Op dinsdag 10 april 2001 15:42 schreef Holmes het volgende:
Ik werd net gebeld en er stond alleen in het vet gecentreerd: Oproep (Nokia 3210)
Toen ik opnam werd er meteen opgehangen. Het nummer staat ook niet in de lijst met ontvangen oproepen.
Nou heb ik wel eens gehoord dat ze op zo''n manier op jou rekening kunnen bellen. Zou dit geval ook zo kunnen zijn en zoja, wat moet ik dan doen??
Alvast bedankt
Nope dit soort fabeltjes zijn afgeleid van al weer verouderde grappen van phreakers in Amerika. Daar kon de ontvanger van een oproep op zijn normale telefoon door het indrukken van een #nogiets code de kosten accepteren voor het gesprek of een doorschakeling accepteren oid. (Ongure dingen in ieder geval:( ).
De Nederlandse provider zijn niet zo stom om dergelijke diensten (pay by call ofzo?) te gaan introduceren die je door de druk op een knop arm kunnen maken
Ze zouden je natuurlijk effe kunnen vragen of jij je telefoon wilt doorschakelen naar een of andere dure betaallijn en je vervolgens op kosten jagen, maar ik neem aan dat je wijzer bent dan je door een anonieme beller *21#0906-97979870987# in te laten toetsen
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen