[BC3] Internet zonder telkosten in heel NL: Hfl 210 p/m

Pagina: 1
Acties:

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Simpele oplossing die zelfs voor de zwaarste internetter zonder vrienden goed werkt :)

Neem DRIE Wish accounts a 70 gulden per account, en je betaald 210 piek per maand, waarmee je dus ZES UUR per dag zonder telefoonkosten kunt internetten!!! Dat is dus zo goed als de hele avond! (Ik ga er even van uit dat je ook nog wat doet aan werk/school de rest van de dag).

Alleen als je echt geen vrienden meer hebt zul je waarschijnlijk zoveel internetten op een avond. In het weekend dus ook 6 uur per dag, en als je daar nou eens 12 uur van wilt maken (omdat je toch niets anders doet dan computeren) dan kun je met een gratis account, en voordeelnummers voor Hfl 1,08 per uur verder internetten.

Dat betekend dus dat je voor minder dan 300 piek 6 uur per dag doordeweeks kunt internetten, en 12 uur per dag op zat. en zondag.....

Als DAT niet genoeg is weet ik het ook niet meer. Waarom iemand dan nog 700 piek neerlegd voor een telefoonrekening is me niet duidelijk. Wel om de 2 uur inbellen bij Wish, en account wisselen, maar dat is met de huidige download managers ook geen probleem meer, en met ISDN kost dat ong. 5 sec.

Je kunt dus voor 300 piek zoveel internetten dat je geen vrienden meer overhoudt |:( behalve je online buddies van tweakers.net natuurlijk :D

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• kevin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02-2024
:? Of neem gewoon kabel :?

• maartena
Maar dat kan weer niet in heel NL....

Proud to be an American.
Hier woon ik

• kevin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02-2024
Ja das waar

Verwijderd

Probleem is alleen dat het geld kost als je niet internet. Das toch niet zo''n fijn gevoel. :(

Vandaag komt trouwens bij mij de Casema-monteur langs dus dan ben ik eindelijk van de tikken verlost.

• maartena
1) Casema kost ook geld als je niet internet.

2) Casema kost ook geld wanneer je niet KUNT internetten. Tis immers Casema :)

Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Op maandag 02 april 2001 13:34 schreef maartena het volgende:
1) Casema kost ook geld als je niet internet.
Das waar, maar ligt toch anders. Bij Wish kan je nu onbeperkt online zijn en kan je uren niet meenemen naar een andere dag. Deze ben je dus een soort van kwijt. Bij Casema kan je altijd online zijn en kost het verder een vast bedrag. ''t Is moeilijk uit te leggen maar het is toch anders.
2) Casema kost ook geld wanneer je niet KUNT internetten. Tis immers Casema :)
Ik weet dat het Casema is. :(
Iets is beter als niet.

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16:26

winnie

de poes...

Het is niet zozeer de tijd, die een probleem is. Als ik voor 300 piek drie wish-abbo''s neem, kan ik nog steeds niet effe een film downen. EN dat wil ik. Actief surven, begint toch wel na een uurtje te vervelen.

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
210 p/m is toch wel vrij veel hoor ... wel heel veel zelfs... en je verbinding? Die''s niet zo snel als ADSL of kabel.

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Ik heb sjello
en dat is 99 piek per maand en dan heb je nog een beetje snelheid ook (als het werkt) :)

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

bij casema nu 200 mb in 2 dagen, dat gaat snel naar d/l limiet van 1 gig toe.
(was wel van supersnelle servers af)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Verwijderd

Op maandag 02 april 2001 16:46 schreef havana het volgende:
210 p/m is toch wel vrij veel hoor ... wel heel veel zelfs... en je verbinding? Die''s niet zo snel als ADSL of kabel.
De kwestie wat Maartena terecht aanhaalt is het feit dat hij, noch ik, er geen biet van snapt dat mensen 400-700 kwijt zijn met een analoge telefoonlijn en dus GEEN gebruik kunnen maken van kabel, terwijl WISH hen uitkomst kan bieden.

Het gaat er dus niet om waarom die mensen wel of geen kabel nemen, oke? Misschien zo een beetje duidelijk, voordat dit topic weer op niets uitdraait.

• maartena
Ik doelde inderdaad dus met name op hen die omwille de telefoonkosten een andere verbinding willen, en niet zozeer om de mega-snelle-downloads.

Ik weet niet of je met Wish ook op 128 kbit kunt downloaden, maar met 128 kbit kun je ook nog eens een divx-je binnenhalen. Het moet alleen in gedeelten van telkens 2 uur. Het duurt dan wel een week voordat je een divx film binnen hebt. In totaal kun je makkelijk 2 gig per maand binnenhalen op zo''n manier.

Verder is het ook een redelijk alternatief voor Casema gebruikers. Die mogen met hun basisabbo maar 1 gig downloaden, en deze verbinding is ook nog eens vreselijk traag. Zelfs een enkele ISDN lijn is nog beter dan Casema. Voor de meeste Casema gebruikers is het echter te laat... zij zijn al verslaafd aan 24/7, en dan maakt het niet meer uit of het 0,2 kbyte/s is.

Toch lees ik regelmatig dat mensen een telefoonrekening van 1400 piek in de twee maanden ontvangen, waarvan 1200 piek internetkosten. En juist voor die mensen kan dit dus mooi ff 600 tot 800 piek per 2 maanden schelen. Da''s dus meer dan 3000 piek op jaarbasis, en dat is een hele mooie PC upgrade! Of een vakantie, of een verhuizing ;)

ISDN is inderdaad niet zo snel als ADSL of Kabel (Uitgezonderd die arme Casema gebruikers) maar als de kosten een zorg zijn is het nemen van meerdere Wish accounts een oplossing.

Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Van www.kpn.nl :

Tarieven in centen per minuut na het instellen van Voordeelnummers Nederland:

van 19.00 tot 24.00 : 2,29 cent/minuut (belplus)
van 24.00 tot 8.00 en weekend: 1,85 cent/minuut

Dus 6 x5 uur= 6x 60x 2,29 x 5 = fl. 41,22 "5 werkdagen"
Weekend: 2x 6 x 60 x 1,85 = fl. 13,32
Per week dus: fl. 54,54
Per maand: fl. 236,=

Als je alleen ''s nachts surft/download iets minder duur.
Dus één account is ook goed te doen, zonder reconnect om de twee uur

• Apronex
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-04 18:06
Op woensdag 04 april 2001 01:39 schreef JanKees het volgende:

van 24.00 tot 8.00 en weekend: 1,85 cent/minuut
van 24:00-08:00 + s`weekends is het toch 1,8 c/pm? ( na instellen voordeelnummer) ?

Think! B4 u doing instead of doing b4 u think!

Pagina: 1