Niet speciaal @home, maar gewoon de hele kabel is dood...
Geen radio, geen tv, en dus ook geen internet nee...
Geen radio, geen tv, en dus ook geen internet nee...
Verwijderd
Jah, en die plaggenhut van jou nietOp dinsdag 27 maart 2001 17:18 schreef tweakerrrr het volgende:
Hadden ze dan radio en TV daar in Groningen?
[niet kloten met groningen hè]
Anyway, half Groningen lag er idd uit, hier <centrum> wel, en dat terwijl ik ook nog surfnet heb! [Ach zal vast wel zo''n kloothommel van KPN ergens een schop in hebben gezet :'(>:)]
flamehead! tell me! jij hebt surf-net? ook van oprit toch? ik ga mn @home namelijk dumpen voor een oprit account over de kabel. heb je veel problemen ermee? en hoe zijn de pingtijden op tijden dat het bij @home de pan uit lagt? [8-9uur in de avond]
En opeens stonden er vanmiddag bij de afdeling verkoop 50 mensen in de wacht... We vroegen ons al af wat er mis was... 
Deze keer lag het eens niet aan @home...
Deze keer lag het eens niet aan @home...
Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn
Maar zijn er grote verschillen tussen surfnet en @home? Of is het gewoon exact hetzelfde en betaal je gewoon aan een andere instantie?
Verwijderd
Okay FF over surfnet waarik dus bijzit, het bevalt me zeker maar echt alles is het niet!
Voordelen:
- Minder vaak down dan @home, als in 1 x me halve ICQ lijst plat gaat, omdat @home weer er uitvliegt blijf ik door jakkeren
- Redelijke pings, soms een ping van 40, soms 60... hangt er o.a. van wat je doet hè. [in de tijd dat de router met gamepoint problemen gaf, had ik ALTIJD een ping van 40, en @home een ping van 200+ >:)]
- Goedkoop abbo, zeker als je student bent, en je de snelheid niet zoveel uitmaakt !
- VAST IP-adres
- Je kan gebruik maken van de G-drive binnen de RUG zelf..
- Helpdesk die gewoon te bereiken is, tegen locaal tarief + mail
[sommige willen nog wel es linux support geven ;)]
Nadelen:
- HOGE entree kosten [zeker als je laag abbo kiest], maar dat krijg je na verloop van tijd er wel uit.
- [Lage] Snelheid is max 64kb/s [512 kbit], en @home jakkert soms wel met 200kb/s
- Lage upload [ of te wel, ik kan weinig FPX boards voorzien en zelf geen FPT server draaien :'(]
- Soms midden in de dag wordt modem geflashed, kan je FF niet internetten
- Brute installatie, ze willen wel installeren maar omdat het moet. Verder zelf alles instellen.. [is vooral voor newbies soms vervelend]
Je kan ook een duurder abbo nemen, dan heb je 1024 kbit downstream en 128 upstream..
Goedkoop is: 512 en 65 kbit..
En als je meer wilt weten: viva la got
Voordelen:
- Minder vaak down dan @home, als in 1 x me halve ICQ lijst plat gaat, omdat @home weer er uitvliegt blijf ik door jakkeren
- Redelijke pings, soms een ping van 40, soms 60... hangt er o.a. van wat je doet hè. [in de tijd dat de router met gamepoint problemen gaf, had ik ALTIJD een ping van 40, en @home een ping van 200+ >:)]
- Goedkoop abbo, zeker als je student bent, en je de snelheid niet zoveel uitmaakt !
- VAST IP-adres
- Je kan gebruik maken van de G-drive binnen de RUG zelf..
- Helpdesk die gewoon te bereiken is, tegen locaal tarief + mail
Nadelen:
- HOGE entree kosten [zeker als je laag abbo kiest], maar dat krijg je na verloop van tijd er wel uit.
- [Lage] Snelheid is max 64kb/s [512 kbit], en @home jakkert soms wel met 200kb/s
- Lage upload [ of te wel, ik kan weinig FPX boards voorzien en zelf geen FPT server draaien :'(]
- Soms midden in de dag wordt modem geflashed, kan je FF niet internetten
- Brute installatie, ze willen wel installeren maar omdat het moet. Verder zelf alles instellen.. [is vooral voor newbies soms vervelend]
Je kan ook een duurder abbo nemen, dan heb je 1024 kbit downstream en 128 upstream..
Goedkoop is: 512 en 65 kbit..
En als je meer wilt weten: viva la got
Kan ik met @home ook hoor... Geen enkel probleem.- Je kan gebruik maken van de G-drive binnen de RUG zelf..
De @home helpdesk is gratis.- Helpdesk die gewoon te bereiken is, tegen locaal tarief + mail [sommige willen nog wel es linux support geven ]
En de snelheid bij de goedkope variant vind ik gewoon ver beneden de maat. Maar de dure versie is weer nauwelijks goedkoper dan @home... (en nog steeds met een lagere upstream)
Verwijderd
Tsjaa, dat weet ik niet... ik werk zelf met Surfnet dus...Kan ik met @home ook hoor... Geen enkel probleem.
Ja, maar tijd kost geld OnnoDe @home helpdesk is gratis.
In vergelijking met @home ja, maar er zijn ook kabelaars die vinden dat ik niet moet zeurenEn de snelheid bij de goedkope variant vind ik gewoon ver beneden de maat.
DAS wel zo, en DIE is idd zwaar kloteMaar de dure versie is weer nauwelijks goedkoper dan @home... (en nog steeds met een lagere upstream)
Ik ook niet. Maar, ik heb ''t ook vrijwel nooit nodig. Dus ehh..ik heb daar FF zin om een half uur in de w8 te staan..
Verwijderd
Bij mij in Tilburg ligt de POP3 er alweer de hele avond uit, en de SMTP ligt ook zwaar de fokken.
Verwijderd
Onno, daar hebben we het ook niet over... er zijn verschillen tussen jou en mij en de mensen die deze vraag stellen etc...Op maandag 09 april 2001 18:28 schreef Onno het volgende:
[..]
Ik ook niet. Maar, ik heb ''t ook vrijwel nooit nodig. Dus ehh..
Wil je vooral snelheid: neem @home
Goedkoper uitzien: @Surfnet
Ben je een duffe sukkel: ADSL
Ik wel twee: 32kb/s upstream en 4 vaste ip adressen.ik heb geen ENKEL voordeel kunnen vinden, ALS BEIDE beschikbaar zijn!
Maar verder hoor ik er weinig positiefs over.
Voor de wetenschappers is er nog een voordeel om een rug account (surfnet) te nemen. Je krijgt nl een IP van de RUG. Dat betekent dat je de online versie van allerlei wetenschappelijke bladen waar de RUG op is geabonneerd, zo kunt bezoeken, zonder username, wachtwoord e.d. !
Mja... da''s idd wel leuk.
(is ook mogelijk door even een poortje te forwarden naar een uni-bak met ssh ofzo trouwens)
(is ook mogelijk door even een poortje te forwarden naar een uni-bak met ssh ofzo trouwens)
Je moet die mailservers van @home ook *niet* gebruiken...Op maandag 09 april 2001 20:02 schreef HlpDsK het volgende:
Bij mij in Tilburg ligt de POP3 er alweer de hele avond uit, en de SMTP ligt ook zwaar de fokken.
Verwijderd
Dus HlpDsK? Ik heb een fiets.. en wat willen wij hier allebei mee zeggen?Op maandag 09 april 2001 20:02 schreef HlpDsK het volgende:
Onno: die upload is toch alleen bij Mxstream EXTRA?
Pagina: 1