Toon posts:

[BC3] kabelkleuren

Pagina: 1
Acties:
  • 913 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ej, ik woon in de buurt van Gouda en nu fietste ik daar laatst eens in de buurt. Ik kwam opeens heel veel van die mannetjes tegen die allemaal kabels aan het trekken. Ik ben wel benieuwd wat ze doen, dus kan iemand mij vertellen waar ze vor dienen?

De kleuren ware zwart, blauw, oranje en groen.

Heeft het iets met ADSL te maken?
Dit hebben ze sinds kort ook in Gouda. :)

Verwijderd

Op zondag 01 april 2001 21:33 schreef HHH het volgende:
Ej, ik woon in de buurt van Gouda en nu fietste ik daar laatst eens in de buurt. Ik kwam opeens heel veel van die mannetjes tegen die allemaal kabels aan het trekken. Ik ben wel benieuwd wat ze doen, dus kan iemand mij vertellen waar ze vor dienen?

De kleuren ware zwart, blauw, oranje en groen.

Heeft het iets met ADSL te maken?
Dit hebben ze sinds kort ook in Gouda. :)
Zou heel goed kunnen, groen is dacht glasvezel, blauw stroomkabels (extra spanningvoorziening voor de KPN centrales ivm adslmodems :? :Y))

Verwijderd

btw: die gekleurde dingen zijn geen kabels, maar alleen de kabel-hulzen.
De kabels zelf worden achteraf erdoorheen geschoten *D
Soort mini-raketje met al de bekabeling op sleeptouw :)

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

ik dacht dat coax/glas groen was.
kpn/telefoon blauw.

vroeger waren hoogspaning/elektra altijd zwart.

maar van oranje kan ik niets maken.

in iedergeval heb ik thuis stukjes groene coax-grondkabel en blauwe telefoon-grondkabel liggen

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Verwijderd

Voor glas worden twee kleuren gebruikt, maar volgens mij zat daar idd geen oranje bij.

Zal eens ff navragen zo :z

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Groen is KPN, blauw is kabel, zwart is stroom, rood is ???

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
De REKAM is bezig denk ik. Kabelfoon gaat met Terayon modems internet aanbieden in Gouda, alleen doet de REKAM alles op haar eigen tempootje.... Kabelfoon is er allang klaar voor.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 19:25

Mark_640

In my memory

Op zondag 01 april 2001 22:23 schreef Moartn het volgende:
Groen is KPN, blauw is kabel, zwart is stroom, rood is ???
Groen is Kabel, Blauw is KPN.

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-07 15:22
groen is zoiezo kabel tv, kijk maar eens in je kelder, zie je allemaal groene kabeltjes over de grond lopen naar de buren toe (mits je niet aan het eind van een straat woont). leuk als de buren weer eens vervelend zijn, schakelaartje tussen de kabel v.d buren plaatsen. buren maken teveel herrie? *klik* >:)

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 19:25

Mark_640

In my memory

Op maandag 02 april 2001 01:23 schreef twiekert het volgende:
groen is zoiezo kabel tv, kijk maar eens in je kelder, zie je allemaal groene kabeltjes over de grond lopen naar de buren toe (mits je niet aan het eind van een straat woont). leuk als de buren weer eens vervelend zijn, schakelaartje tussen de kabel v.d buren plaatsen. buren maken teveel herrie? *klik* >:)
Helaas werkt dat niet... Dat is nml. nog van ''t oude GAI (Gemeenschappelijk Antenne Systeem)... Oftewel, die kabels worden niet meer gebruikt....

Tegenwoordig ligt iedere kabel van een Kabelmaatschappij gewoon netjes onder de stoep in de grond...

Verwijderd

Topicstarter
OK, ik zal het eens navragen als ze daar nog bezig zijn.

Ik ben wel extra benieuwd geworden want ik zag ze gisteren op andere plaatsen in Gouda ook liggen. Helaas waar ik woon nat. niet, maar dan weet ik iig waar ik naartoe meot verhuizen. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier idd wel eens gelezen dat er al kabelinternet is in Gouda alleen op kabelfoon.nl kon ik niks vinden. :?
Heeft er iemand hier meer info over?

Verder zijn de lui van de Rekam een beetje dom dat ze er nu pas mee beginnen wat er is ook al ADSL in Gouda. |:(

BTW, ze zijn daar nu klaar met kabels leggen, kon het dus niet vragen.

Edit: typo

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:49

cool0

Groen is Glasvezel en de rest weet ik niet

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

• Hazzz-E
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09-2025

Hazzz-E

Que?

Op zondag 01 april 2001 21:40 schreef salT het volgende:
btw: die gekleurde dingen zijn geen kabels, maar alleen de kabel-hulzen.
De kabels zelf worden achteraf erdoorheen geschoten *D
Soort mini-raketje met al de bekabeling op sleeptouw :)
Nou nee, dat doen door onderdruk in de huls te creëren. In de binnenkant is hij gegolft, daardoor gaat de lucht "draaien" als hij open wordt gedaan en de kabel wordt dat zogenaamd door de huls "gezogen".

Verwijderd

Op maandag 02 april 2001 23:24 schreef Hazzz-E het volgende:

[..]

Nou nee, dat doen door onderdruk in de huls te creëren. In de binnenkant is hij gegolft, daardoor gaat de lucht "draaien" als hij open wordt gedaan en de kabel wordt dat zogenaamd door de huls "gezogen".
Ah verkeerd onthouden :D Heb ik wel vaker >:)
Bedankt voor de info overigens !
Pagina: 1