Toon posts:

[BC3] Even een paar geeltjes van A naar B wappen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit stukje kwam ik net tegen op de website van de Volkskrant...

Klanten van de Postbank kunnen binnenkort rekeningen betalen via de mobiele telefoon. Het bankbedrijf begint met telecombedrijf Telfort een dienst waarbij via het mobieltje geld van de ene rekening naar de andere kan worden overgemaakt, zo is vrijdag bekendgemaakt.

Ook kunnen rekeninghouders zien hoeveel er nog op de rekening staat en informatie over effecten opvragen. De Postbank stelt vanaf de zomer 500.000 waptelefoons beschikbaar.

Met deze actie krijgt het gebruik van wireless application protocol, zoals wap officieel heet, een nieuwe impuls. Met het systeem zijn internetdiensten via de mobiele telefoon mogelijk. Het komt alleen niet goed van de grond. Afgezien van de kosten wordt de eerste wapversie als bijzonder traag ervaren.

Komt er dus kortom op neer dat je ''binnenkort'' al je bankzaken via je mobieltje kunt regelen. Wat vinden jullie daarvan? Zou jij daar gebruik van maken?

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Geld overmaken met de mobiel kan nu ook al wel hoor, met de Girofoon. Ik weet niet of Wap daar nou wel zo geschikt voor is. Hoe zit het bijv. met de beveiliging?

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag me af of mijn huidige banksaldo wel in het schermpje van mijn telefoon past :)

Verwijderd

Op vrijdag 06 april 2001 16:44 schreef Sebastard het volgende:
Ik vraag me af of mijn huidige banksaldo wel in het schermpje van mijn telefoon past :)
-905684598353953867345973952746983457937595739687934759348572068743956,59
kweet ut niet >:)

Verwijderd

Op vrijdag 06 april 2001 16:44 schreef Sebastard het volgende:
WAP voorziet niet in een kleurenscherm... mijn saldo kan dus niet in rood weergegeven worden, dus heb ik er niets aan ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 06 april 2001 16:48 schreef Vangekkem het volgende:
WAP voorziet niet in een kleurenscherm... mijn saldo kan dus niet in rood weergegeven worden, dus heb ik er niets aan ;)
THAT''S DA M*FCKNG SPIRIT!!! >:)

Verwijderd

Op vrijdag 06 april 2001 16:04 schreef Sebastard het volgende:
Komt er dus kortom op neer dat je ''binnenkort'' al je bankzaken via je mobieltje kunt regelen. Wat vinden jullie daarvan? Zou jij daar gebruik van maken?
ik denk het persoonlijk niet; misschien om inderdaad, zoals jouw topic al aangeeft, een paar geeltjes van A naar B; maar ik denk dat het me, gezien de verbindingstijd die het mij gaat kosten, gewoon te kostbaar wordt.
via girotel online met mijn kabellijntje kost het me namelijk geen cent.
en bovendien komen de rekeningen die betaald moeten worden toch allemaal thuis, dus die ga ik dan ook niet onderweg zitten betalen. het idee is leuk, maar in meer dan je saldo kunnen opvragen zie ik geen nut.
Pagina: 1