[BC3] Ik voorzie ADSL --> Splitter drama

Pagina: 1
Acties:

• blinkymichiel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-12-2022
Ik heb mijn vader dus kunnen overtuigen het abo op casema te be-eindegen en een nieuw ADSL abonnement (Basic) bij Planet te fixen.

Nu heb ik nog tot de 31e de tijd om alles uit te vogelen, omdat tot die dag een bepaalde korting geld. Nu Zat ik bij mezelf te denken: Ik kan de splitter niet gewoon in de telefoonwandcontactstekkerdoos steken, omdat het andere tel verkeer hier dan last van heeft. Maar waar moet ik de splitter dan doen? Ik heb geen idee waar en hoe ik die splitter, voor de telefoons in een stopcontact kan douwen. En daar komt nog eens bij dat ik dan weer lijntjes moet gaan lopen trekken. Dit word volgens mij 1 grote klote zooi, en 1 voorwaarde van mij pa is dat alles het meteen doet, zonder gezeik.

Hebben tweakers hier ook last van gehad? En wat ik eigenlijk vooral wil weten, waar moet je die splitter doen? Ik bedoel, gewoon in een stopcontact dat ''hoger'' ligt dan die van de telefoons? of moet ik gewoon die splitter tussen de inkomende telefonlijn duwen en dan vanuit daar een lijntje trekken naar de pc?

------------------ telefoon <-- normaal

----+|+----------- telefoon <-- met

splitter, dat vertikale balkje is het lijntje naar de adsl modem.

Is dit dus te doen, of word dit een heel gekloot? De pc staat op de 1e verdieping, en het zou me erg handig lijken om gelijk de splitter op de stekker in dat kamertje te doen.

Alvast bedankt

Canon EOS 400D + Sigma 17-70

• Koelkasten
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-07 00:29

Koelkasten

har har koelkast op je knar

:)

Je moet dus werkenlijk De spliter absoluut voor alle telefoons stoppen in je huis

----KPN-LIJN-----Splitter----tel
|--ADSL-modem--

maar dan doe je het net als mij mijn pc en modem staan boven (10 meter van splittervandaan) je trekt gewoon 1 kabel van je splitter naar je modem met een UTP kabeltje knipt er een connector van kpn op met 4 draadjes en klaar ben je weer :)

Trouwens het heeft weinig zin je splitter in de buurt te hebben ding kun je niks mee zit niet eens een blij knipper lampje op |:(

:P

Sommige mensen....

• Koelkasten

Koelkasten

woeps dom dom tik foutje met de tab knop

DE ADSL modem moet natuurlijk NA de splitter

maar dat snaptt iedereen ook wel :P

Sommige mensen....

• blinkymichiel
Ja, ok...hoe lang is dat kabeltje dat tussen de splitter en modem zit bij het Doe-Het-Zelf-Pakket?

Ik had ergens gehoord dat je hier tussen ook gewoon een telefoon lijntje kan douwen...klopt dit?

Oh, ja..ik ben lekker a-tecnisch op het gebied van telefoon en al die shit, hoe ziet een tel lijn eruit als hij het huis binnenkomt>? zit er nog een meter tussen?

Ene, moet je, als je die slitter plaatst gewoon bruut die telefoonkabel door midden snijden en dan maar de ene kant in de ene kant van de splitter drukken en de andere kant van de kabel in de andere kant van de splitter? Of is hier nog iets speciaals voor?

• Koelkasten

Koelkasten

nee nee let even op :

Je lijn van KPN komt binnen ergens in je huis dat noemt de KPN je hoofd telefoon contact doos of zo das dus de eerste stekker doos van kpn nadat de lijn je huis is binnen gekomen.

In het MX-stream pakket zit gewoon een stekker die daar in past (standaard telefoon stekker) en die prik je daar in aan de andere zijde zit een conector in die stop je in je ADSL splitter.

Dan klik je je oude telefoon gebeuren dus de stekker die vroeger in het hoofd kpn doosje zat in de splitter (zit ook nog een kabeltje voor bij een zelfde standaard kabel als de oude niet lang genoeg is)

Dan klik je de meegeleverde kpn kabel gewoon weer een standaard kabeltje (4 aaderig) in de splitter en aan de andere kant in je modem. Als die kabel te kort is zoals in mijn persoonlijke geval neem je een standaart UTP kabel (cat-5) Netwerk kabel en dan neem je daar 4 adertje van en die knijp je aan een conector (die ook in het pakket zitten) Dan aan de andere zijde van de UTP kabel bij je modem ook een conector natuurlijk op dezelfde aadertjes aanknijpen en in je ADSL modem steken.

En natuurlijk kun je in plaats van de UTP kabel gewoon 4 aderig telefoon lijn gebruiken dat mag ook. Het stukje kabel wat in het doe het zelf pakket zit was ongeveer een meter of 6 lang (voor mij helaas :) te kort)

Sommige mensen....

• blinkymichiel
okay, het grootste probleem vormt dus het leggen van het lijntje zelf...

hey, bedankt voor de hulp...ike ga snel adsl bestellen!!

• blinkymichiel
mm, ik heb net ff in de kelder gekeken...daar zat dus een vaag doosje van de ptt, open ik die, zie ik alleen een wirwar van draden...die zijn dus niet op een stopcontact aangesloten en dan daarin een stekker...maar ze zijn rechtstreeks aan elkaar vorbonden! sjit, wannu? ptt bellen ofzo?

• blinkymichiel
This sux, ik heg nogmaals heel m''n huis doorzocht, maar kan geen kastje met stekker vinden :(

Pagina: 1