[BC3] nummermelder, analoog of digitaal?

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Elect
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
We wonen in een zelfbouwhuis, waarvan de leiding letterlijk VOL liggen met draden die vol zitten (16 draden, netwerk etc.) maar op mijn telefoon boven zitten 2 draadjes, immers, je hebt niet meer nodig.

Maar ik heb nu overlaatst een nummermelder gekocht, maar die registreerd niet als er een telefoontje binnenkomt, dus hij doet z''n werk niet ..
Maar op een normale analoge telefoonlijn zitten ook maar 2 draadjes aangesloten, dus doe ik iets fout is is het echt perse noodzakelijk om 4 draadjes te gebruiken?
Onze telefooncentre (oftewel, quatrovox :)) ondersteund digitaal, vanwege dat wij isdn hebben, dus ook de nummerweergave functie.

Anyone ideas ?

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

Verwijderd

Jullie hebben ISDN? Daar zit standaard nummerweergave bij. *maar* als je een quattrovox 1 hebt dan hebt dan heb je geen nrweergave. Heb je de qvox2 dan heb je alleen nrweergave op de eerste poort.

Twee draadjes is trouwens genoeg.

• Skeleton353
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2020

Skeleton353

Ik herken mezelf niet meer ...

Hij doet zijn werk misschien WEL, maar meestal moet je ''caller id'' aanvragen aan je telefoon-maatschappij !
Meestal moet je dan per maand een extra bedrag bijbetalen voor die ''dienst'' :)

Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)

Verwijderd

Bij KPN ISDN zit dat standaard in het pakket.

• Elect
  • Niet online
maar het werkt dus niet omdat we achter een quatrovox telefooncentre zitten :?
Het is de quatrovox II overigens

Verwijderd

Als je via je quattrodoos een analoge lijn met nummermelder hebt moet je dit effe activeren door met huiscentrale te bellen.

Bij de quattrovox III moet je dit doen om nummerweergave aan te zetten

poort1: *87*(pincode)#,acceptatietoon,*88*11#

poort 2: *87*(pincode)#,acceptatietoon,*88*21#

etc. :)

Verwijderd

Quattrovox III kan dus op iedere poort nummerweergave. Van de II en I weet ik het niet :(

Verwijderd

Heb hetzelfde probleem. Wij hebben hier in ons studentenhuisje ook ISDN met de quatrevox II. Bij de primafoon beweerden ze uiteraard dat die nummerweergave moest werken, en toen ik vervolgens terug kwam met de melding dat het NIET werkte kreeg ik een 0900 nr mee... Bel die maar ff. |:(
Magoed, ik heb de oplossing ook nog niet gevonden.

En ik word nog steeds niet echt vrolijk van KPN.... :(

• Elect
  • Niet online
Hij werkt hier netjes hoor ...
Gewoon mijn poort (mijn phone zat op poort3) omgewisseld met poort 1 en even de Quatrovox opnieuw geprogrameerd zodat m''n telefoonnummer weer terug klopt.

Geweldig,
spammers, call me, i WILL call back :P

Pagina: 1