[BC3] IP gejat???

Pagina: 1
Acties:

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb een heel vaag probleem. Het staat uitgelegd in de email die ik naar klantenservice van @home gestuurdt heb (het gequote gedeelte :)).
Iemand enig idee??
Al sinds ik kabel heb, heb ik hetzelfde IP gehad; 212.204.164.250
Maar, op 10-04-2001 kreeg ik ineens de melding van Windows dat het IP dat ik gebruikte (ik was op dat moment online Unreal Tournament aan het spelen) een confilict gaf met een IP dat iemand anders in gebruik had.

Ik heb toen onmiddelijk mijn computer opnieuw opgestart. Na deze restart had ik ineens een ander IP (?).
Na ongeveer een half uur online te zijn geweest, kreeg ik weer de melding dat dit IP een conflict gaf met een ander.
Heb ik weer de computer opnieuw opgestart. Weer een ander IP, en weer na een half uur deze melding van een conflict op het netwerk.

Toen heb ik de helpdesk gebeld, en na 15 min. wachten kreeg ik een meneer aan de lijn aan wie ik alles heb uitgelegd. Hij heeft mij verteld dat ik de logfiles van mijn firewall (BlackICE) moest opsturen naar @home, en dat er evt. maatregelen zouden worden genomen.

Nu, 16:55 uur, heb ik IP 212.120.117.3
Maar ik weet niet of ik dit IP lang houdt, want het kan zijn dat ik weer de melding krijg van conflict op netwerk en dus weer een ander IP krijg.

Ik hoop hiermee U voldoende ingelicht te hebben.
Ik hoop dat ik mijn oude IP (212.204.164.250) weer terug krijg.
Ik heb de houder van 212.204.164.250 op dit moment getraceerd. De persoon die "mijn" IP nu in zijn bezit heeft is:
cc19618-a.
Het zou natuurlijk kunnen dat hij hetzelfde probleem heeft als mij, en dus ook een steeds wisselend IP heeft

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 19:25

Mark_640

In my memory

Waarschijnlijk is de DHCP-server van @home weer lekker bezig... ;)

Komt vaker voor daar... je kunt er denk ik weinig aan doen....

• Klippy
  • Laatst online: 20:24

Klippy

Still Game

Hmm DHCP server bij @home? Hij heeft toch een vast IP he. Officieel heb je dynamische instellingen ja, maar omdat dat nogal eens problemen schijnt te geven zetten ze sommige mensen statisch op, o.a. LiquidSilver...
Maar als je n vaste IP hebt krijg je normaal toch geen problemen met DHCP he... :?
Of ja w8 es ff misschien had de DHCP niet door dat zijn IP al bezet was..
Uuh komen jullie er nog wijs uit... ik ff niet meer sorry voor de fraaie post :)

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Maxonic
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 22:38
Ik heb de laatste maand 3 verschillende Ip''s gehad bij @home dus zo gek is dat niet...

• stok
  • Niet online
Dus ik krijg waarschijnlijk mijn IP niet meer terug :'(
Nu moet iedereen zijn dnet.ini aanpassen :(
Maar ja.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
je kunt het @home natuurlijk niet kwalijk nemen dat ze je IP veranderd hebben (en alle gevolgen bij jou van dien). Je hebt nl. een dynamisch IP adres, dat staat duidelijk vermeld.. dat dat bij de meesten nooit veranderd is dan mooi meegenomen.

Maar dat het bij jou aldoor verandert is natuurlijk niet goed.. ik wist niet eens dat je IP kon veranderen terwijl je PC aanstaat (netwerkverbinding hebt)..

• stok
  • Niet online
Op dinsdag 10 april 2001 18:33 schreef rick_h het volgende:
je kunt het @home natuurlijk niet kwalijk nemen dat ze je IP veranderd hebben (en alle gevolgen bij jou van dien). Je hebt nl. een dynamisch IP adres, dat staat duidelijk vermeld.. dat dat bij de meesten nooit veranderd is dan mooi meegenomen.

Maar dat het bij jou aldoor verandert is natuurlijk niet goed.. ik wist niet eens dat je IP kon veranderen terwijl je PC aanstaat (netwerkverbinding hebt)..
Dat vindt ik dus ook zo vreemd. Terwijl ik rustig zit te internetten is ineens mijn IP foetsjie. :?
En dan herhaalt zich dat nog es 3x. Heel vreemd.

• Alien_Inside
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-07 18:29

Alien_Inside

-geen-

met veel pech kun je strax helemaal niets meer! Ik had precies hetzelfde probleem, op een gegeven moment een stuk of 5 dezelfde ip''s. En toen helemaal niets meer. Bleek dat er een Mac met statisch ingestelde waarden op mijn ip zat. Ik kon helemaal niets meer met internet 2 week lang. En ik weet hoe dat voelt als je verslaafd bent.
En @Home had de eerste paar weken helemaal niets gedaan met mijn oproepen (stuk of 15). Er is 3 maal iets mis gegaan met het ''scripten''(?) van mijn connectie, en en reparateur had mij een nieuw modem gegeven. Mocht ook niet baten. Maar goed.

Succes ermee.

-geen-

Verwijderd

Op dinsdag 10 april 2001 18:26 schreef stokkie het volgende:
Dus ik krijg waarschijnlijk mijn IP niet meer terug :'(
Nu moet iedereen zijn dnet.ini aanpassen :(
Maar ja.
Waarom neem je niet een dynamic dns name..

heb ik ook gedaan zodat ik altijd bereikbaar ben. Zie bijv: www.dyndns.org

• stok
  • Niet online
Op dinsdag 10 april 2001 18:58 schreef rednar het volgende:

[..]

Waarom neem je niet een dynamic dns name..

heb ik ook gedaan zodat ik altijd bereikbaar ben. Zie bijv: www.dyndns.org
TNX!

Maare...ik ben weer gekickt :(
En daarna weer.
Strax heb ik helemaal geen verbinding meer :(
Essent rules hiero, maar nu ff niet.

Verwijderd

het grote probleem is volgens mij mensen die hun ip statisch instellen.

Als je een nieuw ip adres krijgt, en de ander heeft dat adres nog statisch ingesteld, krijg je dus een probleem als de twee computer tegelijk het "internet op gaan". Zo krijg je dus hele vage problemen. Eigenlijk is het gewoon @Home zijn schuld. Zij hadden gewoon moeten zorgen voor een ander systeem. Nu je zelf gewoon kan aankloten met statische ip adressen, is het een dikke zooi geworden..
Pagina: 1