[BC3] Internet kapt er mee en dan moet ik rebooten. HELP

Pagina: 1
Acties:

• Krankenstein
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-05 12:04
Ik heb kabelinternet bij Chello. Regelmatig ligt het internet eruit na een paar minuten internetten en dan doet niks het meer (dus Renew IP -->DOOD, Ping www.chello.nl -->DOOD)
Als ik dan reboot dan doet alles het weer. Dus ligt het niet aan storingen bij Chello neem ik aan. Dit had ik niet onder win2k maar nu met win98 wel.

Voor de informatie: ik heb een Lancity kabelmodem, 3Com 905 100/10 mbit netwerkkaart.

Iemand ideeen?

• Dyxtra
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Heb ik soms ook, toevallig gaat het nu al weer weken goed, maar soms is het elke dag wel een keer raak. Rebooten lost de boel op, of in je Device Manager op je PC klikken en dan "Scan for hardware changes" (Win2K) dan ververst ie de boel en ken je weer verder.

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat het lag aan die 3com kaart (maar dit weet ik niet zeker). Ik gebruik zelf Win2K en een COM21.

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde problem en heb hier ook een topic over geopend. Maar het vreemde is dat ik op de computers die ik op het netwerk heb staan wel kan interneten.

• Krankenstein
Vaag...
Zou het aan windows kunnen liggen? Welke versie gebruik jij waarmee je het probleem hebt?

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:40
Soms geven 3Com kaaten probs met Terayon modems. Maar of dit ook zo is met Com21 en de Lancity ?

Anders schaf je voor de zekerheid een realtek kaartje aan, en dan weet je het zeker..

I want to live forever, so far.. so good.

• SteAlthmAn
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
ik heb us gelezen dat je bij netwerk instellingen de aanmelding op "windows aanmelding" moest zette

tis te proberen

Nikon D200 + Nikkor 18~70mm / Tamron 90mm / Sigma 70-300mm & 150mm
C2D-6300 | Asus P5W DH Deluxe | Kingston 2x1GB DDR667 | Ati Radeon X1900XT

• Krankenstein
Dat "windows aanmelding" heb ik wel maar dat heeft er nixs mee te maken volgens mij.

Toch vaag dat ik dit niet had onder Win2k.
Ik heb er vandaag trouwens weinig last van gehad :) maar dat is weer typisch zo''n "random factor" van windows :(

Verwijderd

Op zondag 15 april 2001 23:44 schreef Krankenstein het volgende:
Dat "windows aanmelding" heb ik wel maar dat heeft er nixs mee te maken volgens mij.

Toch vaag dat ik dit niet had onder Win2k.
Ik heb er vandaag trouwens weinig last van gehad :) maar dat is weer typisch zo''n "random factor" van windows :(
Misschien heeft het te maken met je Netbeui instellingen. dat kan weleens storend zijn voor kabelinternet bij Chello, dit heeft te maken met het feit dat ze TAR gebruiken in hun routers, het routeert dus alleen maar routeerbare protocollen als "tcp/ip", dit is gedaan voor eigen bescherming, zie het als een soort van firewall.

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op maandag 16 april 2001 01:28 schreef DextersLab het volgende:
Misschien heeft het te maken met je Netbeui instellingen. dat kan weleens storend zijn voor kabelinternet bij Chello, dit heeft te maken met het feit dat ze TAR gebruiken in hun routers, het routeert dus alleen maar routeerbare protocollen als "tcp/ip", dit is gedaan voor eigen bescherming, zie het als een soort van firewall.
Waarom kan ik dan wel via een scanner mensen bereiken die alles hebben open staan via NetBIOS op het chello netwerk?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Pagina: 1