[BC3] DDS Betalen of niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik kreeg net een mailtje van DDS met daarin de mededeling dat er vanaf 1 september betaalt moet gaan worden voor de gratis diensten die er aangeboden worden. Zijn jullie bereid om voor het - gratis emailadres, 25mb mailbox, newsserver, webspace en lokaal inbellen in heel NL - te betalen? Ik zit erg te twijfelen, ik ben in de loop der jaren (4/5 jaar ofzo? wel heel erg gehecht geraakt aan m''n @dds.nl adres aangezien ik regelmatig van provider ben geswitched.

hier het mailtje
Beste gebruiker van DDS

Enige tijd geleden hebben we je een e-mail gestuurd over de toekomst van DDS City. In DDS City zijn diverse activiteiten ondergebracht waaronder je gratis e-mail account. We hebben de bewoners gevraagd mee te doen aan een enquete. Binnen 5 dagen hadden meer dan 15.000 bewoners (!) hun mening gegeven. Op grond van de antwoorden hebben we een toekomstplan kunnen maken. Belangrijke informatie over tarieven, datum van ingang etc. vind je in deze e-mail.

Achtergrond
DDS holding heeft begin dit jaar publiekelijk aangekondigd dat er een goed nieuw toekomstplan voor DDS City BV diende te komen teneinde de structurele verliezen tegen te gaan die met gratis internet diensten samenhangen. Daarbij is aangekondigd dat zelfs sluiting van de city niet meer kon worden uitgesloten.

Basispakket en ADSL
DDS gaat voor een basis internet pakket met e-mail adres, homepage en internettoegang een zeer bescheiden eigen bijdrage van de gebruiker vragen. Omdat er betaald gaat worden voor het basispakket zullen wij wel investeren in de verbetering en uitbreiding van het product zodat er straks een volwaardige internet dienst wordt geboden voor weinig geld. Tevens worden nieuwe diensten aangeboden (ADSL). Het basis internetpakket en ADSL kunnen los van elkaar worden afgenomen.

Het basis internet pakket van DDS zal uit de volgende Internet Diensten gaan bestaan
- E-Mail faciliteiten met 25 MB diskruimte;
- Landelijk dekkend Dial-up netwerk;
- Homepages met 15 MB diskruimte;
- Newsserver met 40.000 nieuwsgroepen;
- Telnet-toegang;
- Internet helpdesk (1,05 per minuut.)

Tarieven
DDS gaat voor het bovenstaande basis internet pakket een bedrag vragen van 1,98 EURO per maand (inclusief BTW) zijnde 52,36 gulden (incl. BTW) per jaar.

Privacy
DDS continueert haar privacybeleid waarin adresgegevens niet ter beschikking worden gesteld aan derden en DDS geen commerciële e-mail in opdracht van derden verstuurt aan haar gebruikers.

Ingangsdatum
Na een gratis proefperiode vanaf de zomer (juni/juli) zal de nieuwe situatie waarin de gebruiker betaalt ingaan per 1 september 2001. Na 1 september houden de gratis DDS adressen op te bestaan. Wie zijn DDS account niet wil continueren krijgt dus bijna 5 maanden om te verhuizen en deze verhuizing bekend te maken.

ADSL
Additioneel zal DDS aan haar bewoners ADSL diensten aanbieden. De ADSL diensten zijn gebaseerd op de technologie van Baby-XL. Met behulp van deze onderliggende technologie kan DDS internet op zeer hoge bandbreedtes gaan aanbieden met gegarandeerde snelheden binnen het eigen netwerk. De gebruiker heeft een permanente verbinding met het internet tegen een vast tarief. Technisch is het product geavanceerder dan ADSL product van KPN Telecom (MX-stream). Tarieven worden in een later stadium bekend gemaakt.

Toekomstgericht
De Digitale Stad staat van oudsher voor experimenteren en innoveren. Omdat De Digitale Stad zolang bestaat sleept zij momenteel teveel ballast met zich mee. DDS dient zich hiervan periodiek te bevrijden teneinde innovatief te kunnen blijven. Met de beslissing om te breken met het verleden en een nieuwe koers te kiezen wil DDS ook haar innovatiekracht versterken en impulsen geven aan vernieuwing.

Publieke zones
De Digitale Stad wil "publieke zones" tot ontwikkeling brengen welke onder beheer en bestuur staan van bewoners zelf en/of maatschappelijke organisaties. De Digitale Stad heeft een onderhandelingsovereenkomst gesloten met de zogeheten ''vereniging open domein'' waarin een aantal bewoners zich hebben georganiseerd. Partijen zullen gaan onderhandelen over de eerste publieke zone in DDS onder beheer en bestuur van de leden van deze vereniging.

Uitwerking
Meer informatie over de overgang naar de nieuwe situatie volgt in een later stadium

Achtergronden
Meer informatie in het stuk ''achtergronden bij nieuwe toekomst voor De Digitale Stad'' te vinden via http://pers.dds.nl

J. Flint

Directeur
Brand maar los!

greetingz
1stIkke

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-08 23:56

qless

...vraag maar...

Op zich is het niet duur als ze kwaliteit gaan bieden...maar ik heb immidels eigen domein dus waarom zou ik het houden...

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

Verwijderd

Er zijn inmiddels al alternatieven voor gratis pop-mail...dus waarom bij de dds blijven :?

Denk dat hun ledenbestand dramatisch keldert :D

Verwijderd

Op maandag 09 april 2001 23:47 schreef salT het volgende:
Er zijn inmiddels al alternatieven voor gratis pop-mail...dus waarom bij de dds blijven :?

Denk dat hun ledenbestand dramatisch keldert :D
Hiermee heb je meteen het grootste gevaar van dit soort beslissingen te pakken. De prijs is waarschijnlijk gedeeltelijk afgestemd op de response die ze kregen voor de enquete -- als de getallen uit de enquete in realiteit bij verre niet gehaald blijken te kunnen worden, hebben de mensen die wel betaald hebben het probleem van een financieel onstabiele provider (en daar hebben genoeg mensen al wat van geleerd denk ik).

Om terug te komen op het subject van de posting; ik weet het echt nog niet. Ik heb inmiddels ook een jaar of vijf m''n @dds.nl email adres en krijg nog steeds af en toe een verrassende email van mensen waarvan ik ALLANG vergeten was dat ik ze een keer m''n adres had gegeven. Daarom bleef ik dds.nl altijd gebruiken, ondanks het bezit van eigen domeinen e.d.

Wat ik erg jammer vind (en wat misschien een mooie opfrisser was geweest voor het gebruikers bestand), is dat ze nu helemaal geen gratis alternatief bieden. Ik heb in beide enquetes gesuggereerd om een gratis forwarding dienst op te zetten. Van mij mag er dan zelfs onderaan het mailtje dat je ontvangt een regeltje reclame staan. Over het hele forwarding verhaal heb ik echter nergens iets terug kunnen lezen.

Ik ben wel erg blij met de diensten die dds de afgelopen jaren aangeboden heeft. In alle landen waar ik gewoond heb was m''n dds pop accountje perfect te benaderen en heb ik nog maar twee keer een storing van langer dan twee dagen meegemaakt.

Misschien ga ik toch betalen, en het bij mezelf verantwoorden door niet de zeggen dat het ca. 50 gulden per jaar is, maar 50 gulden voor de afgelopen 5 jaar en het komende jaar met extra voorzieningen. Dan lijkt het mij allerzins redelijk.

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:35

Richard

Kuru Kuru Kururin

Om terug te komen op het subject van de posting; ik weet het echt nog niet. Ik heb inmiddels ook een jaar of vijf m''n @dds.nl email adres en krijg nog steeds af en toe een verrassende email van mensen waarvan ik ALLANG vergeten was dat ik ze een keer m''n adres had gegeven. Daarom bleef ik dds.nl altijd gebruiken, ondanks het bezit van eigen domeinen e.d.
Dat heb ik nou ook altyd dat ik gewoon nog mailtjes krijg van "vergeten" mensen. Alhoewel ik die 50,- toch niet ga betalen want ik heb helaas het laatste jaar heel erg veel probs gehad met verbindingen naar DDS. In het begin van internet was er maar 1 de beste: "DDS", maar is helaas doodgemarteld door de commercie. Erg :(

20*350ZO45°

• valkenier
  • Laatst online: 17-08 21:36
Voor mij ook einde dds vrees ik. Behalve mijn trouwe gratis emailadres (met wel veel privacy, telnet, ftp en webmail) had ik toch weinig meer bij de dds te zoeken. Tja, als dat fl 53,- moet kosten ga ik wel naar hetnet ofzo. Een eigen domeintje is er ook al voor dat geld.

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 08:08
Ik zal een traantje weg moeten pinken, maar na vijf jaar zal ik ook afscheid nemen van mijn trouwe DDS accountje.
Jammer, maar misschien wordt voor de omschakeling nog wel iets bedacht.
Ik hoop het.

Verwijderd

Ik gebruik dds uitsluitend als forwarder en heb in het geheel geen mail van ze gehad.

Raar.

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik baal ook dat er helemaal geen gratis mogelijkheid blijft bestaan, met of zonder wat reclame.
:( :(

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Dit was toch al een tijdje bekend?

Mijn pa zit ook flink te balen.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
stap gewoon over naar www.gmx.co.uk (zie FAQ) is ook gratis en geen reclame (en: zowel pop als webbased)

DIT IS MIJN WEBSITE

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-01 09:15

freddifish

schnappi !

bye bye dds mailboxje..;( ;(

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

• valkenier
Toch jammer dat het zo moet, ik kan me niet voorstellen dat er uit die enquete gekomen is dat we wel zouden willen betalen...

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik denk ook dat ik m''n adresje vaarwel ga zeggen..... ;( toch ben ik eer wel een beetje aan gehecht geraakt... :)

Verwijderd

/me gaat afschijd nemen van z''n Tweaky@dds.nl SNIK. :'(:'(

• valkenier
Ik denk dat we allemaal een beetje aangeslagen zijn, waarschijnlijk omdat het voor veel van ons, ons eerste eigen emailadres was (ja toch?) en waarschijnlijk de enige die je al die tijd trouw hebt gebruikt. Al je vrienden hebben dit adres van je en nu...opeens..... de stekker eruit....
:'(
Pagina: 1