Toon posts:

[BC3] Als je je tv kabel wilt splitten....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als je je tv kabel wilt splitten, wat heb je er dan voor nodig om geen kwaliteitsverlies te leiden.
En wat kost zo iets ?

Verwijderd

Zonder kwaliteitsverlies natuurlijk niet mogelijk.

Zonder dat je het merkt: bijna gratis; gewoon een goede splitter van een paar gulden!!!

Verwijderd

Op zaterdag 07 april 2001 20:53 schreef lucia het volgende:
Zonder kwaliteitsverlies natuurlijk niet mogelijk.

Zonder dat je het merkt: bijna gratis; gewoon een goede splitter van een paar gulden!!!
+ versterker !

Verwijderd

Op zaterdag 07 april 2001 21:52 schreef FlameHeaD het volgende:

[..]

+ versterker !
NEEN

Probeer het eerst ZONDER versterker!!!

Hangt van de omstandigheden af;
sterkte signaal (meestal ok)
aantal meters tot de div. tv''s

Leg evt. je situatie uit.

Verwijderd

Op zaterdag 07 april 2001 22:29 schreef lucia het volgende:

[..]

NEEN

Probeer het eerst ZONDER versterker!!!

Hangt van de omstandigheden af;
sterkte signaal (meestal ok)
aantal meters tot de div. tv''s

Leg evt. je situatie uit.
Je hebt gelijk Lucia, maar als hij echt geen kwaliteits verlies wil, is een versterker echt handiger, naar mijn idee dan !

Ohja zoals Lucia al zei: iets meer info, ik snap nog niet wat dit met Internet en/of Telefonie te maken heeft

Verwijderd

/me zit op zolder met een tvkaartje. Ik kan niet zonder die versterker. Anders zie ik het sneeuwen.

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb bij een vriend van me laatst in leeuwarden nog 4 tv''s met 1 simpele splitter van een paar gulden op 1 kabelaansluiting gezet. Alle 4 tv''s deden het prima, zonder (merkbaar) kwaliteitsverlies! En het waren ook nogal wat meters (studentenhuis). Probeer dus eerst zo''n simpel splittertje :)

• djmartyn
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-08 08:45
Als je je signaal zo goed mogelijk wil houden moet je alleen maar kabels, splitters, wcd''s en vesterkers van het merk Hirschmann kopen.
Dan weet je dat je kwaliteit hebt.

Koop ook NOOIT een zgn. lusdoos.

Je kunt ook ff www.kabelbedrijf.nl checken.
Daar staat ook wat info.

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 19:25

Mark_640

In my memory

Op zondag 08 april 2001 16:42 schreef djmartyn het volgende:
Als je je signaal zo goed mogelijk wil houden moet je alleen maar kabels, splitters, wcd''s en vesterkers van het merk Hirschmann kopen.
Dan weet je dat je kwaliteit hebt.

Koop ook NOOIT een zgn. lusdoos.

Je kunt ook ff www.kabelbedrijf.nl checken.
Daar staat ook wat info.
Juist... Iemand met verstand... ;)

Hirschmann is een goed merk voor een versterker... Als je er geen nodig hebt, gebruik hem dan ook niet...

Een versterker versterkt nml. het signaal (dB''s dus), maar verneukt je signaal/ruisverhouding (S/N)...

Als je er al een koopt, koop dan een goede (zo rond de 150-200 piek), en zeker geen Gamma/Praxis/Ander doe het zelf prul...

Dus probeer het eerst idd zonder versterker, koop goede verdelers (die metalen), dit zijn nog niet de beste, maarja, als normale consument kun je niks beters krijgen... :(

edit:

Ohja, en gebruik goede coax-kabel... Da''s eigenlijk nog ''t allerbelangrijkste....

Fatsoenlijke coax-kabel heeft een diameter van 7-8 mm...

• djmartyn
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-08 08:45
Hier thuis hebben we alleen nog maar Hirschmann of vergelijkbaar materiaal.
Daarvoor hadden we goedkopere rommel en van die lusdozen en daardoor slecht beeld, vooral op de hogere kanalen.

Dit is de installatie:

UPC
|
Splitter-COM21
|
Splitter-WCD 1
|
Splitter-WCD 2, 3, 4, 5

Alles behalve de wcd''s zit in de meterkast en natuurlijk allemaal met f-connectors.

De monteur van Chello zei nog dat we zulk goed beeld hadden, dat was hij niet gewend.

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
dit is eigenlijk niet echt een Internet & Telefonie topic maaruh:

* havana vindt alles best :)

DIT IS MIJN WEBSITE

Pagina: 1