals Napster, ICQ en MSN dan kan ik ook niet meer normaal Internetten en valt MSN uit.
Mooi ben ik dus niet de enige die dit heeft. Was ik ff blij met Chello merk ik dit nu op, icq, Napster en toen ging de snelheid wreed achteruit :'(
Proxy eruit gegooid en zonealarm, ging naar mijn inziens beter. In ieder geval met online gamen heb ik gemerkt dat het uitzetten van Zonealarm mijn ping erg naar beneden ging.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Pagina: 1