[BC3] ADSL vs. Kabel vraagje

Pagina: 1
Acties:

• Passenger
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:41
Ok.. ik zit hier nu dus met een Chello-accountje, waar ik best tevreden mee ben... maar, het blijkt dat er over ongeveer een maandje, hier ook ADSL beschikbaar komt...

Mijn vraag is dus, is het verstandig om over te schakelen op ADSL?

Chello draait hier best redelijk, download snelheden van 120kb/s komen af en toe wel es voor (niet al te vaak), en heb eigenlijk vrij weinig last van storingen (och, een foutje op zn tijd moet kunnen vind ik... ik was [spam]CyberComm[/spam] gewend, en als ik alle problemen op moet gaan sommen die ik daar in 3 jaar had, heb ik nog een flinke waslijst nodig :)
Maar goed, ff trug op mn vraag...

Heeft ADSL echt zo veel voordelen t.o.v. van mijn Chello-kabeltje? En kan ik gwoon mijn netwerk in huis op deze manier houden? Want ik heb nu zo''n com21 bak beneden staan (waar de kabel het huis in komt dus) met daaraan een UTP''tje naar de bovenverdieping, waar een routertje staat en een hubbie... ik hoeft nou toch niet al die utp troep weg te halen? Heb namelijk weinig zin om voor die 20kb/s al die kabel-zooi weer weg te halen..

Dus ff kort samengevat: Wat zijn de voor/nadelen van Kabel tov ADSL en moet ik t halve huis om gooien, of kan alles zo''n beetje t zelfde blijven?

bij voorbaad dank :)

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 20:18

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Als je Cistron kunt krijgen neem dat, als het mxstream is lekker blijven Chello-en :)

• Passenger
tiz gloof ik via planet? weet niet of dat cistron of mxstream of nog iets anders is? ben niet echt thuis in de adsl-markt

• IceStorm
  • Laatst online: 17-08 20:18

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Mxstream dus... Niet doen imho :)

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Kben zeer tevreden met Mxstream?

Leg anders ff uit waarom mxstream zo slecht is.. en wat er aan Cistron allemaal beter is

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb sinds een maand of twee Fast ADSL van XS4ALL. Dan heb jij vrijwel altijd 100Kbyte/sec, maar daar betaal je ook 175 piek voor. Ik ga er vanuit dat je met basic dus ook altijd 50Kbyte/s haalt.

Het verschil dat ik heb gemerkt met Chello is dat XS4ALL in dit geval een veel minder belast netwerk heeft. Zondag nacht om 3 uur zal jou Chello verbindig sneller zijn dan de mijne. Vanavond om acht uur (jeetje, das al
over een kwartier) haal ik nog steeds 100 kbyte/s terwijl jij blij mag zijn als je buiten het chello netwerk 60kbyte/s haalt.

Het verschil zit hem in de kwaliteit van het achterliggende netwerk. Bij MXstream gaat er nog wel eens wat kaput (dashboard enzo), maar
een werkende verbinding heeft werkt ook wel altijd op goeie snelheid en zonder packetloss.
(daar waar chello nog wel eens een derde van de pakketjes wil droppen wegens overbelaste routers:( )

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Timmey
  • Niet online
Erm, het voordeel van ADSL tov Kabel is niet het netwerk, maar het feit dat iedereen een eigen lijn naar buiten heeft. Bij Kabel moet je met z''n allen een bepaalde bandbreedte delen, hierdoor is het bij de een ook sneller dan bij de ander.
Bij ADSL heb je dat dus niet. En heb je altijd diezelfde topsnelheid.

• Passenger
Op dinsdag 10 april 2001 20:35 schreef T het volgende:
Erm, het voordeel van ADSL tov Kabel is niet het netwerk, maar het feit dat iedereen een eigen lijn naar buiten heeft. Bij Kabel moet je met z''n allen een bepaalde bandbreedte delen, hierdoor is het bij de een ook sneller dan bij de ander.
Bij ADSL heb je dat dus niet. En heb je altijd diezelfde topsnelheid.
jah, daz allemaal wel leuk en aardig, maar wat als die topsnelheid onder mn huidige snelhied ligt? ook niet echt ideaal lijkt me...

Verwijderd

Op dinsdag 10 april 2001 20:45 schreef Tu-Tone het volgende:

[..]

jah, daz allemaal wel leuk en aardig, maar wat als die topsnelheid onder mn huidige snelhied ligt? ook niet echt ideaal lijkt me...
Pcies, daarom gewoon Chello houden :)

• rnmt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-11-2024

rnmt

Dr EvIL

Een constante snelheid van 100 kb/s is toch redelijk triest voor fl 175,- pm. Hoeveel kost die Cistron dan en welke (constante) snelheid haal je daar dan :?

Throw me a freakin' bone here

Verwijderd

150 gulden voor 8mbit down en 1mbit up

Verwijderd

Op woensdag 11 april 2001 00:29 schreef rnmt het volgende:
Een constante snelheid van 100 kb/s is toch redelijk triest voor fl 175,- pm. Hoeveel kost die Cistron dan en welke (constante) snelheid haal je daar dan :?
Pcies ik betaal 100 piek voor 190 kb constant :)

• Passenger
hmzz.. dus ik kan t beter bij chello houden?
Pagina: 1