Toon posts:

[BC3] LET OP, MXSTREAMERS !!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op Security.nl is een artikel te lezen over het hacken van Alcatel Speedtouch Modems. Deze worden landelijk gebruikt op het MxStream netwerk..

Ik baal hier van ik ben persoonlijk ook hierdoor de pineut, ik heb ADSL via MxStream..

lees hier meer..

Verwijderd

Nou, lekker dan. Ik heb niet zoveel verstand van dit soort zaken maar ik begrijp uit dit verhaal dat de ''hack'' op hardware-niveau plaatsvind en dat dus een software-firewall hier niet tegen beschermt. Klopt dat?

Verder vind ik het vreemd dat er niet wordt gezegd hoe je hier tegenmaatregelen voor kunt treffen.

• olafhartong
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 02-02 08:41

olafhartong

Erm...

die kun je ook niet treffen anders dan je modem uitzetten of disconnecten omdat je er ook geen firewall voor kan zetten het is gewoon w8en op een nieuwe firmware |:(

Verwijderd

Je kan er een router voor plaatsen, volgens mij heb je dan het probleem voor een deel opgelost .. blijft erg vervelend dat ze geen oplossing voor dit probleem hebben op dit moment .. zie ook mijn vorige post over de SMC/ Edimax Router .. deze werkt waarschijnlijk niet met MXStream samen dus de vraag is welke routers werken er wel met MXStream?

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-08 23:56

qless

...vraag maar...

Hmm niet fijn dit verhaal. Geld dus ook voor Turboliners (Belgie)

Een firewall ervoor zetten gaat niet...dat is al de telefoonlijn.
En een router helpt ook niet, want die staat erachter...Dus het zal wachten worden op een update van Alcatel.

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

Verwijderd

Op woensdag 11 april 2001 10:18 schreef Ohjajoh het volgende:
Op Security.nl is een artikel te lezen over het hacken van Alcatel Speedtouch Modems. Deze worden landelijk gebruikt op het MxStream netwerk..

Ik baal hier van ik ben persoonlijk ook hierdoor de pineut, ik heb ADSL via MxStream..

lees hier meer..
Mja, als je modem het IP 10.0.0.139 heeft of iets uit die range, dan is tie niet bereikbaar voor het internet. Dat scheelt iig. Als er dan iemand mee zit te spelen, dan is dat vanaf je eigen netwerk.

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:34

Crusader

Arc Nature

En dat was nou juist de clou, de hacker (cracker.. whatever) weet IP pakketjes te verzenden, d.m.v. een IP ECHO mechanisme op de server aan jouw kant is het net alsof het modem vanuit het eigen LAN wordt aangesproken. Standaard kun je die modems toch niet hacken vanaf de WAN aansluiting.

P.S. Hier staan wat oplossingen voor dit probleem (OP EIGEN RISICO GEBRUIKEN!):
http://security.sdsc.edu/self-help/alcatel/

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:34

Crusader

Arc Nature

Soms heeft het z''n voordelen om bij de KPN te werken, hier interne info over deze "hackmogelijkheden":
KPN maakt voor de Mxstream diensten ook gebruik van Alcatel ADSL-modems. De ''mode'' waarin Mxstream de modems gebruikt is echter anders, namelijk ?PPTP tunneling?. Uit een quick scan van het Mxstream Competence Center blijkt dat de ADSL-modem van Alcatel op de manier waarop Mxstream deze gebruikt, niet direct vanaf internet benaderbaar is. Dat betekent dat de Nederlandse gebruikers in principe niet de risico''s lopen zoals die door de onderzoeksgroepen in Amerika zijn gevonden. Nader onderzoek is in volle gang.

Momenteel analyseert Alcatel in nauw overleg met het Mxstream Competence Center de gehele situatie. Hierbij worden alle toepassingsmogelijkheden voor Mxstream grondig onder de loep genomen, om tot volledige duidelijkheid te komen. Ondertussen adviseert KPN de gebruikers van Mxstream om in ieder geval een firewall te installeren op hun PC. Want de PC van de eindgebruiker is en blijft een belangrijke schakel voor security bij gebruik van Internet.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Pagina: 1