[BC3] Geen dashbord meer ! HOERA adsl

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:04
IK heb vanaf vandaag geen dashbord meer
en geen c-nat! ik kan rechtstreeks inloggen. >:)

Verwijderd

Gaaf man :).

Bij welke provider zit jij?
Ik hoorde dat xs4all hier wat sneller mee is dan Planet (mijn provider).

• MartNL
Inhoud van ADSL nieuwsbrief nr 3.

1. NAT protocol en dashboard vervallen per 9 april 2001.
2. ISDN NT1 met Mxstream ADSL uitleg.
3. Details voor wijziging inlogprocedure voor Mxstream
4. Rubriek Speciale Software vervalt.

1. Nat protocol en dashboard vervallen per 9 april 2001

Velen hebben lastige ervaring met dashboard. In januari 2001 j.l hadden KPN
en Xs4all al besloten dat er vereenvoudige procedure moest komen. KPN had
beloofd dat hij voor 1 april zal aankondigen.
Per 9 april 2001 begint er overgangsperiode tussen oude procedure en nieuwe
procedure. Tot 9 mei 2001 kunt u tijdig uw loginnaam en password wijzigen.
Zie details voor wijziging inlogprocedure. Uw oude KPN loginnaam en
password zullen na 9 mei 2001 vervallen. Door nieuwe procedure werken uw
softwares nu weer zo goed als vroeger.

2. ISDN NT1 met Mxstream ADSL uitleg.

Als u geen verbinding met Internet hebt, dan veroorzaakt er door oude NT1
S1. Het leidt ook zelfs totdat uw gewone telefoon niet meer werkt. U kunt
naar primafoon gaan of een helpdesk van KPN bellen om NT1 S4 te krijgen.
Vervanging met NT1 is wel gratis. Bij primafoon moet u wel oude NT1 S1
ruilen tegen nieuwe NT1 S4. Voor degenen bezitten ISDN die nog geen adsl
hebben,kunt u eerst NT1 controleren. Mocht u oude NT1 S1 hebben
aangetroffen,kunt u snel bij primafoon komen om nieuwe NT1 S4 te vragen als
u graag adsl wil bestellen. Het bespaart uw tijd en ellende.

3. Details van Wijziging inlogprocedure voor Mxstream.

Bij nieuwsgroep heb ik details gevonden. Ik heb nieuwe loginprocedure
getest. De nieuwe systeem werkt nog niet op alle adsl-gebeid. Daarom kunt u
blijven proberen met uw nieuwe loginnaam te gebruiken. Voor 9 april moet
nieuwe systeem wel operationeel in ALLE adsl-gebeiden werken.

Details:

Euronet :
loginnaam@euronet.nl-512
loginnaam@euronet.nl-1024

Xs4all :
loginnaam@xs4all-basic-adsl
loginnaam@xs4all-fast-adsl

Planet:
loginnaam@adsl-advanced
loginnaam@adsl-comfort

U kunt ADSL-Online of mxbeekje uninstalleren. daar heeft u speciale software
niet meer nodig. U kunt nu vanaf 9 april met gewone inlog-procedure
gebruiken. het is hetzelfde procedure als u vroeger met uw gewone modem hebt
ooit ingelogd. Uw password is hetzelfde als uw loginnaam van uw provider.
het werkt hetzelfde als uw gewone account van uw provider (dus planet of
xs4all of andere ADSL=provider)
Bijvoorbeeld:

U heeft Planet-account met loginnaam geert en Basic abonnement voor adsl.
Gebruik dus : loginnaam : geert@adsl-advanced
password : hetzelfde password als password van uw account van PLANET.

Hopelijk heeft u een brief van uw provider ontvangen over meer uitgebreide
handleiding.

4. Rubriek Speciale Software vervalt.

Door invoering van nieuwe loginprocedure zijn alle speciale software niet
meer nut. Daarom zullen we binnenkort alle links van speciale software uit
adsl.startkabel.nl weghalen.

Gewoon proberen zal ik zeggen. ;)
p.s ik zit touwens bij xs4all

Verwijderd

Op donderdag 05 april 2001 15:35 schreef MartNL het volgende:
IK heb vanaf vandaag geen dashbord meer
en geen c-nat! ik kan rechtstreeks inloggen. >:)
Pfft, bij mij werkte het vandaag nog niet. Balen, want het duurt de afgelopen 3 dagen ongeveer 2 uur voordat je een dashboard dusdanig in je browser hebt dat je kan inloggen. Frmbl!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:34

Crusader

Arc Nature

Sjemig, die brief, wie heeft dat geschreven?
Is nie goe nederlands nie.

Dyslexie is overal

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Dashboard zuigt... *hint hint*

J.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:34

Crusader

Arc Nature

Zekerz Arnoudo...

die laatste regel had ik ook niet van mezelf >:)

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• MartNL
Op vrijdag 06 april 2001 10:57 schreef Crusader het volgende:

Dyslexie is overal
Ja dat lijkt nergens op.
Maar om nou iemand zijn naam hier te gaan noemen omdat hij zo slecht nederlands schrijft. :+

• MartNL
Op donderdag 05 april 2001 23:17 schreef Mrieke het volgende:

[..]

Pfft, bij mij werkte het vandaag nog niet. Balen, want het duurt de afgelopen 3 dagen ongeveer 2 uur voordat je een dashboard dusdanig in je browser hebt dat je kan inloggen. Frmbl!
Misschien vandaag? ;)

Verwijderd

Op vrijdag 06 april 2001 14:40 schreef TheJackaL het volgende:
Dashboard zuigt... *hint hint*

J.
:?

Verwijderd

Op vrijdag 06 april 2001 10:57 schreef Crusader het volgende:

Dyslexie is overal
Mwoah... die incidenten die we hier zo nu en dan krijgen zijn nog wel een slag erger qua taalgebruik |:( :P

Verwijderd

Ok, dit werkt bij mij nu ook.
Even een vraag dan: hoe kun je instellen dat de VPN-verbinding automatisch gemaakt wordt? Bij gewone modem verbindingen kun je altijd automatisch verbinden aanvinken, maar bij zo''n VPN-ding niet...
Waarom wil ik dat? Nou dan kan ik die verbinding in mijn startmenu gooien zodat ik na het booten meteen een verbinding heb.

• MartNL
Op vrijdag 06 april 2001 16:37 schreef johnny appleseed het volgende:
Even een vraag dan: hoe kun je instellen dat de VPN-verbinding automatisch gemaakt wordt? Bij gewone modem verbindingen kun je altijd automatisch verbinden aanvinken, maar bij zo''n VPN-ding niet...
Waarom wil ik dat? Nou dan kan ik die verbinding in mijn startmenu gooien zodat ik na het booten meteen een verbinding heb.
Goede vraag bij mij lukt het ook niet.
Behalve als ik Internet Explore in het startmenu gooi.(alleen is dat niet helemaal de bedoeling)

• MartNL
Niemand ?

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05 19:15
In Utrecht is het nu ook mogelijk zonder Dashboard in te loggen. Da''s lekker :)

Heeft er misschien nog iemand tips om een VPN als native NT service te laten draaien?

Verwijderd

offtopic:
[quote]
Barry, why don''t you play an A for Steve...
[/quote]

FUCK THIS!

What''s got in to him???

He can''t take criticism..

Well great..there goes the band ...

lagwagon ownd hard :) 31 mei...kheb d''r echt zin in :)

Verwijderd

Op zaterdag 07 april 2001 21:25 schreef G3R10 het volgende:
offtopic:
[..]lagwagon ownd hard :) 31 mei...kheb d''r echt zin in :)
[nogsteedsofftopic]
aaaah hou op, ik kan niet, eindexamen nederlands volgende dag...:(
Gelukkig heb ik ze vorig jaar (of het jaar daarvoor) in Rotterdam - Nighttown gezien :)
[/nogsteedsofftopic]
Maar goed dan wel ontopic, MartNL: heb net naar XS4ALL gebeld, je moet ff een snelkoppeling van die verbinding maken, die in je Startup groep gooien en in externe toegang -> verbinding -> Instellingen -> Vragen om gegevens blabla uitzetten.

• MartNL
[Maar goed dan wel ontopic, MartNL: heb net naar XS4ALL gebeld, je moet ff een snelkoppeling van die verbinding maken, die in je Startup groep gooien en in externe toegang -> verbinding -> Instellingen -> Vragen om gegevens blabla uitzetten.
Geweldig *D werkt helemaal thx.

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Allereerst hartstikke bedankt voor de ''format'' van de Planet inlog-naam :), want Planet vindt het niet nodig om dat op de site te zetten :( (unlike XS4all)
Op zondag 08 april 2001 00:57 schreef johnny appleseed het volgende:
je moet ff een snelkoppeling van die verbinding maken, die in je Startup groep gooien en in externe toegang -> verbinding -> Instellingen -> Vragen om gegevens blabla uitzetten.
Ok, dat werkt heel goed :), maar als je meerdere gebruikers (met verschillende rechten) hebt, kan je de snelkoppeling niet zomaar in de Start-Up dir van ''All Users'' zetten. Dat moet je dus stuk voor stuk doen (op zich geen probleem voor weinig users).
Maar als de users dan af- en aanloggen dan wordt VPN weer gestart, ook niet echt een probleem want hij ''weet'' dat er al een verbinding is en geeft het standaard ''Connection Details'' scherm.
Het ''probleem'' is nu dat het niet echt nodig is om dat elke keer te zien, en de user een optie krijgt om de lijn erop te gooien.
Op zaterdag 07 april 2001 20:28 schreef Garp het volgende:
Heeft er misschien nog iemand tips om een VPN als native NT service te laten draaien?
Als dat zou kunnen, dan zou dat de perfecte oplossing zijn :)

• Martijnos
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
Kan je nu ook een router gebruiken (bv die SMC router)? Eerst kon het niet door de dashboard, maar nu ie weg is....

"Choose life"

• Ridge
  • Laatst online: 30-07 16:29

Ridge

From the Bold & the Beauti

Hij is ook bij mij weg (rotterdam centrum, planet)

Yesss

www.tradealliance.nl

• Diago
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Op vrijdag 06 april 2001 16:37 schreef johnny appleseed het volgende:
Als je onder w2k bij Network and Dial-up Connections je VPN icoon naar je desktop sleept vraagt ie om daar een shortcut aan te maken. Daarna de shortcut op mijn desktop naar het startmenu gesleept met CTRL+SHIFT=copy en hij doet het perfect...
Wel ff nog prompt for name en passwd uitschakelen, anders zeurt ie hier telkens om
Inloggen gaat nu vet snel!

_____
tsja, volgende keer eerst verder lezen...

Verwijderd

Is reeds bekend of het dahboard ook bij HCCNET weg is? (ik woon in Voorburg) Wat is de goede username om in te loggen bij HCCNET?

Verwijderd

Dashbord :?

• yGiDoRp
  • Laatst online: 07-08 21:40

yGiDoRp

Sawasdee

Nou nu werkt het bij mij nog steeds niet ! :(

Ik zal ook ff behulpzaam zijn trouwens:

Keep a Dial-Up Networking Connection Up After You Log Out
NT 4.0 automatically terminates DUN connections when you log off. This is a sensible feature (even though it''s a change from previous versions), since it keeps you from inadvertently running up big connection or long-distance bills during a time when you''re not even logged on to your machine. However, there may be times when you want the connection to stay up even when no one''s logged on. For example, keeping the connection open when no one''s logged on enables the DUN-connected machine to share files and printers with other network users.

To keep DUN connections active even when the user who started them has logged out, add HKLM\Software\Microsoft\ Windows NT\CurrentVersion\ Winlogon KeepRasConnections as REG_SZ. Set it to 1 and connections will stay connected when users log out; set it back to 0 to enable the standard NT 4.0 behavior of automatically disconnecting DUN.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op dinsdag 10 april 2001 13:03 schreef No_mercy_on_u2 het volgende:
Is reeds bekend of het dahboard ook bij HCCNET weg is? (ik woon in Voorburg) Wat is de goede username om in te loggen bij HCCNET?
Ik zit ook in Voorburg en met mijn Fast ADSL van XS4ALL werkte het 2 uur geleden ook nog niet. Vrees dat we moeten wachten tot ze de lokale apparatuur hebben geupdate ofzo :'(

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

K*T K*T K*T :( :(

''t werkt wel bij mij, maar ik kan nog steeeeeeeeeds geen nameserver draaien!! verder eigenlijk geen voordeel aangezien ik toch al automatisch met linux inlogde...

kpn: kap nah met het blocken van port 53 udp! :'(

• garp
Heb je e.e.a. toevallig ook voor 2000 bij de hand? Zal morgen ff in technet kijken, maar dat heb ik hier dus ff niet bij de hand; heel af-en-toe moet je ook ff naar moeke de vrouw :-).
Op dinsdag 10 april 2001 18:33 schreef yGiDoRp het volgende:
Nou nu werkt het bij mij nog steeds niet ! :(

Ik zal ook ff behulpzaam zijn trouwens:

Keep a Dial-Up Networking Connection Up After You Log Out
NT 4.0 automatically terminates DUN connections when you log off. This is a sensible feature (even though it''s a change from previous versions), since it keeps you from inadvertently running up big connection or long-distance bills during a time when you''re not even logged on to your machine. However, there may be times when you want the connection to stay up even when no one''s logged on. For example, keeping the connection open when no one''s logged on enables the DUN-connected machine to share files and printers with other network users.

To keep DUN connections active even when the user who started them has logged out, add HKLM\Software\Microsoft\ Windows NT\CurrentVersion\ Winlogon KeepRasConnections as REG_SZ. Set it to 1 and connections will stay connected when users log out; set it back to 0 to enable the standard NT 4.0 behavior of automatically disconnecting DUN.

• garp
Uhm...nee, liever niet. Als KPN die poort opengooit naar beide kanten ipv alleen naar binnen is het netwerk dood door al die grapjassen die niet weten hoe je een dns-server in de lucht brengt op een fatsoenlijk geconfigureerde 2000 server zet zonder meteen het mxstream netwerk om zeep te helpen. En dns heb je al gauw nodig op een 2k DC''tje, webserver, mailserveren ftp servertje. Je wilt die 4 ip''s toch gewoon gebruiken :-).

1. ICS zet default dhcp aan.
2. DHCP pakt default de ip-instellingen van het huidige subnet om in die reeks ip''s uit te delen.
3. Active Directory?
4. Het hele netwerk heeft ip''s in hetzelfde subnet!

Zou ik niet leuk vinden in ieder geval. Nu werkt het tenminste :-).
Op dinsdag 10 april 2001 20:40 schreef sir mchyde het volgende:
K*T K*T K*T :( :(

''t werkt wel bij mij, maar ik kan nog steeeeeeeeeds geen nameserver draaien!! verder eigenlijk geen voordeel aangezien ik toch al automatisch met linux inlogde...

kpn: kap nah met het blocken van port 53 udp! :'(

Verwijderd

Had ik maar een Dashboard ........

zucht ....... :? :(

Verwijderd

mag jij me toch eens uitleggen hoe je door een eigen nameserver op een sub-adres het hele netwerk kunt platleggen :)
als je nameserver niet goed is geconfigureerd, werkt ''ie niet (tenminste in unix..). en zo en zo beinvloed het de rest niet :)

waarom denk je dat casema,chello,etcetcetc wel port 53 open hebben? is absoluut niet gevaarlijk, hoor.

en ik heb zo en zo mxstream basic = 1 IP-adres.
en als je 4 ip-adressen hebt, hoef je zo en zo geen nameserver te gebruiken, aangezien die IPs al zijn toegekend in de nameserver van je ISP. het punt van een nameserver is dat je een *eigen* ip-adres kunt gebruiken om naar eigen (sub)domeinen te laten resolven... (denk aan meerdere hosts hosten op 1 linux bak...)

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Even een offtopic vraagje (nieuwe topic openen is een beetje onzin denk ik).

Als ik nu Windows 2000 opstart, heb ik mijn dial-upje naar XS4ALL ADSL in "startup" gezet. Ik hoef dus alleen nog maar op OK te klikken en hij gaat verbinden. Maar ik wil dat ik zelfs dat niet hoef te doen :) Weet iemand hoe?

DIT IS MIJN WEBSITE

• yGiDoRp

yGiDoRp

Sawasdee

Op dinsdag 10 april 2001 21:46 schreef Garp het volgende:
Heb je e.e.a. toevallig ook voor 2000 bij de hand? Zal morgen ff in technet kijken, maar dat heb ik hier dus ff niet bij de hand; heel af-en-toe moet je ook ff naar moeke de vrouw :-).
[..]
2K = NT5 natuurlijk, dus werkt dit ook daarop.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

• Jake
  • Niet online
Op woensdag 11 april 2001 09:25 schreef havana het volgende:
Als ik nu Windows 2000 opstart, heb ik mijn dial-upje naar XS4ALL ADSL in "startup" gezet. Ik hoef dus alleen nog maar op OK te klikken en hij gaat verbinden. Maar ik wil dat ik zelfs dat niet hoef te doen :) Weet iemand hoe?
Staat al in deze topic...
Op zondag 08 april 2001 00:57 schreef johnny appleseed het volgende:
Maar goed dan wel ontopic, MartNL: heb net naar XS4ALL gebeld, je moet ff een snelkoppeling van die verbinding maken, die in je Startup groep gooien en in externe toegang -> verbinding -> Instellingen -> Vragen om gegevens blabla uitzetten.

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
100x thanx ! ff testen

DIT IS MIJN WEBSITE

• Statix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-08 22:19
Damn, ik woon in Utrecht *D heb ADSL van planet ; kan dus ook gewoon inloggen met die nieuwe gegevens. Maar het internetten gaat niet :(. Weet iemand hier in utreg er meer van?

• Jake
  • Niet online
A: Heb je al wel een brief van Planet Internet gekregen ?

B: Heb je hier al gekeken: MxStream Support, Meest gestelde vragen

• yGiDoRp

yGiDoRp

Sawasdee

Ok, waar ik dus de fout in ging en wat niet aan mij gemeld was is dat je dus een ongecodeerd wachtwoord moet instellen bij je Dail Up Properties.

Pagina: 1