[BC3] ISDN doe-het-zelf probleempje

Pagina: 1
Acties:

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:31
hmz, na gisteren tot laat bezig geweest te zijn denk ik nu laat ik het eerst meer vragen :). Dit is om en nabij de setup en het probleem:

-NT1 kastje hangt in de meterkast
-daar zitten twee ISDN uitgangen op
-een uitgang is verbonden met een quatrovox III met in totaal 5 analoge toestellen aan de 4 poorten
-2de uitgang hangt een lijntje aan naar mijn werkkamer (universele telefoonkabel is dat)
-aanhet uiteinde zit een 2weg uitgang met in de 2de een terminator
tot zover werkt het, kan bellen en gebeld worden.

Zodra ik echter mijn ISDN telefoon inplug ligt het hele netwerk plat, en kan ik niet meer bellen met welke telefoon dan ook en ook niet meer gebeld worden :'(. De telefoon ontvangt wel "stroom" over het ISDN-net.

Iemand een idee waar het aan kan liggen ?

We spend our years as a tale that is told

• Dutchman!
na wat tests blijkt dat het aan de kabel tussen de NT1 en mijn werkkamer ligt. Ik zal eens kijken of het aan de volgorde van de aderparen ligt.

edit:
typo

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Op donderdag 12 april 2001 12:14 schreef Dutchman! het volgende:
na wat tests blijkt dat het aan de kabel tussen de NT1 en mijn werkkamer ligt. Ik zal eens kijken of het aan de volgorde van de aderparen ligt.

edit:
typo
Ff paar vraagjes:
- hoe lang is die kabel?
- is het een KPN-kabel of een DHZ-kabel?

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Dutchman!
KPN kabel met doe het zelf aansluitpunten. Had een aderpaar gespiegelt, dus dat ging niet werken. Nu werkt dat gedeelte iig wel :)
Blijven er nog twee punten over dan ben ik er mee klaar (en kan ik eens aan ADSL over ISDN gaan denken :))
Nog op het programma:
-oude alarmcentrale moet via quatrovox met meldnet alarmcentrale contact op kunnen nemen voor alarmmeldingen
-moet nog uitzoeken waarom het "in bedrijf" lampje van de qv zo nu en dan knippert

Maar het kabelprobleem was idd weer een standaard let voortaan toch op probleem |:( :)

Verwijderd

En als de stroom uitvalt.... Geen alarm :)
Beter neem je contact op met iemand van die maatschappij. Er zijn isdn kits voor alarmen, die dus wel werken bij uitval.

• Dutchman!
klopt, maar die kits zijn tussen de 400 en de 700 piek, op zich vrij duur. Probeer het nu iig zo (het werkt nm wel), en misschien dat ik een losse UPS aan de quatrovox hang :) (heb er nog eentje staan nm, wel wat zonde van het ding maargoed)

Verwijderd

Ik geloof dat je je nt1 ook moet voeden. Alleen isdn toestellen kunnen nog bellen als de erg geen elec. is. Dit omdat zei een noodstroom hebben.

Verwijderd

volgens mij hoef je ''t nt1 alleen te voeden wanneer je er meer dan 1 apparaat op aansluit die zichzelf niet voeden.
Pagina: 1