[BC3] Sateliet internet download + UPLINK

Pagina: 1
Acties:

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
het is nu getest
www.ses-astra.com
daar staat er meer over.
38 mbit down :9~ :9~ :9~ :9~ :9~
2 mbit up :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~
je moet 1 keer inbellen om verbinding te maken daarna kan je alles doen als je telefoon verbinding gesloten is.
maar das op te lossen met server dat je echt maar 1 keer hoeft in te bellen.
Ik heb al een mailtje gestuurd maar het is op dit moment nog niet verkrijgbaar maar dat kotm binnen kort maar goed als het dan beschikbaar is is het gelijk voor iedereen beschikbaar dus hoef je niet te w8en zoals op de uitrol van adsl. |:(
als het beschikbaar is ga ik het wel nemen en ik hoop dat de ervaringen beter zullen zijn dan dat EOL.

• DARKLORD
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-07 10:24
reuze leuk, maar het zal wel klauwen mee geld kosten...

als het beetje betaalbaar izz, dan heeft deze jongen binnekort ook ff die verbinding!!

Verwijderd

is denk ik alleen maar voor bedrijven niet aangezien dat een probleem zal zijn maar qua kosten wel denk ik...

• blijhoofd_bennie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Wa kost da? ;)

Maar uuh als het beschikbaar is kan iemand me ff melden

Oh ja kan iemand me ff vertellen waar ik bij kpn kan vinden hoeveel het kost om een eigenlijn te laten leggen enzo (geen isdn 30)

• Attilla
Nou het schijnt dus dat de aanschaf iets van 2000 is nou dat haal je er ook weer uit omdat je er ook via tv kan kijken
en abbo iets van 80 - 90 per maand.
dus dit zou dan eindelijk eens een goede breedband verbinding zijn voor een betaalbare prijs

Verwijderd

Waar lezen jullie al die info? ik kan niks vinden op: www.ses-astra.com.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
wanneer komt dit eigenlijk beschikbaar, die 2000 eenmalig en 100 per maand maakt me geen reet uit

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-06 11:00
En het leuke is ik heb al schotel!

Dus als je dan een schotel+ontvanger+lnb enz. hebt kun je ook mooi gratis CA+ krijgen :9 :9 :9 :9 :9

• Attilla
ik heb ze een mail gestuurd
er zijn nu testen enzo
het zou in de loop van dit jaar beschikbaar worden.

Verwijderd

Dit kan nooit, sateliet verbindingen zijn veelste duur. De apparatuur die erin hangt schijnt maar heel beperkt te zijn (dus duur).

Helaas internet by satelite zal nooit veel worden........... |:(

sorry tis niet anders.......

• BitBit3r
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-03-2025

BitBit3r

Lid

Op zondag 15 april 2001 11:38 schreef eb170965 het volgende:
Dit kan nooit, sateliet verbindingen zijn veelste duur. De apparatuur die erin hangt schijnt maar heel beperkt te zijn (dus duur).

Helaas internet by satelite zal nooit veel worden........... |:(

sorry tis niet anders.......
Waarom zal Astra dan gewoon op z''n site zetten dat het wel goed wordt? Ze hebben blijkbaar genoeg getest om het door te laten gaan!

Als het uit komt dan ben ik BLIJ :P

Wat er ook gebeuren moogh...

Verwijderd

Als dat komt, en het is een beetje betaalbaar, dan neem ik ''t meteen :).
Eindelijk van die tikken af :).
Maarja die 2000 piek zal toch wel niet gelden als je al een sat + digitale ontvangern hebt? Dan lijkt me dat je alleen een DVB-kaart voor in de pc moet hebben.
Onee damn, je moet een schotel hebben die ook kan zenden ;( |:(

• Robert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 22:00

Robert

You have your answer..

fuck...ik ga dus echt niet een nieuwe schotel nemen, heb recentelijk zo''n ding gekocht, heb ook DVB kaart enzo maar ik vond het klote internetten dus DVB kaart van 600,- ligt nou in mijn kast weg te rotten :(

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
weet je zeker dat het maar 80-90 gulden kost, er zit zeker een datalimiet aan:'(

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Ik heb nu "gewoon" 1-weg schotelinternet, dus als ik wil downloaden, moet ik ingelogd zijn (met isdn). De download hiervan is fucking traag (30kilobyte/s) en niet echt stabiel. Ook heb je een klote ping als je gebruikt maakt van de schotel (300ms).
Maar het interresante van schotel is nu niet wat jij zelf kan downloaden, maar wat je kan "bestellen".
Europeonline (www.europeonline.net) biedt een filefetch service aan, waar je kan zeggen dat je een bestand wilt, en als europeonline hem dan zelf heeft binnengehaald, dan krijg jij heb binnen met 2mbit (ook als je offline bent).
Nu heeft er een duits gasje een programma geschreven (www.eontools.de) waarmee je die bestelde files kan sharen, en dus iedereen die schotel heeft de bestanden die jij naar je toe laat zenden kan ontvangen :P Hierdoor is schotel eigenlijk een groot warez en film feest geworden.
icq me maar als je meer wilt weten (23822853)

En over dat 2-weg systeem, volgens mij is het zo dat de aanwezige bandbreedte van één transponder 38mbit is, dus die deel je met iedereen die online is. Zo was het met 1-weg ook, in het begin haalde je 1 megabyte per seconde, nu 30 kilobyte per seconde :(:(. Ook heb ik gelezen dat je voor een 2mbit upload een fucking grote schotel nodig hebt, met kleintjes (50/60 cm) haal je maar 16 kilobyte/s. Ook kan je niet je huidige gewone lnb gebruiken, maar een speciale die ook voor upload geschikt is.

maar als het kan.. en niet te duur, lekkers :) ook al is het maar 16 kilobyte/s, het blijft beter dan tel-tikken.

Mwb
Pagina: 1