[BC3] Adsl: kpn vraagt per gig 40 gulden aan isp!

Pagina: 1
Acties:

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 16:31
Ik heb uitbetrouwbare bronnen enkele maanden geleden gehoort dat de isp, voor elke gigabyte die over het kpn netwerk gaat 40,- gulden moet betalen.

Ik heb er toen niet meer aandacht aanbesteed.
maar dat kan dus best wel waar zijn, (terwijl 1 gb maar tientje kost bij vuurwerk).
want nou lees ik net op xs4all page:
<quote>
normaal gesproken ca 10.000 tot 20.000 gulden per maand voor zou moeten betalen (zoals bij een leased line constructie). Bij het huidige MXstream-aanbod zijn er niet alleen kosten verbonden aan het internetdataverkeer, maar berekent KPN Telecom bovendien nog eens aparte en hoge kosten aan de provider voor elke byte die over het binnenlandse MXstream netwerk wordt vervoerd. Vandaar dat de ADSL-abonnementen bij XS4ALL geen ''onbeperkt'' dataverkeer toestaan. De Basic en Fast ADSL-abonnementen van XS4ALL zijn in principe bedoeld voor onbeperkt thuisgebruik, niet voor grootzakelijk verbruik. </quote>

Plus dat het feit dat upc/chello, dus een limiet krijgen van 2gig, zegt natuurlijk wel iets over het feit hoeveel dataverkeer wel neit kost!!!

dus waarschijnlijk komt er ook op adls een datalimiet van 2 a 4 gig.. :( (damm heb deze maand up en down, al 100 gig.)

wie kan dit onderbouwen?

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
XS4ALL en Planet zijn eigendom van...

jawel, KPN :)

DIT IS MIJN WEBSITE

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 16:31
jawel, maar dan alsnog transferpricing zal denk ik niet toegestaan zijn, wat ik eigenlijk wil zeggen, de aandeelhouders zullen even veel verdienen, ik heb dit trouwens gehoord van iemand die op de supervisor is van de support desk van een isp (die niet van kpn is).

Maar als zelf xs4all het zegt!!, dat ze veel moeten betalen, een bedrijf zal zoiets NIET zogauw doen, behalve als ze het zelf echt super veel vinden....
butt time will tell......

Verwijderd

Waarschijnlijk zijn er een hoop mensen die gewoon veel chatten en een beetje surfen en daardoor zelf goedkoper uitzijn, maar voor XS4ALL/ander isp''s wel rendabel zijn en de uitschieters die te veel downloaden, maken niet zo veel uit.
Maar XS4ALL is waarschijnlijk zelfstandig genoeg om - als er een ander landelijk dekkend adsl net is met een betere deal - over te gaan denk ik, ook al zijn ze KPN dochter.