[BC3] @home upload overclocken?

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Um ik weet niet of ik hier goed zit maar heb iets gezien over isdn dus kabel kan dus ook wel hier.

Mensen die @home, beter bekend als @sloom, hebben ergeren zich de tering (mag dat woord?) aan de trage upload snelheid van welgeteld 16 hele (jawel) kilobytes per ganse seconde (poepoe). }:O
Ik heb eens gehoord dat er een progje is die de uploadsnelheid hetzelfde als de downloadsnelheid maakt maar die heb ik nooit gezien.
mensen die ouders hebben die op een universiteit werken (hier in Maastricht in ieder geval) hebben de mogelijkheid om @home via de uni te krijgen wat resulteert in een down en uploadstream van 1 gb/s (je leest het goed) Hoewel dit natuurlijk een theoretische snelheid is wordt wel keer op keer een snelheid van 300 gehaald (down) en minimaal 150 (up). Dit in drukke tijden.

iemand? *D *D

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 17:33
werkt niet, kun je wel vergeten :(

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Topic verplaatst van Hardware Algemeen naar het Internet & Telfonie forum.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 20:18

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op zaterdag 07 april 2001 20:40 schreef Cutebritney het volgende:
werkt niet, kun je wel vergeten :(
Heel juist geantwoord ;)

• BC3 Victim
why not?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 12:08
de upload snelheid wordt vanaf de server beperkt tot 16kb
veel mensen denken dat dit verholpen kan worden met een uncapper programma of een com21 bios flash !
je kunt er niks aan doen HELAAS !!!!

• BC3 Victim
Omdat @home die cap instelt en niet jij :)

Wat uitgebreider:

Die upload cap wordt ingesteld op de zgn. HCX-controller (aan @home zijde). Deze controller upload de firmware naar je modem, inclusief die cap. Maw. de cap wordt weliswaar door je modem toegepast, maar de enige plek waar je die instelling kunt wijzigen is ''op de HCX''.

Je modem (Com21) is gewoon en computertje welke VxWorks draait. Achterop zit een klepje, als je dat er af peutert dan tref je daar 4 pinnetjes aan, dit is een seriele aansluiting.

1 - Rx 2- Tx 3- Gnd 4- not used, 9600 8n1.

Als je daar je compu op aansluit en je modem reset zonder de coax-kabel er aan dan zul je zien dat je in een menustructuurtje terecht komt waar je vanalles in kunt stellen.

Als je ''m daarna reboot MET coax kabel er aan dan zul je zien dat dit menutje ineens gelocked is.

Zelfs al zou je die cap eraf krijgen dan zou dit alleen resulteren in een onmiddelijke afsluiting, omdat @home dit vrij eenvoudig kan detecteren.

• BC3 Victim
hebben de mogelijkheid om @home via de uni te krijgen wat resulteert in een down en uploadstream van 1 gb/s
Dit is nonsense. @home levert dergelijke verbindingen niet, aan niemand. Diegene die je dit verteld heeft had waarsch. geen idee waar hij het over had. De univ. accounts van @home hebben, afhankelijk vd. univ., een gehalveerde of dubbele upstream.

Overigens kan het uberhaupt niet eens met die Com21, die heeft nl. max 10Mbit downstream (30Mbit volgens de website, maar dat is quats omdat de ethernetaansluiting 10Mbit is).

Verwijderd

Op zaterdag 07 april 2001 20:38 schreef siggy het volgende:
Mensen die @home, beter bekend als @sloom, hebben ergeren zich de tering (mag dat woord?) aan de trage upload snelheid van welgeteld 16 hele (jawel) kilobytes per ganse seconde (poepoe). }:O
veel man, bij Slownera Quicknot is er een max van maar 6! kb/s dus je hebt weinig te klagen in mijn ogen

Verwijderd

Kan niet, einde discussie...

Heb je überhaupt al een x het knopje search gebruikt? Deze vraag is al 10 x langs gekomen..

Enneuh de gene die mijn @home@surfnet@rug@oprit kan uncappen zodat ik kan uppen met 500Kb/s mag me huis hebben.. en een ''gevonden'' auto.. een of andere BMW, liggen wel wat rare papieren in van ene Tom Antonis :? :)

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Als je snelheid wilt had je ook geen oprit via de kabel moeten nemen he... gewoon @home is veel sneller. :)

• Alien_Inside
  • Laatst online: 30-07 18:29

Alien_Inside

-geen-

OK, this program modifies your ARP table so your upstream limit goes bye bye.

How to do it:

Step 1: Get your LAN info.

Under Windows 9x run ''winipcfg'', remember your external IP, subnet mask and gateway.
Under Windows NT/2K run ''ipconfig /all'' in a DOS box, remember your external IP, subnet mask and gateway.

Step 2: Make your IP static.

/* If you already disabled DHCP you can skip this step. */

For Windows 9x:
Right-click ''network neighborhood'' and choose ''properties''.
Highlight the TCP/IP protocol and click properties.

Fill in your IP, subnet and gateway. (Gateway is on another tab).

Also fill in your DNS-servers (UPC: 62.108.1.66 and 62.108.1.65)

Apply and reboot.

How to install the AUTOLOADER:

Copy the .DLL file in your C:\WINDOWS\SYSTEM directory (C:\WINNT\SYSTEM32\ for NT/2k)
and put the AUTOLOADER.EXE in your startup group. (Or a shortcut to the program).

AUTOLOADER will read the settings form FUCKUPC and apply them again.

En dit heb ik ook voor Win2000/ NT. Maar of het werkt... FF posten als het lukt iig.:0

-geen-

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

ik hoop dat het je lukt!

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Verwijderd

Op zaterdag 07 april 2001 22:03 schreef Onno het volgende:
Als je snelheid wilt had je ook geen oprit via de kabel moeten nemen he... gewoon @home is veel sneller. :)
Hou je mond :) Hoe vaak denk je niet dat ik dat tegen me huisgenoten zeg !!
<knip> Is niet zo </knip>

• BC3 Victim
En dit heb ik ook voor Win2000/ NT. Maar of het werkt... FF posten als het lukt iig.:0
Nee dit werkt niet. Dit is de Fuck-UPC patch welke in de begindagen bij UPC-ers wel wou werken. Voor @home heeft deze patch nooit gewerkt.

• Alien_Inside
  • Laatst online: 30-07 18:29

Alien_Inside

-geen-

oh, ok. Maar dan heeft het toch wel eens ergens gewerkt.

-geen-

• IceStorm

IceStorm

Op zondag 08 april 2001 09:46 schreef Alien_Inside het volgende:
oh, ok. Maar dan heeft het toch wel eens ergens gewerkt.
Bij oude Lancity modems heeft dat voor UPC klanten gewerkt.. zeker 3 dagen :)

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-07 21:13

Servowire

prutser:~#

Verwende kinders
16k
tssssssss

met papier mache kun je alles maken!!

• RealCato
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-06-2025
Op zaterdag 07 april 2001 20:38 schreef siggy het volgende:
Um ik weet niet of ik hier goed zit maar heb iets gezien over isdn dus kabel kan dus ook wel hier.

Ik heb eens gehoord dat er een progje is die de uploadsnelheid hetzelfde als de downloadsnelheid maakt maar die heb ik nooit gezien.
mensen die ouders hebben die op een universiteit werken (hier in Maastricht in ieder geval) hebben de mogelijkheid om @home via de uni te krijgen wat resulteert in een down en uploadstream van 1 gb/s (je leest het goed) Hoewel dit natuurlijk een theoretische snelheid is wordt wel keer op keer een snelheid van 300 gehaald (down) en minimaal 150 (up). Dit in drukke tijden.

iemand? *D *D
Dikke bullshit is dit. Ik studeer zelf in M''tricht en mijn pa heeft er gewerkt maar dit kan dus echt niet. punt uit.

edit:
Als je bij @home werkt of iemand kent die daar werkt kun je zelf je bij @home de limiet weghalen maar als-ie gesnapt wordt is-ie ontslagen ;)

Rijtjeshuis 170 m^2 uit 1955, bij renovatie in 2022 dak/vloer/spouwisolatie, overal HR++, vvw benedenverdieping, 7x Jaga Strada en 2 handdoekradiatoren met Tado’s. Quatt hybrid op dakkapel sinds einde 2023.

Verwijderd

Op zondag 08 april 2001 19:29 schreef Servowire het volgende:
Verwende kinders
16k
tssssssss
Vind ik ook, ik heb maar 8 KB/s, maar dat haal ik echt NOOIT. [Meestal 6 ofzo]

Verwijderd

Over die aansluiting via de uni. Zit nu te inetten via de universiteit (KUB) en @home alleen is het kut. Ze hebben de snelheid afgeknepen tot 512 kilobit per seconde. Kan verdubbeld worden maar dan tegen het dubbelen tarief. :(

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Op zondag 08 april 2001 17:45 schreef RealCato het volgende:

edit:
Als je bij @home werkt of iemand kent die daar werkt kun je zelf je bij @home de limiet weghalen maar als-ie gesnapt wordt is-ie ontslagen ;)
Dat zelfs niet eens... Als je de limiet weghaalt, zit het complete node (meestal een wijk) zonder die limiet... Da''s ook niet helemaal de bedoeling...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Verwijderd

[b]veel man, bij Slownera Quicknot is er een max van maar 6! kb/s dus je hebt weinig te klagen in mijn ogen
Dat valt me altijd op. Mensen bij @home zitten nogal vaak te ze*ken, terwijl ze weinig te ze*ken hebben. Ik nodig die ze*kerds ook van harte uit om een abo te nemen bij Slownera, UPC, Casema of Kabelfoon. Na 2 dagen (alhoewel, waarschijnlijk al na 2 minuten) komen ze jankend terug.

• Onno
  • Niet online
Dat er anderen zijn die het nog slechter hebben is geen enkele reden om niet te mogen zeuren natuurlijk.

Verwijderd

[quoteDat er anderen zijn die het nog slechter hebben is geen enkele reden om niet te mogen zeuren natuurlijk.
[/quote]

Als er reden is om te zeuren, heb je volkomen gelijk. Ik kan me echter geen redenen bedenken (en nee, ik hoef ze ook niet te horen, ik ben volkomen tevreden over @home, al helemaal na weer eens een weekendje Slownera)

• Onno
  • Niet online
Als er reden is om te zeuren, heb je volkomen gelijk.
Beter lezen. Wat ik zeg staat compleet los van de vraag of er reden is om te zeuren of niet.

Verwijderd

Op zondag 08 april 2001 23:32 schreef Onno het volgende:

[..]

Beter lezen. Wat ik zeg staat compleet los van de vraag of er reden is om te zeuren of niet.
Volgens mij mag ik daar dan altijd nog een andere mening over hebben. En die verwoordde ik.

• IceStorm

IceStorm

Op maandag 09 april 2001 18:47 schreef qltel het volgende:
Volgens mij mag ik daar dan altijd nog een andere mening over hebben. En die verwoordde ik.
Wat onno bedoelt is omdat anderen het nog slechter hebben dat geen reden is om niet te mogen zeuren als een produkt onder de maat is :) Dus je hebt de zin verkeerd begrepen... ;)

• Onno
  • Niet online
Zoiets ja :)

En nog even wat bonus uitleg voor mijn kennelijk onbegrijpelijke zin...
Als er reden is om te zeuren, heb je volkomen gelijk.
Hier staat "als A dan B". Maar B hangt op geen énkele wijze van A af, er is geen verband. Als A niet geldt, blijft B even goed gelden.
Dan kun je zeggen dat er niets staat over het geval dat A *niet* geldt... ok, dat klopt. Maar in taal wordt met een ''als'' toch wel geimpliceerd dat er een verband is, en dus klopt de zin niet. :)

(voor een wiskundige vergelijking zou het wél gewoon kloppen trouwens :P)
Pagina: 1