[BC3] Hoeveel JIJ voor een glasvezel abbo?

Pagina: 1
Acties:

• Alien_Inside
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-07 18:29
Ja, volgend jaar wordt Groningen de ICT-stad van Nederland. 8-)
<Uitleg> Althans, dat wil ze onder meer bereiken door een gigantisch glasvezel project op te startten. Hierbij wordt het bedrijfsleven op aan gesloten, en sinds die kabel over de atlantische oceaan een feit wordt kunnen over een jaar ofzo ook particulieren hier gebruik van maken.

<Poll>
Ikzelf zou niet meer dan 110,- (+20,- tov @home) willen betalen, dat is de grens. Maar dat komt door mijn financiele situatie(studerend). Zou ik werken, dan zou ik meer over hebben, zeg, 150,-

=>Ik vraag mij af wat jullie ervoor over hebben, hoeveel een redelijke prijs is en of je dan op school zit, werkt dan wel studeert.

-geen-

Verwijderd

Ja uuh, wat zijn de specs hiervan dan??

Verwijderd

Nou goed het lijkt me sterk dat je voor +20 gulden veel meer kan krijgen, krijg je bijvoorbeeld 10 mbit oid gegarandeerd, dan kun je ervan op aan dat je dataverkeer veel hoger ligt -> veel hogere kosten provider -> jij ook meer.
Ik ben wel tevreden met mijn mxstream/XS4ALL basic ADSL abo, zou alleen ergens anders op overstappen als het òf net zoveel kost en een beter produkt is òf minder kost en hetzelfde is.
Heb ruim voldoende aan mijn 512kbit :)
edit:
tikfout

• muts
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-04-2022
99 PIEK EN NIET MEER ????

Verwijderd

Ah, zeker hetzelfde idee als Bredband heeft... :)

200 toch echtwel als er geen datalimiet komt....

• BitByter
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-08 07:38

BitByter

Prutst dit forum

idd, zonder datalimiet
200 piek, makkelijk

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 20:18

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Wat ik reeel vindt? Uhm, gulden of 50 per maand, geen datalimiet en geen gezeur (dus @home alleen dan sneller >:)).
Wat ik zou betalen? Tot 150-200 piek denk ik...

• tiguan
  • Laatst online: 07:18
Die bredband is volgens mij gewoon een dikke oplichter. Ze beweren dat er in Osdorp al aansluitingen zijn gemaakt. YEAH RIGHT!

En die woningcorporatie Kristal? Waar halen ze die nou weer vandaan?

Verwijderd

Op woensdag 18 april 2001 23:21 schreef Wannapuf het volgende:
Die bredband is volgens mij gewoon een dikke oplichter. Ze beweren dat er in Osdorp al aansluitingen zijn gemaakt. YEAH RIGHT!

En die woningcorporatie Kristal? Waar halen ze die nou weer vandaan?
Ga ff lekker puffen, wannupuf

Doe ff google/kristal of zo

Wake up ''PUF'' of blijf lekker doorpuffen onderwijl je slaapt

Wordt ut toch nog gezellig hier.

• tiguan
  • Laatst online: 07:18
oh meneertje gedupeerde sjello gebruiker. doe niet zo zielig hoor.

• Allardie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-03 08:58

Allardie

AT..

hoeveel kost in eindhoven eigenlijk zo''n aansluiting op tu/e glasvezelnetwerk per maand?
ik zit nu in wageningen, gaan ze ook studentenflats aansluiten op glasvezel, en daar praten ze over f 22,25 per maand voor 10-50 Mbit. nu maar hopen dat het niet bij praten blijft, ze hebben wel al kabels getrokken, dus dat biedt perspectief:7

Verwijderd

Ik betaal nu 50,- per maand voor een chello abbonement ( speciale regeling door overname) maar de snelheid is ook niet echt lekker
ik heb denk ik wel zo''n 150,- over voor snel internet

Verwijderd

Net als bij ADSL advanced zou ik best meer dan 100 piek willen betalen als ik dan wel een server mag draaien. Dan sluit je namelijk gewoon een deal met je medebewoners/buren dat ze voor 45 gulden per maand gratis snel internet zonder tikken krijgen, dan haal je dat er wel weer uit.

• Glottis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-11-2024
Als je momenteel kijkt naar snel internet, zoals KPN dat aanbied (en zelfs Chello en @Home) dan is dat bijzonder duur te noemen. Je betaalt toevallig wel 1200 piek per jaar voor deze service. Is een aanzienelijk bedrag.

Ik neem inderdaad aan dat als ze glasvezel aanleggen dat ze dan iets van 10MBit netwerkje van maken? Aangezien het gedaan word door de gemeente (?) vragen ze niet zo belachelijk veel (lees, iets wat KPN wel doet) dus ik denk dat je voor 150 piek het wel mag verwachten.

Mensen gebruiken 24/7 internet veel meer dan normaal internet, maar gemiddeld zijn er ook mensen zoals mijn ouders, die een kabel abbo hebben, en alleen maar soms internetten. Gemiddeld valt het hoger uit dan Chello verwachte (500MB per maand dachte ze, het is iets van 3GB per maand) maar deze bedrijven betalen niet zo veel per GB aan verkeer...

Universiteit Maastricht bied kabel internet aan voor 47,50 per maand. Daar maken ze geen verlies op. Dat is wat anders dan hetzelfde abbo bij @Home, voor 89,- per maand. Je hoeft dus geen medelijden te krijgen met de breedband providers.

Bedrijven zoals Chello maken geen winst omdat de organisatie zo slecht is. Als je je abbo opzegt komen ze de modem helemaal niet meteen ophalen, een vriend heeft hem 3 maanden later nogsteeds. En hij kan nogsteeds internetten. Een vrij groot teken dat de dingen daar niet in orde zijn...

Verwijderd

Wat?? 89,- per maand veel?? Kom op zeg. Wat denk je dat het kost om een breedband service op te zetten. Als bedrijven beginnen maken ze per klant per maand 1000 gulden verlies. En dit trekt zich pas na een aanzienlijke groei recht. En dan nog is het niet zo dat providers er veel op verdienen. Het is gewoon duur. Alleen al de kosten die de infrastructuur met zich mee brengt of de helpdesk. De enige reden waarom de uni van maastricht geen verlies maakt is omdat ze hier voor subsidie krijgen. En wat is nou 89,- per maand? Das 3 peik per dag.

Ik zou 200 gullden betalen voor een 10Mbit glasvezel verbinding.

Verwijderd

Hoe bedoel je, krijg je dan een directe glasvezel aansluiting is je huis :?

Als dat zo zou zijn vergt dat enorme! investeringen. En als je zo''n dikke internet pijp hebt zul je ook veel leechen. Dus dat abbo zal zo rond de 1000+ gaan liggen.

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-06 11:47

bolke

Klikt nu met een Canon R

Met een datalimiet niet meer dan 25,-
Zonder datalimiet 150,-

maar ja ik woon in een gehucht. we hebben nog niet een kabel internet.

http://www.hroling.nl

Verwijderd

Ik zou al 200 piek per maand voor kabel over hebben. Want vergeleken met de telefoonkosten, is 200 piek niks >:) :(

Verwijderd

TU-glasvezel is in eindhoven iets van 3 teintjes ofzo.

Wat ik er voor over heb ?

Ligt aan upload en datalimiet, als die niet begrensd worden best f150,-
Pagina: 1