Toon posts:

[BC3] Helpdesk 1piek/min. wat nu?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij kennissen heb ik een nieuwe ISDN adapter geïnstalleerd met enige moeite is me dit dan ook gelukt, maar nu lukt het niet meer om met een HetNet account in te bellen ;(
Het grootste probleem is eigenlijk dat ik totaal geen gegevens heb :'( De kennis denkt de gebruikersnaam en paswoord wel te weten, maar dat is dus geen 100% garantie en verder hoop ik maar dat de tcp/ip-instellingen en het telefoonnummer onveranderd zijn...

Een manier om dit probleem op te lossen is het 0900-nummer van HetNet te bellen voor maar liefst 1 gulden per minuut :( Ik weet dus nu al hoe dat gaat. Je belt. Ook al laat ik blijken dat ik een behoorlijke kennis van computers heb. Ze blijven je door elke stap heen lootsen (waarschijnlijk omdat ze zelf ook niet beter weten), waardoor je genoodzaakt bent altijd minimaal 15 minuten aan de lijn te hangen, waardoor je dus zowiezo 15 piek kwijt bent |:( :(

Zijn er nog alternatieven:?

ps. mja ik kan ze ook bellen en meteen duidelijk maken dat ik geen ''newbie-behandeling'' van minimaal 15 minuten hoef, maar snel geholpen wil worden, maar is dat nou een goed idee:? :P

Verwijderd

Wordt lastig hé. Maar ik heb toch nog 2 mogelijkheden.
Stuur een mailtje, waarin je zegt dat je al een paar keer gemaild hebt en nog stééds geen antwoord hebt (is wel niet waar, maar dan antwoorden ze wel meteen. hehe.
Ook kan je gewoon een nieuw account nemen. En dan het liefst geen hetnet.

Verwijderd

Waarom leg je óns het probleem niet gewoon voor....

Bij HetNet moet je even rekening houden dat je moet inloggen met username@hetnet.nl

Dat "@hetnet.nl" moet er dus achter...

En als het nu helemaal niet lukt, maak je toch gewoon een nieuwe account aan:?

De DNS gegevens zijn geloof ik gelijk aan die van Planet, dus 195.121.1.66 en 195.121.1.34

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 07 april 2001 21:57 schreef Coen het volgende:
Waarom leg je óns het probleem niet gewoon voor....

Bij HetNet moet je even rekening houden dat je moet inloggen met username@hetnet.nl

Dat "@hetnet.nl" moet er dus achter...

En als het nu helemaal niet lukt, maak je toch gewoon een nieuwe account aan:?

De DNS gegevens zijn geloof ik gelijk aan die van Planet, dus 195.121.1.66 en 195.121.1.34
Mja, dit weet ik allemaal al, dus daarom concludeer ik toch een beetje dat er meer aan de hand is dan alleen verkeerde instellingen. Het installeren van de isdn adapter verliep ook al niet helemaal vlekkeloos en hij komt ook niet verder dan kiezen... hij gaat niet de gebruikersnaam of het paswoord controleren ;(

ps. wat is een goed alternatief (en dan dus het liefst eentje met gratis/goedkope helpdesk :?

Verwijderd

Whahaaa :'( mijn vader heeft ook al problemen met hetnet.
Hij krijgt steeds foutmelding 650.
Weet iem. wat je daar aan kunt doen ?

P.S: M''n pa had de helpdesk gebeld en kreeg meteen iemand aan de lijn en heeft hem 5 minuten aan de lijn gehad...maar jah...haastige spoed is zelden goed..zijn advies werkte dus niet...:(

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Ik begrijp het probleem weldegelijk, maar wil toch het volgende kwijt.
Niet iedere helpdeskmedewerker kan 1-2-3 ruiken of er een ervaren persoon of een digibeet belt. Natuurlijk zijn er (goede) helpdeskers die dit wel snel kunnen. Toch moet je rekening houden dat de snelste manier van probleem oplossen doodsimpel een vragenscript doorlopen is. De helpdesker kan immers niet weten wat er allemaal wel en allemaal niet getest is op het systeem. En natuurlijk kan dat allemaal wel aan die helpdesker verteld worden, maar dat kost ook tijd. En dan is het afhankelijk van de skills van deze helpdeskmedewerker om met deze informatie aan de gang te gaan.

LET OP ik zeg niet dat het niet beter en sneller kan, wat ik probeer duidelijk te maken is dat een helpdeskmedewerker alleen maar probeert te helpen met alles wat binnen zijn/haar kunnen ligt....
Tenminste dat is waar ze voor betaald worden. Of ze dit dan ook doen laat ik in het midden ;)

BTW HlpDsK één piek per minuut? Djies man ik wist niet dat je zo lekker bijsnabbelde :P

PS. Gratis internet EN gratis helpdesk? Don''t count on it! >:)

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 07 april 2001 22:55 schreef FoolZero het volgende:
Ik begrijp het probleem weldegelijk, maar wil toch het volgende kwijt.
Niet iedere helpdeskmedewerker kan 1-2-3 ruiken of er een ervaren persoon of een digibeet belt. Natuurlijk zijn er (goede) helpdeskers die dit wel snel kunnen. Toch moet je rekening houden dat de snelste manier van probleem oplossen doodsimpel een vragenscript doorlopen is. De helpdesker kan immers niet weten wat er allemaal wel en allemaal niet getest is op het systeem. En natuurlijk kan dat allemaal wel aan die helpdesker verteld worden, maar dat kost ook tijd. En dan is het afhankelijk van de skills van deze helpdeskmedewerker om met deze informatie aan de gang te gaan.

LET OP ik zeg niet dat het niet beter en sneller kan, wat ik probeer duidelijk te maken is dat een helpdeskmedewerker alleen maar probeert te helpen met alles wat binnen zijn/haar kunnen ligt....
Tenminste dat is waar ze voor betaald worden. Of ze dit dan ook doen laat ik in het midden ;)

BTW HlpDsK één piek per minuut? Djies man ik wist niet dat je zo lekker bijsnabbelde :P

PS. Gratis internet EN gratis helpdesk? Don''t count on it! >:)
Doh! Natuurlijk weet ik dat :D Maar dat is dus juist het probleem. Ik weet het, maar daarmee kost die helpdesk niet ineens minder dan 1piek/min. |:(
Daarom zoek ik alternatieven... iemand een beter alternatief met in ieder geval een gratis/goedkope helpdesk :?

ps. het mag dan ook wel niet helemaal gratis zijn net als hetnet hoor ;)

Verwijderd

je kunt natuurlijk ook gewoon nog een nieuw - gratis - account aanvragen... krijg je gelijk werkend L/P enzow + telefoonnummer en instellingen
Pagina: 1