Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[BC3] gsm netwerken ( ben \ telfort ?)

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• robbynaish
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-11 12:35
Ik wil graag een nieuw mobieltje maar bij wie?

Hoe is Ben tegenwoordig en telfort ?

Wiet weet of je te bereiken bent in ijmuiden of wijk aan zee met Ben of telfort?

• Bleh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:25

Bleh!

:)

Ik gebruik al een jaar Telfort en dat bevalt me prima. Ik heb vrijwel overal bereik. En als er geen bereik is dan schakelt ie (nog) over op Libertel!
Woon zelf in de buurt van Alkmaar en hier is het prima, de hele randstad denk ik wel. Dus Ijmuiden lijkt me dan ook geen probleem.
Ben schijnt niet zo heel best te zijn (hier in de buurt dan) maar is wel goedkoop :)
Suc6!

Toen plassen pissen werd, is het gezeik begonnen.

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verplaatst van Hardware Algemeen naar het Internet & Telefonie forum ;)

Verwijderd

Als je echt een kutnetwerk wilt dan moet je bij Ben zijn. Als je nog wel goedkoop uit wilt zijn dan kun je het best Dutchtone of Telfort nemen. Over het algemeen is Telfort beter dan Dutchtone, maar als je in Arnhem en omgeving woont dan zou ik voor Dutchtone kiezen. Daar heeft Dutchtone nl zijn hoofdfkantoor. Als je echt kwaliteit wilt hebben kies dan voor KPN of Libertel, het is weliswaar wat duurder, maar het is niet voor nix. ;)

Kijk voor meer info en koopjes op:

http://www.telecom.nu

Kool J

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Op woensdag 11 april 2001 10:07 schreef koolJ het volgende:
.... Over het algemeen is Telfort beter dan Dutchtone, maar als je in Arnhem en omgeving woont dan zou ik voor Dutchtone kiezen. Daar heeft Dutchtone nl zijn hoofdfkantoor.
Volgens mij zit het Dutchtone hoofdkantoor in Den Haag, maar dat mag de pret niet drukken.

Verschil tussen Ben en Telfort is dat Ben betere landelijke dekking heeft als Telfort, maar Telfort mag nog steeds gebruik maken van het netwerk van Libertel in gebieden waar zij dus geen netwerk hebben. Maar goed, als je nu een abonnement afsluit bij telfort kan niemand je garanderen dat je over een half jaar ook nog via Libertel kunt bellen.
Ik zou dus kiezen voor Ben ipv Telfort, als het tussen die twee providers zou gaan.

Verwijderd

Op woensdag 11 april 2001 10:23 schreef koen het volgende:
Verschil tussen Ben en Telfort is dat Ben betere landelijke dekking heeft als Telfort
Telfort heeft landelijke dekking, Ben niet.
Ik hoor je zeggen, ja maar, nope ze hebben landelijke dekking helemaal zelf, daarnaast hebben ze ook nog dekking van het libertel netwerk, landelijke dekking is trouwens 97%, dat is ook bij kpn en libertel 97%
als je nu een abonnement afsluit bij telfort kan niemand je garanderen dat je over een half jaar ook nog via Libertel kunt bellen.
Het contract gaat er in mei aan, zover ik weet tenminste, bel anders ff klantenservice, die weten dat, als het goed is tenminste, zijn soms boneheads daaro ;)

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
netwerk telfort maart 2001:
Afbeeldingslocatie: http://www.gsmworld.com/gsminfo/maps/nl/te/images/0_0_0.gif

netwerk ben maart 2001:
Afbeeldingslocatie: http://www.gsmworld.com/gsminfo/maps/nl/pr/images/0_0_0.gif

zoals ik het bekijk is het dekkingsgebied van ben toch groter als dat van telfort

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17-11 08:01
Nou ik zit dus duidelijk op zo''n wit vlekje van telfort |:(|:(|:(

schakelt de telefoon 5 minuten over naar libertel en dan weer naar telfort waardeloos

Verwijderd

waardeloos??
ben blij (let vooral op dat ben ;)) dat telfort je laat overschakelen naar libertel kosteloos, en daarnaast mocht je in dat witte vlekje wonen (vraag me trouwens af waar die dekkingskaarten vandaan komen, gsmworld.com kzat nie op te letten :)) kun je inderdaad beter ben nemen, maar dat witte vlekje is volgens mij gewoon de veluwe, dus tenzij je daar woont of een keer op een zondag met je ouders ofzo naar toe gaat heb je ook aan telfort genoeg.
Daarom moet je jezelf ook afvragen wat voor abo je gaat nemen, pre-paid of post-paid, pre is bij ben goedkoper post is bij telfort goedkoper.

ps. de kaarten die op de sites van Telfort en Ben staan komen meer overeen dan de kaarten van gsmworld.com, zoals je ziet is de kaart op de telfort site zo''n beetje gelijk op die van gsmworld.com, de kaart op de ben site laat wat meer witte vlekken zien dan de kaart van gsmworld.com

• valkenier
  • Laatst online: 19-11 13:27
Die kaartje komen hier vandaan: http://www.gsmworld.com/gsminfo/cou_nl.htm maarreh die geven in blauw high quality dekking aan. Volgens mij werkt Telfort hard om de witte vlekken blauw te maken. Over het algemeen heb ik geen ellende..

Verwijderd

als je wilt kun je landlord worden bij telfort, als je in zo''n witte vlek woont en je hebt zin in een gsmmast in je tuin krijg je daar een gratis toestel, 360 abo voor, en je kunt zelfs geldbedragen tot 25.000,- per jaar krijgen :P
Maar ja, ik woon al 500m van zo''n mast af en in een nieuwbouw wijk en nog bij mn ouders dus dit is niet echt voor mij weggelegd :)

Verwijderd

Dat kaartje van Ben deugt niet.

Hier (lees midden friesland) is helemaal geen Ben ontvangst.

Telfort en Dutchtone ook niet trouwens.

Alleen KPN en Libertel doen het hier.

(hier is omgeving heerenveen)

Verwijderd

Ik heb eigenlijk best goede ervaringen met Ben (zit altijd in de Randstad...). Alleen toen ik op het noorden van Texel was had ik geen bereik.
Ik wil overstappen op Dutchtone (lekker zo''n vrijwel gratis abo). Zijn er nog mensen met goede of slechte ervaringen daarmee in de Randstand?

• qless
  • Laatst online: 19-11 17:06

qless

...vraag maar...

In Randstad maar zelfs ook in Friesland vol bereik met m''n Dutchtone. Alleen de spoortunnel bij Rotterdam doet ie niet... >:)

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Pagina: 1