Toon posts:

[BC3] Panasonic GD93 vs Nokia 6210

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
By the way...kent iemand de 8000 serie van Nokia?

Nieuwe productielijn misschien? Afbeeldingslocatie: http://www.telcell.nl/smileys/bonk.gif

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik moet eens een nieuwe GSM hebben, die van mij is een beetje gaar. Ik zit verder te twijfelen tussen de Panasonic GD93 en de Nokia 6210.

Panasonic heeft 7-kleurendisplay, dit toestel is niet zo bekend zodat niet straks iedereen hem heeft, en wat houdt het internet e-mail hierbij in? Dat heeft de Nokia niet volgens kieskeurig.nl

Nokia is bekender, makkelijker in gebruik?
Maar deze is wel weer duurder...

Wie heeft ervaring met de Panasonic en de Nokia??? Dan kan ik een goede keus maken!

• BansheeBoy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-03 11:42
SL45!!!!!!!!!

:{ ²

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:41

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ja, Rick heeft zo''n geval en die heb ik even naast mijn GD93 gehouden.

Dan is het toch wel een lomp geval hoor :P

• Nasty Nate
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-03 10:18
* Nasty Nate heeft de 6210.

Ja vraag maar wat je wilt weten?
Ik ben er erg tevreden mee en heb nog geen minpunten kunnen ontdekken.

-Helder geluid
-zeer relaxde menusturing
-batterij kan lang mee
-Alle functies die je wil zitten erop
-Wap
-mogelijkheid tot wisselen van frontje & klepje onderaan.
-erg dun
-toestel houdt z''n waarde meer dan een panasonic

Zo dat schoot me ff te binnen. :)

Verwijderd

ik heb een panasonic GD93 gekocht toen ie net uit was , heerlijk toestel , lekker licht 35 gram lichter dan 6210, email is wel leuk , en je eigen beltoon opnemen is ook wel erg geinig en die 7 kleuren display zijn ook erg mooi.
en ik zag laats op tv dat bij de 6210 70% kuren heeft en regelmatig kapot is

maar het is je eigen keuze dus sterkte ermee :)

• Nasty Nate
Op vrijdag 06 april 2001 12:13 schreef SilverBolt het volgende:
ik heb een panasonic GD93 gekocht toen ie net uit was , heerlijk toestel , lekker licht 35 gram lichter dan 6210, email is wel leuk , en je eigen beltoon opnemen is ook wel erg geinig en die 7 kleuren display zijn ook erg mooi.
en ik zag laats op tv dat bij de 6210 70% kuren heeft en regelmatig kapot is

maar het is je eigen keuze dus sterkte ermee :)
Hey!
beetje de 6210 afkraken ja?

;)

70% van de 6210''s is niet in orde?

Sorrie maar lijkt mij heeel sterk.
Complete productielijn die eigenlijk verrot is terwijl de 6210 hét zakentoestel is van Nokia op dit moment.

• [BoSS]
  • Laatst online: 16-03 14:11

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Ik zou de Nokia 6210 nemen. De Panasonic heeft minder features, maar ik vind hem ook wat minder degelijk aanvoelen dan de 6210. De 6210 is iets groter, maar ik vind hem perfect naar je hand gevormd (niet té klein, maar wel lekker plat). En natuurlijk heel veel opties, zoals we van Nokia gewend zijn. Kortom, de 6210 is een toptoestel (daarom heb ik hem ook zelf gekocht 3 maanden geleden ;))

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• qless
  • Laatst online: 15-03 04:25

qless

...vraag maar...

Op vrijdag 06 april 2001 11:52 schreef Nasty.Nate het volgende:
...knip...
-mogelijkheid tot wisselen van frontje & klepje onderaan.
...knip...
Zo dat schoot me ff te binnen. :)
* qless ook 6210

Hoezo frontje wisselen??? (dat van het klepje wist al )

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

• Nasty Nate
Op vrijdag 06 april 2001 13:50 schreef qless het volgende:

[..]

* qless ook 6210

Hoezo frontje wisselen??? (dat van het klepje wist al )
Nou eigenlijk zoals ik het zeg : Je kunt vervangende frontjes kopen voor de 6210 die je m.b.v. een torx schroevendraaier erop kunt zetten.

Zie ook DEZE draad voor meer info.

:)

Verwijderd

Topicstarter
Maar vinden jullie dan niet dat de 6210 te duur is? 800,- voor een toestel dat groter is dan een 3210 is wel erg veel of niet?

Verwijderd

Ik heb op het moment ook de Nokia 6120, en heb deze aangeschaft omdat ik de Panasonic GD92 (die ik bij deze kan vergelijken met de GD93), veels te klein vond. Ik heb de panasonic een half jaar gehad, en ik vondt het een kuttoestel.

De knoppen op het toestel waren me veel te klein, het toestel zelf was te klein (met als resultaat ongemerkt krampachtig "knijpen" tijdens het bellen), ik vond de standby tijd niet bijzonder ondanks de specificaties, en het toestel was me te licht.

Leuke dingetjes waren het ophalen van email, andere achtergrondkleuren, en desktop handsfree. .... Ik heb ze desondanks nauwelijks gebruikt.

Wat betreft de Nokia 6120. Lekker gewicht, ergonomische vorm, uitstekende geluidskwaliteit, typische idiot proof besturing, meesterlijke standby tijd en gesprekstijd. Nadeel vindt ik het scherm waarbij het lijkt alsof het contrast heel laag is, je kan de lcd blokjes goed zien.

De nokia beschikt overigens over een IR poort, de GD92/93 niet.

Verwijderd

Topicstarter
Nokia 6210 is gewoon een scheef toestel je hoeft je eigen Afbeeldingslocatie: http://www.telcell.nl/smileys/superkots.gif gsm de lucht niet in te prijzen.
Nokia heeft al vaker problemen gehad met de productielijn. De problemen met de 8210 en 8250 stapelen zich op, verwacht niet dat het niet met de 6210 gaat gebeuren.

Bewijs hiervoor http://info.omroep.nl/vara?nav=yivxDsHzGHCkIhIAcK

• Nasty Nate
Nadeel vindt ik het scherm waarbij het lijkt alsof het contrast heel laag is, je kan de lcd blokjes goed zien.
Klopt ja viel mij ook op.
Niet echt superstorend maar toch.
Op vrijdag 06 april 2001 16:16 schreef mxstrAEm het volgende:
Nokia 6210 is gewoon een scheef toestel je hoeft je eigen [afbeelding] gsm de lucht niet in te prijzen.
Nokia heeft al vaker problemen gehad met de productielijn. De problemen met de 8210 en 8250 stapelen zich op, verwacht niet dat het niet met de 6210 gaat gebeuren.

Bewijs hiervoor http://info.omroep.nl/vara?nav=yivxDsHzGHCkIhIAcK
1)Je kan je punt toch ook wel normaal duidelijk maken zonder die trieste flames?
2)Een url van de VARA..bwhahaha..
3)jouw "overduidelijke" bewijs gaat over de 8000 serie van nokia waar idd al veeeeeeeel langer problemen mee bekend zijn.
4)get yer facts straight before ya go babbling around.

;)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 06 april 2001 16:22 schreef Nasty.Nate het volgende:

[..]

Klopt ja viel mij ook op.
Niet echt superstorend maar toch.
[..]

1)Je kan je punt toch ook wel normaal duidelijk maken zonder die trieste flames?
2)Een url van de VARA..bwhahaha..
3)jouw "overduidelijke" bewijs gaat over de 8000 serie van nokia waar idd al veeeeeeeel langer problemen mee bekend zijn.
4)get yer facts straight before ya go babbling around.

;)
ya want facts? De vara is wat objectiever dan jij bent Afbeeldingslocatie: http://www.telcell.nl/smileys/flaming.gif, omdat je alleen je eigen gsm in lucht aan het prijzen bent. Alleen objectieve reacties graag.

"Telepact, een organisatie van 65 dealers van mobiele telefoons, kent het probleem. Wim van der Schoot van Telepact: ?In onze organisatie schatten wij de uitval van deze toestellen op zo?n 70 procent. Dat is erg veel."

Bovendien vind ik de Nokia 6210 te duur, geen goede prijs-kwaliteit verhouding. Het toestel is groter dan de siemens m35i, terwijl je die voor 50% minder kan krijgen!

• Nasty Nate
Goed ik kan wel door gaan flamen maar laat ik nou eens de verstandige zijn.

Ik weet niet waarom je zo anti Nokia bent maar het zal wel.

Misschien ben ik idd niet objectief genoeg nee.
Ik wil wel zeggen dat dit mijn derde Nokia is en ik heb ze altijd met plezier gehad.
Op vrijdag 06 april 2001 16:33 schreef mxstrAEm het volgende:
By the way...kent iemand de 8000 serie van Nokia?

Nieuwe productielijn misschien? [afbeelding]
Erhm..ja de 8210 e.d. hoort toch in de 8000 reeks?

Verwijderd

[b]Op vrijdag 06 april 2001 16:26
"Telepact, een organisatie van 65 dealers van mobiele telefoons, kent het probleem. Wim van der Schoot van Telepact: ?In onze organisatie schatten wij de uitval van deze toestellen op zo?n 70 procent. Dat is erg veel."
mag ik vragen wat dat met de 6210 te maken heeft?? lees je artikelen eerst eens door voordat je er aan refereert.

Verwijderd

Topicstarter
Met trilfunctie :P

• koelkast
  • Niet online
Ehrm, mensen, ff ontopic blijven aub. Het lijkt me wel wat om met je GD93 e-mail offline te kunnen lezen en schrijven, dit kan toch he? Nog meer mensen met ervaringen wat betreft de GD93??

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 06 april 2001 16:52 schreef Nasty.Nate het volgende:

Erhm..ja de 8210 e.d. hoort toch in de 8000 reeks?
Op precies te zijn is het de 82xx serie, maar goed ik heb zelf ook een nokia 8210, ik ben absoluut geen nokia hater. Maar jullie vragen je af wat dat artikel te maken heeft met de 6210, nou ik kan je vertellen dat ze met dezelfde problemen kampen. Over het algemeen heeft nokia problemen gehad met de display. Ik heb HELAAS niet elke keer een artikel ter beschikking ter onderbouwing van mijn argumenten.

De robuuste 3210 daarentegen is wel weer stevig.

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:41

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik heb dus ook zo''n GD93...ik had eerst een GD-70 en daarom wilde ik perse weer een Panasonic: die menu-structuur ken ik blindelings.

Pro

- extreem licht zonder extreem klein te zijn
- handsfree stand
- goede geluidskwaliteit
- coole kleuren. Zilvergrijs met blauw display is vet..die 6 andere kleuren zijn een beetje overbodig maar wel grappig
- WAP
- Email (hoewel ik dat nog niet gebruikt heb :))
- Voice-dialing
- Geen bullshit zoals spelletjes
- SNEL opladen: binnen een uur is m''n batterij weer helemaal vol en kan ik weer 130 uur voorruit.

Contra:

- vrij kwetsbaar en voelt niet echt solide. Omdat het ding zo licht is, is het plastic vrij zacht. 1 x laten vallen op hard oppervlak en je hebt gegarandeerd een deuk of kras.
- sommige knopjes zijn wel erg klein
- antenne steekt nogal uit
- lamme standaard beltonen, dat opnemen is waardeloos en zelf componeren is een rotklus. Geen downloadmogelijkheden.

Die Nokia vind ik eigenlijk geen vergelijking. Qua mogelijkheden komt hij wel aardig in de buurt maar het is een heel ander soort GSM: veel groter en zwaarder...meer voor de liefhebber van een "robuuste" GSM

Ik vind het net een dildo trouwens :P:P

Verwijderd

als ik een telefoon koop wil ik vooral dat hij veel functies heeft en dat hij mooi is en dat kan ik van die GD93 nou niet echt zeggen maar de 6210 lijkt me wel een kicke telefoontje

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-03 15:54
Leuk toestel die 6210....ik heb of liever gezegd had hem ook......na 1 maand lag ie al weer bijde belcompany.......waar ie nu al bijna 1,5 maand ligt:(

Ben hem dus al langer kwijt dan dat ik die 6210 in mn handen gehad heb!!!

Maar als ie het doet danis het een toppie toestel.....hoop dat ik hem snel terug heb!

Handtekening

• Nasty Nate
Die Nokia vind ik eigenlijk geen vergelijking. Qua mogelijkheden komt hij wel aardig in de buurt maar het is een heel ander soort GSM: veel groter en zwaarder...meer voor de liefhebber van een "robuuste" GSM

Ik vind het net een dildo trouwens
Weet je zeker dat je het over de 6210 hebt?

Zo groot zwaar en dildo-achtig vind ik um totaal niet!

:)

• Nasty Nate
Op zaterdag 07 april 2001 20:02 schreef Daniel Kegel het volgende:

Okay vanaf nu is Rick cool en Daniel niet meer...

:P

Verwijderd

Ik heb een anderhalve week geleden ook de keuze moeten maken tussen een Nokia 6210 en de Panasonic GD93 (en de Sony CMD-J5). Ik heb de Panasonic uitgeprobeerd in de winkel:
- Licht, klein, fragiel (behuizing doet wat goedkoop aan)
- Leuke functies
- Waardeloze beltonen

Ik koos dus voor de Sony J5. Die kon ook beltonen opnemen en dat is dus allemaal leuk en aardig maar in de praktijk klinkt het voor geen meter (geld dus ook voor de GD93).

Ik was dus niet zo tevreden met de J5 en heb hem omgeruild voor een 6210. Ik had voorheen een 5110 (nooit problemen mee gehad, hij kan alleen zo weinig :'(), en het was een verademing om na een week met de J5 weer een Nokia in m''n klauwen te hebben 8-)

De 6210 is robuust, lekkere controls (J5 Jog-wheel vind ik niet fijn), en ik vind het helemaal niet erg dat ie wat langer is als z''n concurrenten (een klein telefoontje heeft ook zo z''n nadelen).

Dat sommige mensen echt een teringhekel hebben aan Nokia kan ik niet goed begrijpen. OK het is misschien niet jouw type GSM, en veel mensen hebben er al 1. Maar het is toch een beetje onzin om te zeggen: Tja ik vind de 6210 eigenlijk wel iets beter dan de GD93 maar ik neem de GD93 want iedereen heeft al een Nokia! So what!

I rest my case...

• sniperz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-03 15:57
ik heb altijd nokia gehad
privee heb ik een 8850
voor mijn werk heb ik een mot v3690, nokia 6210 en nu een gd 93 gehad maar geeft mij maar een 6210 (had nooit om een ander foon moeten vragenn :(

dus neem die nokia !!!!

P@TRICK

p.s. Nokia Rulez:P

• RvdH
  • Laatst online: 19-02 14:54

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Op vrijdag 06 april 2001 19:02 schreef mxstrAEm het volgende:
Maar vinden jullie dan niet dat de 6210 te duur is? 800,- voor een toestel dat groter is dan een 3210 is wel erg veel of niet?
Wat maakt het nou uit hoe groot dat ding is? Hij is echt _nauwelijks_ groter als een 3210. Hij is dunner als een 3210. Hij heeft _enorm_ veel meer opties dan een 3210.
Op zaterdag 07 april 2001 20:08 schreef Nasty.Nate het volgende:

[..]

Okay vanaf nu is Rick cool en Daniel niet meer...

:P
:):)
Op zaterdag 07 april 2001 20:02 schreef Daniel Kegel het volgende:

Tsja die van jou is klein ja. Vergeleken met die van jou is elke telefoon (muv de 8xxx, en die sony dingetjes) lomp. Dat zegt niet veel..

Ik ben heel erg tevreden met m''n 6210 (nu overigens voorzien van een gaaf frontje, en binnenkort een hologrammetje). Ik ben niet echt wat je zegt subtiel met telefoons, een telefoon als de 8210, of zo''n Panasonic ding zou binnen een week kapot zijn bij mij.
Pagina: 1