[BC3] tv/internet kabel

Pagina: 1
Acties:

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb hier dus kabelinternet via Sonera.
Gelukkig heb ik bijna nooit storingen, maar de snelheid is bijna altijd onder de 10kb/s.

Laatst hoorde ik van iemand dat als je een modern tveetje hebt, en de kabel deelt met je internet, dat dit dus ten koste gaat van je snelheid.

Is hier wat van waar? :?

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:32

Wildfire

Joy to the world!

Dat is niet waar, kabelinternet vindt plaats in een geheel andere bandbreedte dan TV. Ze hebben dus geen invloed op elkaar.

<edit> Stel je voor zeg, dan zou ik echt pokke-Internet hebben thuis. We hebben drie TV''s op de kabel zitten plus nog eens twee videorecorders plus nog twee splitters... als het verhaal waar zou zijn, zou ik dus veel meer moeten kunnen halen dan mijn huidige gemiddelde van 250 kilobyte/sec... :) </edit>

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Hoe zit dat dan met die verhalen over ruis op je kabel:?:?

Of klopt dat dan ook niet?

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 19:25

Mark_640

In my memory

Op dinsdag 03 april 2001 14:55 schreef Tweaky het volgende:

Jawel, als je een slechte tv hebt, dan kan die ruis terugsturen op je kabel, en dat komt dan ook bij je modempje terecht...
En dat vindt ie niet leuk...

Maar ''t kan ook zo zijn dat de tv van je buurman dat doet...

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 20:18

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op dinsdag 03 april 2001 14:55 schreef Tweaky het volgende:

Kan.. maar ruis is vaag.. :).. Ik zit aan 12 meter coax (dat mag al niet van @home) en daarnaast 4 tv''s + 2 video''s. Voor @home is dat standaard teveel ruis.... Heb ik voor lief genomen en risico genomen..

Tijdje geleden helpdesk aan de lijn en die zei dat mijn ''ruislevel'' tot het laagste hier in Rosmalen behoort ;).. Dus niet druk om maken.