Toon posts:

[BC3] Dynalink USB Modem & Win2k Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo luitjes,

Ik heb een probleem met mijn Dynalink 1456UR USB Modem en Windows 2000.
Met deze modem kan ik perfect inbellen bij de ISP maar na een paar minuten wordt de verbinding automatisch verbroken. :r

Ik heb naast windows 2000 ook windows 98 SE geinstalleerd, maar het modem werkt hier wel als een trein...

Op de dynalink site heb ik voor deze modem de drivers gehaald voor windows 2000, het is een dynalink modem met conexant chipset.

verder stond op de dynalink site ook nog wel wat dingetjes die ik kon proberen, maarja.. zonder succes ofcourse. |:(

Heeft iemand nog een idee wat ik kan doen, dat ik wel een goede verbinding heb ??

groetjes,
Robbin :)

• kravitz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-10-2024

kravitz

Are you gonna go my way?????

Ik heb exact hetzelfde probleem. Heb ook al mailtjes gestuurd naar dynalink, maar ze hadden geen echte oplossing. Volgens hun komt het door netwerk instellingen in win2000, maar dat is bullshit want mijn oude interne modem werkte wel in win2000. Ik heb ondertussen een 3e mailtje gestuurd, maar nog steed geen reactie op gehad. Misschien gaan ze het probleem serieus nemen als jij ook mailtjes stuurt?
Als ik aanvullende info heb laat ik je het direct weten.

Verwijderd

Topicstarter
''k wil niet zeggen dat het mooi is dat je hetzelfde probleem hebt,.. maar nu weten we in elk geval dat het niet aan ons ligt.
Er zit dus ergens niet lekker tussen het modem en Win2000 dat alleen Dynalink denk ik op kan lossen door een nieuwe driver te maken. ''k vrees in elk geval dat daar iets niet goed mee is.

Tis trouwens niet mijn eigen modem, maar die van een vriend die nog geen login had voor tweakers. :)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Zucht .. Jammer dat nog niemand een antwoord op dit probleem heeft ... Dat dynalink heeft ook nog niet gereageerd! :'(

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• kravitz

kravitz

Ik heb de hoop op hulp van dynalink maar laten vliegen. Ben op het ogenblik www.usbman.com aan het doorspitten om te zien of daar een oplossing te vinden is.

• BC3 Victim
Thx... ik zal het ook ffkes doorspitten... Als ik iets vindt zal ik het meteen posten :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Weer een mailtje gestuurd naar Dynalink met mijn probleem.

Ook heb ik proberen de helpdesk te bellen, maar daar kom je helemaal niet tussen :(

• kravitz

kravitz

Ik ben benieuwd of jij wel een reply krijgt. Ik tot nu nog steeds geen reactie gehad op mijn derde mailtje. De support van dynalink valt me toch wel tegen.:(

Verwijderd

Topicstarter
aangezien Cronos weg is vanavond zal ik even de laatste update geven. Dat vergeeft ie me vast wel. *D

Hij heeft de Helpdesk nog wel aan de telefoon gekregen, en ze gaan het testen onder win2000 met hetzelfde moederbord als hij heeft. Dus er wordt in elk geval IETS gedaan bij Dynalink. Nu maar afwachten wat de conclusie wordt, en wat ze eraan gaan doen! :)

• kravitz

kravitz

OK. Thanks voor de info. Dit geeft toch weer wat vertrouwen.

• BC3 Victim
Tsja...

Gisteren keilang met die gast van Dynalink aan de telefoon gezeten ... Hij wist het dus ook niet zo snel en gingen het met een P2B bordje testen ... en als ze er niet uitkwamen zouden ze contact opnemen met conexant ... HaHa.. >:)

• kravitz

kravitz

Aan het bordje zal het niet liggen denk ik, want ik heb een epox 8KTA3.:?:?:?:?

Verwijderd

Topicstarter
Nope, daar heb je gelijk in. ''t Gaat er eigenlijk alleen om dat ze het probleem ZELF ontdekken, met wat voor moederbord dan ook :)

Maar ze moeten toch EEN testomgeving bouwen, en aangezien CronoS problemen had met een p2b bord, gaan ze die situatie nabootsen.

''k neem aan dat wanneer ze het probleem zien niet alleen het probleem bij het mobo gaan zoeken, maar verder kijken dan alleen dat. :)

Anders zijn het ECHT een stel }:O}:O :D

• BC3 Victim
Tsja... ik hoop inderdaad dat ze zo slim zijn .. maarja.. als ze weten wat het is, dan kunnen ze weer iets op die site vermelden he .. Maar het blijft natuurlijk lekker vaag waarom dat ding niet werkt |:-)

Maar .. Cheer UP .. die kerel van dynalink zei wel dat het goeie modems waren omdat deze bijna GEEN CPU belasting hebben, ze worden alleen niet meer gemaakt omdat ze prijstechnisch door deze reden gewoon te duur zijn, er zijn nu alleen nog van die softmodem dingen :)

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Ik heb btw hele goede ervaring met de support van Dynalink... Ik heb een tijde met wat probleempjes gezeten met mijn PCMCIA ISDN kaart en samen met die gast daar ("Dennis") zijn we tot een nieuwe driver gekomen..
Ik had wat screenies gestuurd en binnen een paar weekjes stond er een nieuwe driver online.. Prima dus!
Suuk6 verder!

Ook

PS: Neem de tijd die je online bent voordat ie ophangt eens op. Als dat altijd na een vast aantal minuten gebeurt dan lijkt het op een setting in w2k. Als het gewoon random is dan heb je idd een probleem.
Alleen omdat iemand anders ook dat probleem heeft wil natuurlijk niet automatisch zeggen dat het aan Dynalink ligt..:)

Wees consequent, maar niet altijd

• BC3 Victim
Tja, het is helaas raar maar waar, maarja.. het is elke keer op een ander tijdstip, dus tja.. :-(

Maareh, misschien weet je welke instelling in W2K hier dan voor kan zorgen? Anders controleer ik dat nog eventjes ... :?
Groetjes,
Robbin

• kravitz

kravitz

Ik heb van dynalink een mailtje teruggehad waarin aangeraden wordt om de standaard microsoft driver voor de usb controller te installeren. Weten jullie toevallig of dit werkt? Ik heb nl. mijn partitie met de windows2000 installatie verwijderd en ben pas van plan deze weer te gaan installeren als ik zeker weet dat de modem werkend te krijgen is. Thanks

• BC3 Victim
Nee Helaas, toen ik die gast had gebeld had hij me dit ook aangeraden om te doen. Ik heb het toen gedaan en zonder resultaat.. hielp niets ..

Maarja.. het duurt weer errug lang .. ik heb dat telefoonnummer van Bert.. ik denk dat ik hem deze week eens ga bellen, want ik wil het wel eens opgelost hebben 8-)

• BC3 Victim
Zucht.. jammer dat niemand ons kan helpen :-)

• kravitz

kravitz

Ik denk dat het enige juiste wat ze doen kunnen is een nieuwe driver maken, want ik heb steeds sterker het gevoel dat er met de huidige versie iets mis is.

• BC3 Victim
Ik heb vandaag eindelijk een mailtje ontvangen:

Ls,

Dit probleem is nog in behandeling. Wanneer we meer informatie hebben
zullen wij u hierover zo spoedig mogelijk berichten.

Met vr. groet / with regards,
Dynalink Support

Zucht ... :'(

• BC3 Victim
Sjezus.. de microsoft Site helemaal uitgekamt, er zijn er veel meer met dit probleem, alleen NERGENS is een antwoord te vinden! Ik heb nu al ongeveer 7 gelijke gevallen gevonden..

Dus kommop luitjes, als je het antwoord weet op dit probleem, dan ben je dus echt GOED! >:)

• kravitz

kravitz

Zojuist een mailtje gekregen:

Ls,

De fabriek heeft vandaag bevestigd dat er problemen kunnen bestaan met
Windows 2000 en de 1456UR (het snel en vlug verbreken van de verbinding,
terwijl dit geen probleem opleverd onder windows 98 bijvoorbeeld.

Het probleem is dat de driver voor Windows 2000 momenteel niet een
''final''driver is. Er wordt gecontroleerd en gechecked met Conexant of er
nieuwere drivers beschikbaar zijn om het probleem op te lossen.

Met andere woorden: probleem is bekend, ligt aan conexant driver, oplossing
wordt binnen 1 maand verwacht.

Met vr. groet / with regards,
Dynalink Support

• BC3 Victim
supergaaf .. ik heb hetzelfde mailtje ook gehad, ik wou hem net gaan posten :)

• kravitz

kravitz

Zou het dan toch nog goed komen? :7

• BC3 Victim
Tja, who knows... misschien.. misschien zeggen ze:

de oplossing is: Overstappen naar Windows 98, driver 2000 komt niet meer uit en blijft deze beta versie .. who knows..:)

Pagina: 1