[BC3] MxStream download snelheid

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Toni
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
De downloadsnelheid van mijn basic MxStream valt terug tot ongeveer 25kb.s wanneer ik ook aan het uploaden ben met ongeveer 6kb.s Is het niet mogelijk allebei op de bovengrens te laten werken (dus 50kb downstream en 6-8kb upstream) of is dit inherent aan de techniek van ADSL?

We need more cowbell

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Bovengrens is 64 Kb/s downstream en 8 up

DIT IS MIJN WEBSITE

• Toni
  • Niet online
oke 64kb.s (theoretisch) en 50kb.s in de praktijk. maar die downloadsnelheid die daalt dus dramatisch wanneer je tegelijkertijd aan het uploaden bent. Is er een manier om het allebei op het maximum te houden?

We need more cowbell

• havana
nee, daar is niets aan te doen. Ik haal trouwens regelmatig 64 k/s

DIT IS MIJN WEBSITE

• Toni
  • Niet online
Bij een download bij mij wordt er ook wel eens 80kb.s aangegeven, maar dit is gewoon een berekeningsfout van de gemiddelde downstream.

We need more cowbell

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:34

Crusader

Arc Nature

Ik ben bang dat dit wordt veroorzaakt doordat het modem niet tegelijk kan verzenden en ontvangen (dat ie dus half-duplex is).
Dat is een beperking in de hardware en daar is niets aan te doen.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• sjaakie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

sjaakie

Developer

tering, lekker snel. Krijg binnenkort ook MX-stream>:)

Ik begin nu al te :9~

Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker...

• havana
Die kick duurt niet lang :( Je raakt snel gewend aan 64 k/s hoor :) (Ik=ex-56k6''er)

DIT IS MIJN WEBSITE

• Unique
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-05-2025
Op maandag 09 april 2001 22:54 schreef Crusader het volgende:
Ik ben bang dat dit wordt veroorzaakt doordat het modem niet tegelijk kan verzenden en ontvangen (dat ie dus half-duplex is).
Dat is een beperking in de hardware en daar is niets aan te doen.
Dat slaat nergens op.

Want als je download, dan mot je ook uploaden om error correcties, controles, synchronisaties etc uittevoeren. Hoe het precies in elkaar zit weet ik niet... Maar het is wel zo.. :P Dus als jij mooi een file zit te uppen is er geen "plaats" meer voor andere dingen.

Ik kan bijv met mijn @home connectie niet sneller downloaden dan 500 KB/sec... want dan upload ie zon 16 KB/sec (heb eens getest met DU meter :)

Zet du meter maar eens aan op je locale netwerk.. en kopieer dan eens files naar elkaar toe... dan zie je dat je ook upload.

BTW: Zet bij napster file sharing gewoon uit.... (max users to upload op nul zetten) ben je in ieder geval daar al vanaf :)

Greetz

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:09
Op woensdag 11 april 2001 18:06 schreef Unique het volgende:

[..]

Dat slaat nergens op.

Want als je download, dan mot je ook uploaden om error correcties, controles, synchronisaties etc uittevoeren. Hoe het precies in elkaar zit weet ik niet... Maar het is wel zo.. :P Dus als jij mooi een file zit te uppen is er geen "plaats" meer voor andere dingen.

Ik kan bijv met mijn @home connectie niet sneller downloaden dan 500 KB/sec... want dan upload ie zon 16 KB/sec (heb eens getest met DU meter :)

Zet du meter maar eens aan op je locale netwerk.. en kopieer dan eens files naar elkaar toe... dan zie je dat je ook upload.

BTW: Zet bij napster file sharing gewoon uit.... (max users to upload op nul zetten) ben je in ieder geval daar al vanaf :)

Greetz
Hmm volgens mij niet helemaal waar, je kunt niet sneller downloaden dan 500k/s omdat dat het max van de modem is die door @home is ingesteld.
16 k up is echt niet nodig als je 500k/s download hoor, hoe ik dat weet?
Heb een server met progje waar ik upload mee kan bepalen, heb het getest:
met een upload van 1500 bytes/sec (1.5 k/s)
kun je nog makkelijk met 100k/s downloaden.

5x1.5=7.5

Dat je niet snel kunt downen en uppen heeft te volgens mij te maken dat je modem gewoon niet volledig bidirectioneel kan werken.
Niet full duplex zeg maar (ofzo)

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 20:18

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Limiet van @home is 480 kb/sec bij mijn weten :).. En die haal je dan ook regelmatig >:)

Maar het ligt er gewoon aan dat als je iets aan het uploaden bent je modem gewoon de pakketjes niet goed heen en weer kan gooien.

• AkaXakA
  • Laatst online: 27-03 16:12

AkaXakA

Just Kidding...

Hehehe, ''k heb ook MxStream, inloggen is nu nog k*t maar 13 april....

Zit vaak te downen met 65-70 (Download Acc.) met de browser is het rond de 35 dus dat is waarschijnlijk het probleem.

8-)

http://www.akaxaka.tk/ - "Knowledge is power. Power corrupts. Study hard, be evil." - 4 Jaar GoT en nog steeds niet evil: er moet een verband zijn...

• Unique
  • Laatst online: 10-05-2025
Heb net nog eens getest... en idd die 16 kB haal ik niet bij 500 Kb/sec downen..

Heb ff een filetje getest met 323.7 kB/sec.. en toen upte ie 5.8 kB/sec

Dus zon 9 kB/sec uppen bij 500 kB downen...

Kon zijn dat ik toen een andere kabel tweaker erin had.. met andere grote packets ofzo :o

Maar toch.... je zooi wordt sloom als je aan je upload limiet zit :P

Hehe :7

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-08 06:48
Op maandag 09 april 2001 20:57 schreef havana het volgende:
nee, daar is niets aan te doen. Ik haal trouwens regelmatig 64 k/s
Het hoogste wat ik haal is 56. Waar haal je zulke download snelheden.

Heb je nog wat regtweaks toegepast?

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Nou nou zelfs met mijn casema haal ik nog 6.5 kb/s upload. :?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• havana
Upload van ADSL basic is theoretisch gewoon maar 8 k/s.. :(

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Op woensdag 11 april 2001 23:57 schreef havana het volgende:
Upload van ADSL basic is theoretisch gewoon maar 8 k/s.. :(
en in de praktijk 6-7 kb/s ;(
Pagina: 1