[BC3] XS4ALL gaat "4 all" bedrijven aanklagen

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hallo,

Het bedrijf waarvoor ik werk heeft laatst een bedreigende brief ontvangen van XS4ALL. Mijn baas moet alle domeinnamen en zijn handelsmerk inleveren en gratis overdragen aan XS4ALL, althans volgens hun advocaat, omdat de letter/cijfercombinatie "4 all" er in voorkomt. Er is geen verwijzing naar "XS of wat dan ook.

Naar mijn idee heeft XS4ALL toch geen kans van slagen of wel ? Als je het handelsregister op zoekt naar bedrijven die "4all" of "4 all" of "4ALL" of "4 ALL" in hun naam hebben, dan krijg je een hele waslijst. Mijn baas heeft al gebeld naar andere bedrijven die 4all in hun naam hebben, zoals Start4All en Net4all, maar die hebben geen brief ontvangen.

Handelsnaam expert zegt zelfs dat de kans zeer klein is voor XS4ALL om te slagen. Maar wat denken jullie ervan ?

Alvast bedankt,
MadVolvo(lover)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Klinkt me als in de oren als een uit de hand gelopen grap...

Virussen? Scan ze hier!

• BC3 Victim
nee is echt geen grap, ik kan je zelfs de brief toe sturen die mijn baas heeft gekregen als je het niet gelooft. Binnen 5 dagen moet mijn baas alles opgeven, of anders voor de rechter. Advocaat is C.Thomas van van-doorne.com (XS4ALL advocaat).

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Op zaterdag 31 maart 2001 18:40 schreef wildhagen het volgende:
Klinkt me als in de oren als een uit de hand gelopen grap...
Idd :D

• BC3 Victim
hierzo een link, voor de ongelovigen :

http://www.van-doorne.com/xs4all/

Verwijderd

Op zaterdag 31 maart 2001 18:52 schreef MadVolvo het volgende:
nee is echt geen grap, ik kan je zelfs de brief toe sturen die mijn baas heeft gekregen als je het niet gelooft. Binnen 5 dagen moet mijn baas alles opgeven, of anders voor de rechter. Advocaat is C.Thomas van van-doorne.com (XS4ALL advocaat).
Ik zou zeggen, laat die rechtzaak/kort geding maar komen :o
Mocht het echt zo ver komen, kun je met een goede advocaat erg ver komen.
Ik neem aan dat je baas zijn bedrijfsnaam al die moeite waard vindt...

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Dat begint op Sjello-praktijken te lijken. :r

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Kan je die brief eens inscannen ofzo :?
Ben nieuwsgierig eigenlijk :z

• BC3 Victim
Op zaterdag 31 maart 2001 18:59 schreef salT het volgende:

[..]

Ik zou zeggen, laat die rechtzaak/kort geding maar komen :o
Mocht het echt zo ver komen, kun je met een goede advocaat erg ver komen.
Ik neem aan dat je baas zijn bedrijfsnaam al die moeite waard vindt...
Mijn baas was wel een beetje overstuur van dit bericht..Heeft veel geinvesteerd in zijn handelsnaam, o.a. reclame, drukwerk, klantenkring die bekend is met naam, plakwerk op auto''s etc. etc. Hij zei dat ie zijn handelsnaam en zeker zijn domeinnamen (5 stuks) niet wil opgeven. Maar wat is de kans om te winnen mocht het tot een rechtszaak komen ?

• BC3 Victim
Op zaterdag 31 maart 2001 19:03 schreef salT het volgende:
Kan je die brief eens inscannen ofzo :?
Ben nieuwsgierig eigenlijk :z
Ik zal het zo eens proberen, heb hier een kopie ervan liggen.

Verwijderd

Op zaterdag 31 maart 2001 19:04 schreef MadVolvo het volgende:

[..]

Mijn baas was wel een beetje overstuur van dit bericht..Heeft veel geinvesteerd in zijn handelsnaam, o.a. reclame, drukwerk, klantenkring die bekend is met naam, plakwerk op auto''s etc. etc. Hij zei dat ie zijn handelsnaam en zeker zijn domeinnamen (5 stuks) niet wil opgeven. Maar wat is de kans om te winnen mocht het tot een rechtszaak komen ?
Moet de KvK niet zoiets aangeven trouwens :?
Toen ik in ging schrijven bij de KvK kreeg ik wel wat commentaar omdat mijn handelsnaam leek op een andere. Maar heb me erdoor weten te slaan ;)

• BC3 Victim
hierzo de desbetreffende brief. Let erop dat overal waar alleen "4all" staat er nog iets voor moet staan. Echter, omdat het aangemerkt kan worden als spam, heb ik de handelsnaam van mijn baas weggeknipt tot "4all". Dit klopt trouwens ook niet in de brief, omdat de handelsnaam van mijn baas niet eindigt op "4all" maar op "4 all" dus met een spatie..

ftp://ftp.serbialove.com/pub/fax.tif

Verwijderd

1. Is de brief per fax gestuurd :? Of is dit een kopie die naar jou gefaxt is ?
2. Was de brief aangetekend? Het staat erop, ik weet het, maar moest er echt getekend worden?
3. De brief zou best eens vervalst kunnen zijn, ik heb hem eens goed gelezen, en er zitten aardig wat stijlfouten in die een goeie advocaat (secretaresse) m.i. niet zou maken. Maargoed, dat kan natuurlijk ook een beetje paranoia van mij zijn :9

Verwijderd

Microsoft Access :Y) (Klinkt als .... :D)

• BC3 Victim
Op zaterdag 31 maart 2001 20:00 schreef salT het volgende:
1. Is de brief per fax gestuurd :? Of is dit een kopie die naar jou gefaxt is ?
2. Was de brief aangetekend? Het staat erop, ik weet het, maar moest er echt getekend worden?
knip
Dit is een kopie van de de brief die naar mij gefaxt is.
De brief was aangetekend verstuurd, er is voor getekend.
En inderdaad het viel mij ook al op dat er stijlfouten in zaten en typfouten. Maar het briefpapier lijkt echt van dat advokatenkantoor af te komen (het originele papier). Maar bijvoorbeeld de handelsnaam is een paar keer fout gespeld in deze brief, is hier niet te zien, omdat ik het weggeknipt heb.

Verwijderd

Dat lijkt dan steeds meer op een grap.
Zeker fouten in de handelsnaam kunnen eigenlijk niet....

De grapjas die de brief heeft verstuurd heeft het wel goed aangepakt dan moet ik zeggen.

Wat ik net bedenk: waarom bel je niet gewoon naar dat advocatenkantoor om effe te checken of zij die brief verstuurd hebben?
Lijkt me helemaal geen slecht idee.

edit:
typo |:(

Verwijderd

Als het echt is, dan vind ik dat zeer fout van xs4all, had ik niet van hun verw8.
Soms denk ik wel dat het hun allemaal een beetje naar hun hoofd is gestegen, ze zouden alle mensen die daar werken es moeten vragen wie Rob (Gongrijp toch?) is :D

Maar keep ons up-2-date over dit gebeuren, ik kan het namelijk moeilijk geloven!

• BC3 Victim
Op zaterdag 31 maart 2001 20:12 schreef salT het volgende:
Dat lijkt dan steeds meer op een grap.
Zeker fouten in de handelsnaam kunnen eigenlijk niet....

De grapjas die de brief heeft verstuurd heeft het wel goed aangepakt dan moet ik zeggen.

Wat ik net bedenk: waarom bel je niet gewoon naar dat advocatenkantoor om effe te checken of zij die brief verstuurd hebben?
Lijkt me helemaal geen slechts idee.
Ik zal het mijn baas zeggen, dat hij hun moet opbellen, want inderdaad, ik kan ook moeilijk geloven dat een advocaat of secretaresse zulke hiaten in zijn/haar kennis van de Nederlandse taal heeft.

Ik zal jullie up to date houden! Bedankt voor alle reacties!

Verwijderd

Op zaterdag 31 maart 2001 20:24 schreef MadVolvo het volgende:

[..]

Ik zal het mijn baas zeggen, dat hij hun moet opbellen, want inderdaad, ik kan ook moeilijk geloven dat een advocaat of secretaresse zulke hiaten in zijn/haar kennis van de Nederlandse taal heeft.

Ik zal jullie up to date houden! Bedankt voor alle reacties!
Ok, ben benieuwd ! 8-)

• Bass64
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-10-2023

Bass64

Be Good, Be There, Bye Bye

maar als het waar is van xs4all
heb je een kans dat xs win
kijk maar naar veronica met ME
wat helemaal niet lijkt op die klere zaak...

maar je heb ook weer een kans omtewinnen, kijk maar naar het nummer jelle wat gewoon tegen siep (of hoe die ook heet) geongen, en die hebbe de recht zaak gewonne

ik zelf denk wel da 4all wint

All your 4all belong to everyone (All your base are belong to us)

AMD XP2400+, ASUS A7V333, ATI 9800 Pro 128mb, SBlive Audigy 2, 768MB DDR 2700, 96.4GB HDD + 120 GB in raid 2+0

Verwijderd

Ehm...localhost...waar staat die ''Red movie'' van jou gehost ?? >:)

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:01

Richard

Kuru Kuru Kururin

Ik kan maar 1 ding zeggen over XS4all namelijk :r Ik denk wel dat dit echt is, en niet een smakeloze grap!
Je wilde ons niet vertellen vanwege SPAM welk bedrijf je baas runt, maar ik zal voor de grap eens een paar namen noemen. Zal xs4all daar echt over op tilt gaan? :

fitnesslessen4all
sex4all
pakketdienst4all
eigentijdsekleding4all

Dit is echt te gek om waar te zijn, vuile rukkers dat XS4all

Ik ken persoonlijk trouwens een bedrijfje (Sorry als dit als SPAM overkomt) www.Dxs.nl
Krijgen die straks een brief omdat ze XS gebruiken, want dan is het einde nog lang niet in zicht!

20*350ZO45°

• Bass64
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-10-2023

Bass64

Be Good, Be There, Bye Bye

Op zondag 01 april 2001 11:31 schreef salT het volgende:
Microsoft Access :Y) (Klinkt als .... :D)
World acces
XS 4all

AMD XP2400+, ASUS A7V333, ATI 9800 Pro 128mb, SBlive Audigy 2, 768MB DDR 2700, 96.4GB HDD + 120 GB in raid 2+0

• localhost
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

localhost

Ook in geel, groen, paars, wit

XS4ALL heeft al eerder meerdere rechtzaken gewonnen tegen bedrijven die XS4 in hun naam gebruikten. XS4COMPONENTS kan ik mij herinneren.

Ik denk dus dat ze m.b.t. 4ALL een redelijke kans maken.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Een beetje vage actie eigenlijk, dus een bedrijf als b.v. Planet Internet mag iedereen aanklagen met de kreet planet of internet in de naam heeft staan :?
En de V&D klaagt C&A aan wegens de & in de merknaam??

Beetje vreemde actie.

39

• BC3 Victim
Op zondag 01 april 2001 23:32 schreef localhost het volgende:
XS4ALL heeft al eerder meerdere rechtzaken gewonnen tegen bedrijven die XS4 in hun naam gebruikten. XS4COMPONENTS kan ik mij herinneren.

Ik denk dus dat ze m.b.t. 4ALL een redelijke kans maken.
Ja maar het bedrijf van mijn baas heeft dus niet "4ALL" maar "4 All" in zijn naam, en al helemaal niks wat op "XS4" ofzoiets lijkt.
Dus jij wou zeggen dat alle tientallen bedrijven in nederland die 4ALL of 4 All in hun naam hebben, een rechtzaak aan de broek genaaid krijgen door XS4ALL ?

Verwijderd

als xs4all dit echt doorzet vink ze ineens een stuk minder koel, ik heb toen een mailtje egdaan dta ik die posters van hun erg goed vond. van dat ze de algemene voorwaarden va nde gratis providers naar bovenhaalde enzo....

en een wekelater had ik een koker met 5 posters op a1 formaat vban ze gekregen...vond ze toen echt STRAK...maar dit...pff

Verwijderd

Al dat soort bedrijven die dit soort acties hebben zijn diep en diep triest.

Ok, stel je heb Lays (huismerk chips van de buurtsuper) en je hebt Smiths dat Lays wordt om de naam wereldwijd 1 te maken.

En de buurtsuper zegt van: Ja flikker nou ff op!

Vind ik terecht, maar om nou 4all te kidnappen??:?

Gaan ze de Engelse en US bedrijven die dat in hun naam hebben ook aanklagen??

Wil de uitvinder van het geschrift dan ff naar de rechter stappen?? :? :r

• localhost
  • Niet online

localhost

Op maandag 02 april 2001 00:20 schreef MadVolvo het volgende:

[..]

Ja maar het bedrijf van mijn baas heeft dus niet "4ALL" maar "4 All" in zijn naam, en al helemaal niks wat op "XS4" ofzoiets lijkt.
Dat laatste is in ieder geval een goed argument. Helemaal niet dat op XS4 of Access voor lijkt.

Echter heeft XS4ALL goede advocaten (met ervaring op digitaal gebied) en enkele jaren geleden hebben ze het met XS4 heel handig aangepakt. Ze doen dit niet voor niets, men ziet er blijkbaar een mogelijkheid in om ook 4ALL te claimen.

Mocht het bedrijf waar het hier om gaat op enige manier een soort concurent voor XS4ALL zijn (bv. een provider, hosting bedrijfje, internet consultancy) dan denk ik dat het er erg zomber uitziet.

Wat ik er persoonlijk van denk ? Onzin... Waarom zou ik geen bedrijf mogen beginnen dat XS4BABIES heet (kinderwagen verhuur) of XS4MAXIMA (feest artikelen groothandel). Mocht het bedrijf ook een provider (access, hosting enz.) zijn, dan vindt ik het misschien wel terecht. Zo''n bedijf zou kunnen proberen mee te liften op de naam van XS4ALL. Triest, maar het is niet anders. Tenzij je natuurlijk kan aantonen dat je al eerder dan XS4ALL met internet bezig was ;)

• BC3 Victim
Mijn baas heeft vandaag bij een advocaat om raad gevraagd, en op de vraag "maak ik kans in de rechtszaal" was het antwoord :

Het handelsnaamrecht en het merkenrecht kunnen in deze zaak een rol spelen.
Daarbij zal dan vooral een rol spelen of er verwarring kan ontstaan bij het
publiek. Dus dat men denkt dat uw dienst van XS4ALL is terwijl dat niet zo
is. Bij de de beoordeling speelt hetgeen de KvK-persoon heeft gezegd ook
een rol. Hoe onderscheidend is 4ALL. Het feit dat XS4ALL zelf een site host
van een bedrijf met een soortgelijke naam pleit tegen ze. XS4ALL lijkt al
met al weinig kans te maken.

Het bedrijf van mijn baas is een hostingprovider.

Verwijderd

Op maandag 02 april 2001 19:07 schreef MadVolvo het volgende:
Dat lijkt me weer een vervelend punt.
Ze gaan daar zeer zeker kijken, en in dat geval zal er best ''verwarring kunnen ontstaan bij het publiek''.

Heeft je baas die advocaat van xs4all nou al gebeld of de brief origineel is ?

• localhost
  • Niet online

localhost

Op maandag 02 april 2001 19:07 schreef MadVolvo het volgende:

Het feit dat XS4ALL zelf een site host
van een bedrijf met een soortgelijke naam pleit tegen ze. XS4ALL lijkt al
met al weinig kans te maken.

1 Plus
1 Min

Moeilijk, moeilijk... Sterkte.

• BC3 Victim
Op maandag 02 april 2001 19:36 schreef localhost het volgende:

[..]

1 Plus
1 Min

Moeilijk, moeilijk... Sterkte.
ok luister om een en ander duidelijk te maken :

Het bedrijf waar ik werk heet "Hoster 4 All".
Nu zijn er nog andere kleine hostingbedrijven die de naam :

1. Hosting4All (uit Roosendaal)(www.hosting4all.nl)
2. Host4All (www.host4all.nl ook wel bekend als Hostnet)

Deze twee bedrijven hebben geen brief gehad van XS4ALL...alleen mijn baas...dat is toch vreemd of niet ?

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Maar zeg nou eerlijk.. iedereen die 4all in zijn naam heeft had dat toch al eerder bij Xs4all gezien?
Ik vind het iig niet origineel, xs4 en 4all in je naam, maar als ik xs4all was zou ik het gewoon zien als gratis reclame 8-).

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:01

Richard

Kuru Kuru Kururin

Het bedrijf waar ik werk heet "Hoster 4 All".
Nu zijn er nog andere kleine hostingbedrijven die de naam :

1. Hosting4All (uit Roosendaal)(www.hosting4all.nl)
2. Host4All (www.host4all.nl ook wel bekend als Hostnet)

Deze twee bedrijven hebben geen brief gehad van XS4ALL...alleen mijn baas...dat is toch vreemd of niet ?
Als je baas ge##### wordt door XS4all, dan is het misschien leuk voor je baas om Host4all en hosting4all voor de rechter te slepen! >:)

20*350ZO45°

Pagina: 1