Verwijderd

Topicstarter
internet en telefonie gives the answers.

Verwijderd

Moved

• Symphony-X
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-03 18:44
Dat weet ik dus niet..
Wat ik wél weet is dat ik heel graag een antwoord wil op de volgende vraag O+ :

- Het is zo ver, ok ík ga binnenkort aan de GSM. Nu ben ik aan ut twijfelen tussen 2 modellen; 1 heeft een libertel abonnement en is níet dualband, de ander heeft een KPN abonnement en is wél dualband. De libertel telefoon is wel zo''n 80-100 gulden duurder.

VRAAG:
Wat houdt dualband nou eigenlijk in? En waarom zou ik een Libertel of juist een KPN abonnement nemen? Let op, dit is geen Flame-topic ofzo, ik wil gewoon een slimme, éénmalige beslissing maken.

- Wat ERG belangrijk is, is dat ik ook in het buitenland goede ontvangst heb! Beide telefoons beweren dat dit mogelijk is, maar... je snapt het al ;)

thx in advance,

Bas.

" Play the violent strings of my symphony "

• Symphony-X
...dat forum had ik dus nog nooit gezien: sorry |:(..

Wat nu, moet ik deze topic dáár ook nog een keer plaatsen? Dan krijg ik zeker weer dat gezeik met dubbelpost enz..

• Eindbaas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 15:47
Ik zou als ik jou was niet aan een GSM beginnen, het is een hype, een wannahave... Maar bovenal het voegt niets toe! Je hebt in feite geen moment rus meer omdat je altijd bereikbaar bent. Is dat nodig? Ik ben er zelf achter gekomen dat het niet zo is...

Verwijderd

Op zondag 01 april 2001 11:18 schreef wouter76 het volgende:
Ik zou als ik jou was niet aan een GSM beginnen, het is een hype, een wannahave... Maar bovenal het voegt niets toe! Je hebt in feite geen moment rus meer omdat je altijd bereikbaar bent. Is dat nodig? Ik ben er zelf achter gekomen dat het niet zo is...
Ook daar hebben ze wat op gevonden.

Zal je verklappen wat... knopje uit! :) cool he werkt best goed. Als je dat niet vind kan je ook de batterij los koppellen

• Symphony-X
Hmmm, nou slaat de titel van deze topic ook helemaal nergens meer op :P

Na ja... weet er iemand misschien meer te vertellen over single- / dualband enz?

Verwijderd

Die single/dualband slaat op de verschillende GSM frequenties...
Single band is alleen 900Mhz (dit gebruiken KPN en Libertel), Dualband is 900 en 1800 Mhz (Dutchtone, BEN en Telfort).

Zolang je bij KPN of Libertel wil blijven is het dus geen probleem als je een single band toestel hebt, mocht je een keer willen overstappen op 1 van de andere drie, dan gaat dat niet...:D

Voor een optimale flexibiliteit kun je dus beter voor een dualband toestel zorgen.
Daarnaast gaat mijn voorkeur uit naar Libertel i.p.v. KPN, maar dat is misschien persoonlijk :9

• Bass64
  • Laatst online: 24-10-2023

Bass64

Be Good, Be There, Bye Bye

een single band is 900 mhrz
en dual kan 900 en 1800
je kan ook triple band hebbe en die is
900/1800/1900
de 900 en de 1800 worden vaak gebruikt in europa
de 1ne proveder zit op de 900 en de andere op de 1800
wil je op kpn of libertel dan heb je aan een single band toestel genoeg
maar wil je een andere provider: Telfort/Ben/Dutchtone dan moet je een dual band hebben omdat die op het 1800 netwerk zitten
ga ja naar het buiten land. dan is het ook verstandig om een dual band toestel tenemen want dan kan je makkelijk switchen tussen providers
al ga je ook nog naar amerika dan moet je een triple toestel nemen of 1 met een SAT verbinding

ook nog de 900 netwerk kan verder uit zenden
dat betekend dus dat ze minder palen nodig hebben
het voor deel daarmee is dat je beter berijk heb
nadeel is dat de paal wel eens bezet is (kunne 4 personen per paal bellen tegelijk)
dan is het voordeel aan een 1800 netwerk dat ze meer palen moeten zetten dus dat je meer kans heb omtebellen
zo kunnen er met libertel 4000 mensen tegelijk bellen in nederland
nu denk je oohhh at weining maar meestal is dat genoeg, van de andere providers weet ik het niet

AMD XP2400+, ASUS A7V333, ATI 9800 Pro 128mb, SBlive Audigy 2, 768MB DDR 2700, 96.4GB HDD + 120 GB in raid 2+0

• Bass64
  • Laatst online: 24-10-2023

Bass64

Be Good, Be There, Bye Bye

Op zondag 01 april 2001 11:55 schreef salT het volgende:
Die single/dualband slaat op de verschillende GSM frequenties...
Single band is alleen 900Mhz (dit gebruiken KPN en Libertel), Dualband is 900 en 1800 Mhz (Dutchtone, BEN en Telfort).

Zolang je bij KPN of Libertel wil blijven is het dus geen probleem als je een single band toestel hebt, mocht je een keer willen overstappen op 1 van de andere drie, dan gaat dat niet...:D

Voor een optimale flexibiliteit kun je dus beter voor een dualband toestel zorgen.
Daarnaast gaat mijn voorkeur uit naar Libertel i.p.v. KPN, maar dat is misschien persoonlijk :9
grr 1 min eerder
maar mijn verhaal is wel beter :)

AMD XP2400+, ASUS A7V333, ATI 9800 Pro 128mb, SBlive Audigy 2, 768MB DDR 2700, 96.4GB HDD + 120 GB in raid 2+0

Verwijderd

Buitenlandse ontvangst heeft weinig te maken met welke Nederlandse provider je neemt. Er wordt een zogenaamd ''roaming''-contract gesloten tussen bijv. KPN en D1 (Duitsland). De kwaliteit is dus afhankelijk van de buitenlandse provider. Meestal worden wel dezelfde roaming-contracten gesloten tussen de providers. Je kunt vaak zelfs switchen tussen buitenlandse providers :7

Verwijderd

Op zondag 01 april 2001 11:57 schreef Bass64 het volgende:

[..]

grr 1 min eerder
maar mijn verhaal is wel beter :)
Hihi....congratulations joh :D

Verwijderd

Op zondag 01 april 2001 11:56 schreef Bass64 het volgende:
(kunne 4 personen per paal bellen tegelijk)
:?:?:?
Is dat echt zo ??
Beetje weinig lijkt me....

Weet je dan toevallig ook hoeveel palen je gemiddeld kan ''bereiken'' met je gsm?
Kan ik het ff testen >:)

• Symphony-X
Thx 4 the info.

Ik zal mijn verhaal nu volledig maken:

- Ik ga dit jaar naar Corfu op vakantie, Griekenland dus.

- De telefoons die in aanmerking komen zijn de volgende:

1. Pocketline Swing200 -dualband; KPN prepaid F.249,-

2. Libertel MN-2 plus -niet-dualband, maar wél F.179

3. Siemens A35 Libertel prepaid -dualband F.249,-

En :P ?

• Zak
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:08

Zak

Met libertel prepaid kan je wel niet in het buitenland bellen.

Verwijderd

Op zondag 01 april 2001 12:54 schreef Symphony-X het volgende:
Thx 4 the info.

Ik zal mijn verhaal nu volledig maken:

- Ik ga dit jaar naar Corfu op vakantie, Griekenland dus.

- De telefoons die in aanmerking komen zijn de volgende:

1. Pocketline Swing200 -dualband; KPN prepaid F.249,-

2. Libertel MN-2 plus -niet-dualband, maar wél F.179

3. Siemens A35 Libertel prepaid -dualband F.249,-

En :P ?
Optie 3...duidelijk :)

Verwijderd

Op zondag 01 april 2001 14:18 schreef Zak het volgende:
Met libertel prepaid kan je wel niet in het buitenland bellen.
www.libertel-vodafone.nl/izi/extra/index.html

:?

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-03 04:25

qless

...vraag maar...

kpn=geen abo nodig voor buitenlandbellen
libertel=wel abo nodig (extra op prepay dan he)

-> volgens mij kunnen er 32 mensen per cel bellen, de meestel palen in nl hebben 3 cellen...

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Verwijderd

Topicstarter
swing 200 kost overigens 229. De nokia 3210 kost daar 299.

Verwijderd

[b]
ook nog de 900 netwerk kan verder uit zenden
dat betekend dus dat ze minder palen nodig hebben
het voor deel daarmee is dat je beter berijk heb
nadeel is dat de paal wel eens bezet is (kunne 4 personen per paal bellen tegelijk)
dan is het voordeel aan een 1800 netwerk dat ze meer palen moeten zetten dus dat je meer kans heb omtebellen
zo kunnen er met libertel 4000 mensen tegelijk bellen in nederland
nu denk je oohhh at weining maar meestal is dat genoeg, van de andere providers weet ik het niet
4 mensen per paal: :o :o :o :o :o
4000 in heel nederland: :o :o :o :o :o

OK, de capaciteit van het mobiele net is kleiner dan het vaste net.
Maar niet zo klein, ik dacht dat er 42 mensen per freq. tegelijk konden bellen.
Een mast kan een bereik hebben van een paar honderd meter, dus die 4000 personen theorie klopt ook niet. :z:z:z

Sorry, ik bedoel dit niet flamerig, maar het valt me op dat er veel mensen tegenwoordig zijn die zogenaamd veel van ''GSM'' afweten terwijl ze dat dus niet weten.
Pagina: 1