[BC3] Is pop3 server aparte server?

Pagina: 1
Acties:

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 18:48
Mijn ouders in Frankrijk kunnen niet meer met outlook hun post ophalen. Een te groot bestand is daar waarschijnlijk de oorzaak van
Nu heb ik met hun gebruikersnaam en wachtwoord handmatig op de site zelf de berichten (7 stuks) verwijdert. Maar Outlook
blijft maar aangeven dat hij 7 berichten gaat ophalen. En als hij daar aan begint loopt hij vast en komt het venster tevoorschijn met rode kruis en de mededeling Failure.
Daarom vroeg ik mij af of de pop3 server waar outlook de post ophaalt een andere server is dan die van de site zelf.
Het gaat om een account van worldonline.fr
En nog beter....als iemand een oplossing weet. graag!

Verwijderd

Maak een accountje aan bij http://www.hotmail.com , log in, services -> popmail... kan je je popmail lezen en weghalen van server..

Ik zelf heb daar ook last van.... sturen sommige mensen mij FF wat ingescande plaatjes en dan 400X vergroot... :'(

• Artwido
Ik kon inderdaad alle 7 berichten binnenhalen met hotmail en ook verwijderen.
Maar als ik hotmail afsluit en opnieuw opstart dan worden weer die berichten binnengehaald. (ik heb het vinkje bij berichten op popserver laten staan weggehaald).
Dus hoe krijg ik die berichten nu definitief van de pop3 server van worldonline?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
via telnet misschien?

telnet <mailserver> 110
en dan intypen (je ziet niks op scherm, maar je typt wel :)):

user <usernaam>
pass <password>

• Artwido
Het is opgelost.
Het was eigelijk heel simpel:
Ik heb gewoon in mijn eigen outlook een account geopend en de user en password ingevoerd. Alle berichten zijn opgehaald en zijn nu van de pop-server afgehaald.
Daarna dit account weer verwijdert.
Bij mijn ouders werkt alles weer als vanouds. :)