[BC3] sommige sites zetten links in je favourites

Pagina: 1
Acties:

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06 23:09
hoi,

ik was net even aan het rondsnuffelen op een warez site en toen stonden er in mijn favs een stuk of 5 links naar seks- en goksites.

het is me ook al eens gebeurd dat mijn startpagina was veranderd.

ik gebruik de internet explorer. is er een setting die ik aan heb laten staan of is deze software super onveilig? let wel: er zijn ongevraagd bestanden op mijn harde schijf gezet (shortcuts zijn bestanden, of zie ik dat verkeerd?)

hebben jullie tips over hoe ik dit kan voorkomen?

• Molybdenum
niemand?

(ff topic doen herleven)
Op zaterdag 07 april 2001 18:44 schreef Molybdenum het volgende:
hoi,

ik was net even aan het rondsnuffelen op een warez site en toen stonden er in mijn favs een stuk of 5 links naar seks- en goksites.

het is me ook al eens gebeurd dat mijn startpagina was veranderd.

ik gebruik de internet explorer. is er een setting die ik aan heb laten staan of is deze software super onveilig? let wel: er zijn ongevraagd bestanden op mijn harde schijf gezet (shortcuts zijn bestanden, of zie ik dat verkeerd?)

hebben jullie tips over hoe ik dit kan voorkomen?

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Zoek ff op www.download.com naar het progje Popup Killer. Dat kan soms erg handig zijn !! :)
Maar of de sites zich dan nog steeds automatisch in je favourites zetten, weet ik niet precies, daar heb ik nog geen ervaring mee gehad.

• Molybdenum
tja.. ik gebruik Naviscope ( http://www.naviscope.com ).

daar kan je ook pop-ups mee tegen houden, maar dat van die links in mijn favourites... ik vind het toch maar griezelig. misschien maar niet meer naar die sites gaan..
Op zondag 08 april 2001 00:00 schreef Toewan het volgende:
Zoek ff op www.download.com naar het progje Popup Killer. Dat kan soms erg handig zijn !! :)
Maar of de sites zich dan nog steeds automatisch in je favourites zetten, weet ik niet precies, daar heb ik nog geen ervaring mee gehad.

• Freak_NL
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-07 09:47
:?

Je kan veel met IE5+, maar zonder [ok] links in je favourites zetten? Lijkt me stug (hoop het niet iig). Alhoewel.. hmm.. iemand?

• De_Truffel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 21:52
ik heb het ook wel eens gehad, dat er ongevraagd iets werd toegevoegd aan favos''. Dit is dus geen gelul. Ik heb geen idee wat je eraan kunt doen

• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
IE vraagt nog altijd netjes bij mij of ik "blabla" wel als startpagina wil, of dat ik iets wil toevoegen in de favo''s.

Ik gebruik dus geen proggies daarvoor, misschien dat via die proggies automatisch die dingen erin komen door een bug :?

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik heb het ook es gehad.. was ook op wat warez sites. En ik heb echt _niet_ ergens op OK geklikt..

je ziet ook wel es van die messageboxjes van IE met de vraag of je de pagina als startpagina wilt instellen.. maar dan in de vorm:

Wilt u

- ...::::: CLICK YES TO CONTINUE ::::.... -

instellen als startpagina?

tja en als je dan niet goed leest klik je gewoon op OK.. maar zoiets was bij mij niet het geval.. de links stonden zomaar in mn favorieten :(

Verwijderd

Bij mij vraagt ie altijd of hij iets in de favorites mag zetten... dus volgens mij is het een instelling die je kan veranderen...

• Molybdenum
nu helemaal mooi. ene http://www.globesearch.com/ is nu mijn startpagina!
en elke keer als ik die weg haal komt die terug!

in de registry alle keys (edit: alle keys met die url) weggehaald, maar hij blijft terugkomen!

ook nog in de internet options de opties gereset naar defaults. geen zin....

kent iemand dit probleem?? echt waardeloos!

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Een pagina kan zichzelf niet in je favorieten zetten of als startpagina instellen zonder dat je dat zelf wil.

Je krijgt er altijd een melding voor waar je op OK of Cancel kunt drukken. Het nare is alleen dat die melding is aan te passen. Je krijgt dan bijvoorbeend een melding:

Bent u 18 jaar of ouder?
[OK] [Cancel]

Het enige waar je aan kan zien dat dit een melding voor startpagina instellen is, is het icoontje van het papiertje met het huisje in de melding.

Afbeeldingslocatie: http://homepages.svc.fcj.hvu.nl/200_017/online/msie_startpagina.gif

Idee van die melding is dat een pagina zich nooit zonder jouw toestemming in je favorieten kan nestelen en natuurlijk al helemaal niet je startpagina kan instellen.

Echter bij Micro$oft hadden ze ook het geniale idee dat je de bezoekers van je site op die manier in hun eigen taal en op je eigen manier kunt vragen of ze jouw pagina als startpagina willen instellen of aan hun favo''s willen toevoegen. Daar wordt op deze manier dus creatief gebruik van gemaakt door mensen die er wat anders mee willen ;)

Verwijderd

hmm volgens mij kan dat niet...Ik heb het namelijk nooit meegemaakt. De site waar ik kom wordt het gevraagd. En als jij dan op OK druk ja dan smijt hij het in je Favo lijstje.
Pagina: 1