en nee, ik houd niet van voetbal... :)
Ik kan een heleboel sites niet vlot in de browser krijgen omdat bij de domeinnaam verkeerde ip nummers geleverd worden:je denkt dan aan fouten bij de dns server van Chello; maar in een check met de hulpdienst blijkt hij op dezelfde server wel de goede connecties te krijgen;dus het moet iets in mijn systeem zijn;herinstalleren IE werkt niet;Help als jeblieft want ik word crazy van alsmaar whois gebruiken en ipnummers intypen; wie weet raad ?
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
als hi IE gebruikt zou je denken windows, of mac.
Hmmz.. je DNS resolved in windows verkeerd? maar als je een resolve request doet op de server dan doen hij het wel goed?
doe eens tracert www.chello.nl je krijgt daat een IP geresolved.
Vul dat IP eens in in je IE adres bar en druk op enter.
Kom je dan bij de site uit of niet?
Hmmz.. je DNS resolved in windows verkeerd? maar als je een resolve request doet op de server dan doen hij het wel goed?
doe eens tracert www.chello.nl je krijgt daat een IP geresolved.
Vul dat IP eens in in je IE adres bar en druk op enter.
Kom je dan bij de site uit of niet?
I want to live forever, so far.. so good.
probeer eens in een dos box ipconfig /flushdns
misschien dat dat helpt! tenzij je ook na opnieuw opstarten er last van hebt.
als dat zo is, internet je waarschijnlijk via een proxy, moet je op die compu (als die van jou is tenminste en ook een windows versie draait) daar ff je dns chaceh op flushen
misschien dat dat helpt! tenzij je ook na opnieuw opstarten er last van hebt.
als dat zo is, internet je waarschijnlijk via een proxy, moet je op die compu (als die van jou is tenminste en ook een windows versie draait) daar ff je dns chaceh op flushen
en nee, ik houd niet van voetbal... :)
hoi allemaal,
bedankt voor jullie reacties; os is win 95;
ik ben er zelf achter gekomen; ik had niet de proxy aanstaan, dat had ik zelf ook bedacht;ik kwam op het goede idee doordat ik een oude bookmark opzocht die het niet deed en me ineens herinnerde dat dat een van de eerste keren was dat ik het probleem kreeg;en ineens bedacht ik dat ik toen nog een tel.modem had en fastnet, een web accelerator gebruikte dat je bookmarks in ipnummers opslaat, zodat die ipsearch niet hoeft te gebeuren; nou ja resten van dat programma zijn de oorzaak natuurlijk; ik heb het opgezocht en de nieuwste versie geinstalleerd en alles doet het weer..m.a.w.
pas op met dit programma want je komt er waarschijnlijk nooit meer van af; in ieder geval bedankt iedereen, gr.paul
bedankt voor jullie reacties; os is win 95;
ik ben er zelf achter gekomen; ik had niet de proxy aanstaan, dat had ik zelf ook bedacht;ik kwam op het goede idee doordat ik een oude bookmark opzocht die het niet deed en me ineens herinnerde dat dat een van de eerste keren was dat ik het probleem kreeg;en ineens bedacht ik dat ik toen nog een tel.modem had en fastnet, een web accelerator gebruikte dat je bookmarks in ipnummers opslaat, zodat die ipsearch niet hoeft te gebeuren; nou ja resten van dat programma zijn de oorzaak natuurlijk; ik heb het opgezocht en de nieuwste versie geinstalleerd en alles doet het weer..m.a.w.
pas op met dit programma want je komt er waarschijnlijk nooit meer van af; in ieder geval bedankt iedereen, gr.paul
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen